Žďár nad Sázavou - O nádraží ve Žďáru nad Sázavou není zájem. Ani po opakovaných výběrových řízeních se totiž nenašel nikdo, kdo by měl zájem si ho dlouhodobě pronajmout a také opravit. České dráhy proto stanici vyřadily z projektu Živá nádraží, díky kterému staré železniční stanice postupně získávají nový vzhled.
Markéta Krausová z tiskového odboru ČD říká, že modernizace žďárského nádraží by měla být provedena jiným způsobem, například ve spolupráci se samosprávami.
Budova byla postavena před 40 lety na trati, po níž jezdí i rychlíky mezi Prahou a Brnem. Denně jí projde několik tisíc cestujících; zázemí poskytuje i pro sousední autobusové nádraží. Větší opravy se ale zatím neprováděly.
"Jsme zklamaní. Když se podíváte po hale, je to hodně omšelé," uvádí žďárská místostarostka Dagmar Zvěřinová. Podotýká, že vzhledem k velkému počtu cestujících by nádraží mělo mít u ČD prioritu. Radnice neuvažuje o tom, že by se na jeho modernizaci finančně podílela. ČD zatím na Vysočině pronajaly pouze nádraží v Havlíčkově Brodě.
Společnost AŽD do něj slíbila investovat desítky milionů korun za pronájem na 30 let. V tomto městě se také podařilo provázat vlakové nádraží s autobusovým; nový autobusový terminál v sousedství nádraží s podporou EU postavilo město. Na vlakovém nádraží budou společné pokladny a také informační tabule s odjezdy vlaků i autobusů. Nové autobusové nádraží by mělo být otevřeno 9. prosince.
Vlakovým nádražím v Havlíčkově Brodě již nyní denně prochází kolem 6000 cestujících. Hala byla stejně jako ve Žďáru postavena zhruba před 40 lety a mezi nádražími v ČR patří k mladším, přesto má řadu závad. Firma AŽD, která nádraží převzala v tomto roce, již asi za 5 milionů korun opravila střechu. Na Vysočině se výběrové řízení nyní chystá na nádraží v Jihlavě a Pelhřimově.
zdroj: iDNES
| 24.10.2007 (15:00)
bylo to proto,ze se planoval 2 hod takt Pinda Pha - Blava/Wien pres MuN,tak MAV vlaky nebylo kam dat.Pindove nakonec jeste nebyly,ale uz se to nechalo...
1) snaha vyzdvihnout rychlost "jizniho" Pendolina jedouciho po koridoru pres Trebovou (Pendolino se pak rozjelo jaksi pomaleji a trhane a do Bratislavy dojelo s mnohamesicnim zpozdenim) a oproti zbyvajicim "klasikam" vykazuje rozdil par minut, ale to stejne vime
2) snaha sehnat na rekonstrukci nadrazi ve Zdaru evropske penize, protoze je to nadrazi na ose spojujici 4 hlavni mesta zemi EU (dvema soupravami EC slozenymi z madarskych vagonu na trase prodluzujici jizdni dobu o cca 45 minut...)
3) kdyz nam MAV nepusti Pendolino do Budapesti, posleme jim jejich EC pres Vysocinu...
Muzete mi to nekdo potvrdit/vyvratit?
Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.
- dopisovateľ alebo člen ŽP,
- editor alebo admin ŽP
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.










