..: Nádraží ve Žďáru nad Sázavou nikdo nechce :..

Ilustrační obrázek Žďár nad Sázavou - O nádraží ve Žďáru nad Sázavou není zájem. Ani po opakovaných výběrových řízeních se totiž nenašel nikdo, kdo by měl zájem si ho dlouhodobě pronajmout a také opravit. České dráhy proto stanici vyřadily z projektu Živá nádraží, díky kterému staré železniční stanice postupně získávají nový vzhled. Markéta Krausová z tiskového odboru ČD říká, že modernizace žďárského nádraží by měla být provedena jiným způsobem, například ve spolupráci se samosprávami. Budova byla postavena před 40 lety na trati, po níž jezdí i rychlíky mezi Prahou a Brnem. Denně jí projde několik tisíc cestujících; zázemí poskytuje i pro sousední autobusové nádraží. Větší opravy se ale zatím neprováděly.

"Jsme zklamaní. Když se podíváte po hale, je to hodně omšelé," uvádí žďárská místostarostka Dagmar Zvěřinová. Podotýká, že vzhledem k velkému počtu cestujících by nádraží mělo mít u ČD prioritu. Radnice neuvažuje o tom, že by se na jeho modernizaci finančně podílela. ČD zatím na Vysočině pronajaly pouze nádraží v Havlíčkově Brodě.

Společnost AŽD do něj slíbila investovat desítky milionů korun za pronájem na 30 let. V tomto městě se také podařilo provázat vlakové nádraží s autobusovým; nový autobusový terminál v sousedství nádraží s podporou EU postavilo město. Na vlakovém nádraží budou společné pokladny a také informační tabule s odjezdy vlaků i autobusů. Nové autobusové nádraží by mělo být otevřeno 9. prosince.

Vlakovým nádražím v Havlíčkově Brodě již nyní denně prochází kolem 6000 cestujících. Hala byla stejně jako ve Žďáru postavena zhruba před 40 lety a mezi nádražími v ČR patří k mladším, přesto má řadu závad. Firma AŽD, která nádraží převzala v tomto roce, již asi za 5 milionů korun opravila střechu. Na Vysočině se výběrové řízení nyní chystá na nádraží v Jihlavě a Pelhřimově.

zdroj: iDNES


Adys Poslat mail autorovi | 24.10.2007 (15:00)
Súvisiace správyopen/close

Ďalšie z rubriky Stavby a projekty

Ďalšie z regiónu ČR Vysočina


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
registrovaný užívateľ bub 
24.10.2007 (17:07)  
Vlakosexual:
bylo to proto,ze se planoval 2 hod takt Pinda Pha - Blava/Wien pres MuN,tak MAV vlaky nebylo kam dat.Pindove nakonec jeste nebyly,ale uz se to nechalo...
24.10.2007 (17:06)  
Vlakosexuál) A nebylo to spíš proto, že dříve se jezdilo výhradně po 250ce, že 010ka podstupovala radikální rekonstrukce a měla sníženou dopravní kapacitu ;-) ale možná to byla jen nechutná protekce Vysočiny. Ale to ví pouze bůh.
24.10.2007 (16:06)  
Pred cca 2-3 roky byly pres Zdar na cely 1 rok odkloneny z koridoru (C. Trebove) EC Hungaria a EC 174/5 (tehdy i tento s madarskymi vagony). Jizdni doba techto "madarskych" EC tak narostla oproti stavu z predchoziho jizdniho radu o cca 45 minut (inu, optimalizace dalkovych spojeni)... Ve Zdaru se na nastupisti objevily hrde smerovky Hamburg Budapest, snad dokonce rucne namalovane. Dodnes si myslim, ze byly 3 duvody, proc tato "modra" EC jezdila pres Zdar:
1) snaha vyzdvihnout rychlost "jizniho" Pendolina jedouciho po koridoru pres Trebovou (Pendolino se pak rozjelo jaksi pomaleji a trhane a do Bratislavy dojelo s mnohamesicnim zpozdenim) a oproti zbyvajicim "klasikam" vykazuje rozdil par minut, ale to stejne vime
2) snaha sehnat na rekonstrukci nadrazi ve Zdaru evropske penize, protoze je to nadrazi na ose spojujici 4 hlavni mesta zemi EU (dvema soupravami EC slozenymi z madarskych vagonu na trase prodluzujici jizdni dobu o cca 45 minut...)
3) kdyz nam MAV nepusti Pendolino do Budapesti, posleme jim jejich EC pres Vysocinu...

Muzete mi to nekdo potvrdit/vyvratit?
registrovaný užívateľ pekař 
24.10.2007 (15:48)  
Zas jako panelákové město mi to nepříjde. Ve Žďáře se nachází poutní kostel sv. Jana Nepomuckého na Zelené hoře, zapsaný i na seznamu památek Unesco.
24.10.2007 (15:41)  
Investor si vybírá do čeho vrazit peníze. Když nemá zajištěnou návratnost investice, tak si to rychle rozmyslí. O stavu veřejné dopravy na Vysočině si dokáže udělat obrázek pohledem do jízdních řádů. Osobně bych se do investování v tomto kraji nehrnul.
registrovaný užívateľ Precla 
24.10.2007 (15:30)  
nj není divu, že to nikdo nechce.. Já tu budovu viděl na vlastní oči a hrůza a smrad :) Je škoda, že nejsou peníze na to jí oživit.. Žďár je důležitej uzel na vysočině a ikdyž je to spíše panelákové město tak by mohli mít aspoň hezčí nádraží ..
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2025 ŽelPage - správcovia


Info
informacni okenko