..: Privatizace Deutsche Bahn míří na odstavnou kolej :..

Ilustrační obrázek Hamburk - S pompou oznamovaný vstup Deutsche Bahn (DB) na burzu se nakonec zřejmě neuskuteční. Plán na částečnou kapitalizaci státního koncernu se stal v Německu totiž asi stejně populárním, jako úvahy o omezení rychlosti na dálnicích na 130. Všechny politické strany by nejraději daly od projektu ruce pryč a nyní mají možnost. Kongres vládních sociálních demokratů (SPD) na své víkendové schůzi v Hamburku schválil naprostou většinou usnesení umožňující pouze jedinou formu privatizace, a to prodej akcií bez hlasovacích práv. Koaliční lidovci (CDU/CSU) toho nyní využívají k pohřbení celé privatizace.

Zajímavé je, že kongres SPD tak vlastně udělal čáru přes rozpočet svým vlastním ministrům. Původní návrh zákona o privatizaci předložili sociálnědemokratičtí ministři dopravy a financí Wolfgang Tiefensee a Peer Steinbrück. CDU/CSU trvá na vládní dohodě a odmítá návrh delegátů SPD na prodej akcií bez hlasovacích práv s tím, že nepřinese očekávané výnosy pro státní rozpočet.

Největším poraženým tohoto víkendu je tak představenstvo a šéf DB Hartmut Mehdorn společně s největší železniční odborovou centrálou Transnet. Diskuse o částečné privatizaci DB a její formě totiž začíná nanovo a plánovaný termín (podzim 2008) se ztrácí v nedohlednu.

zdroj: Handelsblatt


ANKU | 29.10.2007 (21:14)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Dopravci

Weitere aus Německo


Registrierter Benutzer ANKU 
30.10.2007 (23:26)  
komercak: Ano, obe velke odborove organizace Transnet a GDBA podporuji navrh vedeni DB na castecnou privatizaci vcetne kolejove site ve sdruzenem koncernu.
30.10.2007 (18:56)  
Foxx: A proč by stát neměl podnikat? Navíc v tak lukrativním odvětví, jakým je doprava? Cílem podnikání je jednoznačně zisk, který by stát mohl investovat např. do rozvoje infrastruktury atd. Stát by se stejně jako ostatní subjekty měl chovat tržně, pokud má příležitost, nikoli jen přerozdělovat daně. Koneckonců nečím taky potřebuje pokrýt deficit státního rozpočtu)!
Registrierter Benutzer komerčák  mail  
30.10.2007 (0:12)  
Po přečtení posledního odstavce:
"Největším poraženým tohoto víkendu je tak představenstvo a šéf DB Hartmut Mehdorn společně s největší železniční odborovou centrálou Transnet. Diskuse o částečné privatizaci DB a její formě totiž začíná nanovo a plánovaný termín (podzim 2008) se ztrácí v nedohlednu."
jsem nabyl dojmu že největší odborová centrála Transnet je pro privatizaci DB! Tomu nerozumím???
Registrierter Benutzer Foxx  mail  
30.10.2007 (0:05)  
Reznik_Krkovicka: Protože není důvod proč by měl stát podnikat.
29.10.2007 (23:30)  
Proč by se taky stát měl zbavovat prosperující firmy? Jedině, že by potřeboval peníze? Pokud to zrovna není ČR, kde ne stát, ale NĚKDO potřebuje peníze...

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko