Hamburk - S pompou oznamovaný vstup Deutsche Bahn (DB) na burzu se nakonec zřejmě neuskuteční. Plán na částečnou kapitalizaci státního koncernu se stal v Německu totiž asi stejně populárním, jako úvahy o omezení rychlosti na dálnicích na 130. Všechny politické strany by nejraději daly od projektu ruce pryč a nyní mají možnost. Kongres vládních sociálních demokratů (SPD) na své víkendové schůzi v Hamburku schválil naprostou většinou usnesení umožňující pouze jedinou formu privatizace, a to prodej akcií bez hlasovacích práv. Koaliční lidovci (CDU/CSU) toho nyní využívají k pohřbení celé privatizace.
Zajímavé je, že kongres SPD tak vlastně udělal čáru přes rozpočet svým vlastním ministrům. Původní návrh zákona o privatizaci předložili sociálnědemokratičtí ministři dopravy a financí Wolfgang Tiefensee a Peer Steinbrück. CDU/CSU trvá na vládní dohodě a odmítá návrh delegátů SPD na prodej akcií bez hlasovacích práv s tím, že nepřinese očekávané výnosy pro státní rozpočet.
Největším poraženým tohoto víkendu je tak představenstvo a šéf DB Hartmut Mehdorn společně s největší železniční odborovou centrálou Transnet. Diskuse o částečné privatizaci DB a její formě totiž začíná nanovo a plánovaný termín (podzim 2008) se ztrácí v nedohlednu.
zdroj: Handelsblatt

"Největším poraženým tohoto víkendu je tak představenstvo a šéf DB Hartmut Mehdorn společně s největší železniční odborovou centrálou Transnet. Diskuse o částečné privatizaci DB a její formě totiž začíná nanovo a plánovaný termín (podzim 2008) se ztrácí v nedohlednu."
jsem nabyl dojmu že největší odborová centrála Transnet je pro privatizaci DB! Tomu nerozumím???
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.











