..: Pendolino ignoruje čidla horkoběžnosti, tvrdí televize Nova :..

Ilustrační obrázekPraha - Státní zastupitelství prověřuje provoz vlaků Pendolino pro podezření ze spáchání trestného činu obecného ohrožení. Rychlovlak má na některých místech železnice problémy se zabezpečovacím zařízením, informovala televize Nova. Bezpečnost cestujících ale podle Českých drah ohrožena není, naopak, chystají se podat na televizi žalobu. Podle nich se jedná o čidlo, které má především u nákladních vlaků odhalit zadřené ložisko, což si Pendolino hlídá vlastní diagnostikou.

Nova údajně vycházela z interního dokumentu Českých drah, podle nějž například špatně pracují kolejová čidla signalizující přehřátí a nebezpečí požáru. Celou věc podal reportér Jiří Hynek jako "neschopnost komunikace se zabezpečovacím zařízením. "Může dojít k tomu, že to čidlo nepracuje tak, jak má. To znamená, že ono může vyhodnotit, že něco není v pořádku, i když to v pořádku je," řekl Nově mluvčí drah Ondřej Kubala.

Kubala ještě v noci po reportáži rozeslal médiím prohlášení, podle nějž byla tvrzení překroucena a vytržena z kontextu. Z prohlášení vyplývá, že se jedná o čidla horkoběžnosti náprav, používaná zejména pro nákladní vlaky. Pendolino má v místech čidel vyvedenu ventilaci a proto je pro něj výsledek irelevantní. Navíc má na horkoběžnost náprav vlastní stabilní diagnostiku přímo na palubě. Dráhy proto strojvedoucím doporučují, aby vlak nezastavovali, i když externí, a tedy údajně irelevantní čidlo hlásí problém.

"Soupravy Pendolino mají uspořádaný systém chlazení tak, že vypouští horký vzduch v ose čidla (horkoběžnosti značky Servo, pozn. red.), čidlo tedy může při průjezdu jednotky nesprávně reagovat, a proto se k jeho signalizaci při průjezdu těchto vlaků nepřihlíží, píše se v prohlášení ČD.

Soupravy se od samého začátku provozu potýkaly s potížemi. Navíc jsou atraktivním soustem pro velkou část médií. Několikrát se řešily peripetie se špatně fungujícím programovým vybavením, jindy například nefungovalo topení a elektřina. Posledním skandálem byl pobyt závodních jezdců na stanovišti strojvedoucího, v rámci nějž někteří závodníci zřejmě i sami soupravu řídili. Tentokrát přišla televize se sice pro laika skandálním, leč dráhami poměrně logicky vysvětleným případem. "Problematiku indikátorů horkoběžnosti redaktor Jiří Hynek zkreslil, výpovědi zástupce ČD vytrhl z kontextu a zamlčel důležitá fakta. Reportáž byla podle názoru Českých drah záměrně zmanipulována tak, aby poškodila dobré jméno společnosti," uvedly ČD ve svém tiskovém prohlášení.

Doplnil JTB. Zdroj: iDNES a České dráhy


Mates | 1.11.2007 (8:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Vozidla

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 8      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer 1049an 
04.11.2007 (2:59)  
2 Sova: zahraniční legislativu neznám, ale vše by se mělo odvíjet od Směrnice EU č. 49, kterou jsou všechny členské státy EU povinny implementovat do svého právního řádu tak, aby byla zajištěna interoperabilita. 2 Kykin: Pokud je mi známo, platí metodika pro výkon státního dozoru, vydaná MD ČR a platí zákon o dráhách se svým "sazebníkem pokut", takže postup při řešení Fittipaldiho by byl standardně stejný jak u ČD, a. s., tak i u jiného případného dopravce.
Registrierter Benutzer Kykin 
03.11.2007 (22:01)  
1049an: Hm, bylo by zajímavé, jak by to dopadlo, kdyby se to stalo u jiného dopravce... Správním řízením?
03.11.2007 (20:52)  
no jo zase se do pendolina někdo s.re....
Registrierter Benutzer Sova 
03.11.2007 (18:46)  
1049an
Děkuju za doplnění,ještě dotaz.Mají v Německu,Rakousku nebo Polsku také zákonem stavenou maximální rychlost na tratích?U Slovenska počítám s tím,že je to stejné jako u nás
03.11.2007 (16:51)  
Přejezdy nesmí být na nově budovaných vysokorychlostních tratích. U tratí rekonstruovaných na vysokou rychlost mohou zůstat s použitím dalších opatření pro omezení rizika kolizí se silničními vozidly. Úpravit zákon o drahách a navazující legislativu potřeba je, ale na tom se už pracuje.
Registrierter Benutzer pekař 
03.11.2007 (16:38)  
Ale já slyšel, že jedinou překážkou pro vyšší rychlost jsou přejezdy, prý je nutné změnit legislativu. A Pendolino snad 200 schválených má, ne?
Registrierter Benutzer 1049an 
03.11.2007 (16:13)  
2 Sova: Nejvyšší dovolená rychlost je řešena v § 37 vyhlášky č. 173/1995 Sb. k zákonu o dráhách - v tzv. dopravním řádu drah. Je to skutečně 160 km/h za splnění určitých vyjmenovaných podmínek.
Registrierter Benutzer Sova 
03.11.2007 (15:59)  
Tratě,nebo spíš useky pro 180 a i pro 200km/h na našem uzemí již jsou.Problémem je zákon,který zakazuje kolejovým vozidlům jízdu rychlostí nad 160km/h na našem území...
Pokud se pletu opravte mě pls,četl jsem to na jednom foru:-)
Registrierter Benutzer 1049an 
03.11.2007 (11:23)  
PES38: Pokud vím, bylo tam obecné porušení zákona o dráhách a porušení interního předpisu ČD, a. s. DKV Ti nepochybně prostřednictvím pana Kubaly rádo poskytne bližší informaci.
Registrierter Benutzer pekař 
03.11.2007 (11:20)  
tenzor: pokud vím, tak se dělají kroky ke zvýšení rychlosti na 200. A pro vyšší rychlosti potřebujete vysokorychlostní trať, a ta u nás jaksi není...
  1 2 3 4 5 ... 8      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko