..: Příprava na rekonstrukci tratě Znojmo - Šatov už probíhá :..

Ilustrační obrázekZnojmo - Po dokončení elektrifikace traťového úseku Retz-Šatov v prosinci loňského roku nyní začíná dostávat reálné obrysy i druhá fáze projektu zkvalitnění železničního spojení Vídně s jižní Moravou. Oprava a elektrifikace železnice mezi Znojmem a Šatovem začne v polovině příštího roku. V současné době se již pracuje na přípravě projektu, který bude počátkem příštího roku předložen Evropské unii s žádostí o finanční podporu pro tuto miliardovou stavbu. Nejedná se ovšem o jediný projekt v česko-rakouském příhraničí: počítá totíž i s obnovením železničního přechodu mezi Hevlínem a rakouským Laa an der Thaya, který byl fyzicky zrušen a dlouhou dobu se jej pro malý zájem nedařilo obnovit.

Na projektu rekonstrukce a elektrifikace úseku Šatov-Znojmo již pracuje firma SUDOP Brno, která vyhrála veřejnou soutěž. Předat by ho měla již za pár měsíců, na začátku příštího roku. Na základě hotových plánů se chystá žádost o příspěvek ze strukturálních fondů EU. Pokud Správa železniční dopravní cesty získá všechna potřebná povolení, začne se stavbou patrně v květnu 2008. Modernizace a elektrifikace trati podle odhadů potrvá půldruhého roku, přičemž nejvíce práce se očekává na mostě přes Dyji. V návrhu nového jízdního řádu se v úseku Znojmo-Šatov počítá s náhradní autobusovou dopravou a proto jsou časy odjezdů upraveny tak, aby nedocházelo ke zpožděním. Všechny vlaky z Vídně budou zajíždět až do Šatova; odpadne tedy přestupování v Retzu. Stejně jako již hotový přehraniční úsek, bude i zbývající část trati 248 elektrifikována systémem 15 kV / 16,7 Hz používaným na síti ÖBB.

Rekonstrukce trati by měla přinést rychlejší vlakové spojení s Vídní a kratší intervaly spojů, které by podle současných plánů měly jezdit mezi rakouskou metropolí a Znojmem v hodinovém taktu. „Po různých jednáních se vracíme k původnímu návrhu rakouské strany. Mezi čtvrtou hodinou ranní a desátou večer bude jezdit patnáct párů vlaků,“ informoval přednosta znojemské železniční stanice Pavel Karšulín. Takové rozšíření spojů by podle něj mohlo být důvodem k úvaze, zda neobnovit alespoň několik spěšných vlaků na Havlíčkův Brod, které tam dříve jezdívaly.

Spojení přes Šatov nemusí být jediné

Ve hře stále zůstává i obnova trati z Hevlína do Laa an der Thaya. Rakouská strana již v minulých letech elektrifikovala svou část trati až ke státní hranici. Podle slov ředitele olomoucké SŽDC Jiřího Mlynáře se s touto tratí stále počítá, ale zatím se nepokračuje v projektování, protože prioritu tvoří důležitějšími uzly.

Na koleje z Hevlína by ale mohla přijít řada po roce 2010. I tato akce patří mezi stavby navržené ke schválení podpory z evropských fondů. Zástupci obce přitom usilují o obnovu železnice již od počátku devadesátých let. V současné době jsou spokojeni alespoň s tím, že správce infrastruktury se záměrem stále počítá. „Je tu sice skluz, ale důležité je, že projekt zůstává živý,“ řekl starosta Hevlína Drahomír Nosek.

zdroj: Znojemský deník


kubam | 20.11.2007 (8:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Jihomoravský


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Yves 
20.11.2007 (19:51)  
Já myslím, že velký problém vznikl již v 19. stol. Původně měly být tratě z Velkého M. a Znojma svedeny do Třebíče. A byl by klid. Když to postavili do Studence a Okříšek, je to složitý. Spěšňáky by se mohly uživit TR-ZN, ale asi by tam jezdilo fakt málo lidí. Dal bych na to traktor a dva nějaké Bdt. Někteří opomíjí, že TR má 39 000 obyvatel a rozhodně to není maloměsto. Je tudíž větší než Znojmo (36 000). Jen kdyby tak chtěli v TR vybudovat důstojné nádraží. Hodně platné by bylo vybudovat zbrusu nový úsek trati Stařeč - Třebíč-Borovina, což by bylo asi 5 km. Ale to teprve pořádný SCI-FI. :)
registrovaný uživatel happy 
20.11.2007 (18:41)  
ad Mozek: Ano plány na nové zastávky jsou,ale jde o to,kdy budou a jestli vůbec budou.
registrovaný uživatel Mozek 
20.11.2007 (18:34)  
Na koleje z Hevlína by ale mohla přijít řada po roce 2010.

V tu dobu už by ale měl být v rámci IDS zrušen provoz na úseku Hrušovany-Krumlov. Takže se pak stejně tento projekt zhodnotí jako zbytečný.

MZ: souhlas s bla bla. Pěšky to bude po Shnegenu trochu míň než 5km (přes Muhlbach je lávka)

241 nějaké zastávky plánované jsou:
http://www.os-metropolis.info/aktuality_soubory/na_zeleznici_bude_40_novych_zastavek.htm
registrovaný uživatel pekař 
20.11.2007 (17:56)  
Už vidím, jak nastupuju do vlaku, abych pak přesedl na bus a v Laa případně opět na vlak...Určitě bych byl nadšen...
20.11.2007 (17:50)  
Obnovení spojení Hevlín – Laa >>>> bláboly, bláboly, bláboly.
Kdyby měl někdo skutečně zájem, tak se mezi Hrušovany nad Jevišovkou a Laa zavedl "náhradní" autobusový spoj jezdící přes Hevlín, řekněmež v návaznosti na vlaky Brno – Hrušovany.
Se vstupem do "Schengenského království" se nemusí počítat ani s časovou ztrátou při dvojí pohraniční komedii u razítkovačů pasů.
Pro přesnost – elektrizace trati končí v km 83,6 [přesná poloha tabule na stožáru TV je km 83,584] u zaražadla. Na té koleji se v Laa odstavují soupravy.
Zaražedlo v Hevlíně je v km 85,585, takže chybí 2 001 m trati.
Pěšmo je to ovšem po silnici něco přes 5 km, takže cca hodina chůze.
20.11.2007 (15:36)  
No do té Třebíče by ten spěšňák jezdit moh... úvrať v Okřiškách by sice byla nějakých 16 km, ale nejrychlejší osobák to jezdí za 1:49, takže spěšňák a nějakou tu minutky rychlejc, a busem se taky dostanete většinou jen s přestupem v Moravských Budějovicích a trvá to i dvě hodiny...(Přímí jen v pět ráno a jednu odpoledne ) takže tu by ta konkurenceschopnost byla reálná, navíc k nám zajíždí z vysočiny Regionova a ať si už o ní myslíte cokoliv, tak je pořád lepší jak ty rozklepané karosy, které tu jezdí...
registrovaný uživatel kubam 
20.11.2007 (15:30)  
to happy: no s tebou souhlasím...na té 241 je spousta práce, co by se dalo udělat, od časů, přes soupravy po ty zastávky...trať prochází v tolika místech v těsný blízkosti vesnic a zastávka nebo stanice je třeba kilometr nebo dva daleko....je tam hodně práce, ale trati by to hafo pomohlo
registrovaný uživatel happy 
20.11.2007 (15:12)  
Mé návrhy:
1.Zlepšení přestupů ve Znojmě,nyní je to děs.
2.Vlaky v taktech a ne ten bordel na trati 241
3.Minimalizovat jízdní doby,žádné čumákování v Hrušovanech n Jev. atp.
4.Nasadit kloudné soupravy.810 do Znojma moc lidí nepojede,když bus dopravci nabízí více pohodlí.
5.Optimalizovat počet zastávek na 241,postavit nové nevyhovující zrušit (velká docházková vzdálenost)

...atd...
registrovaný uživatel happy 
20.11.2007 (15:03)  
No tak trošku osvěžení z let minulých.Spěšné vlaky do Brodu tu již byly,ale jezdilo tu jen minimum lidí,takže se od nich upustilo.A vedení vlaků do Třebíče úvratí přes Okříšky??No velmi zdlouhavé.Oproti busu prakticky nekonkurenceschopné!!Navíc si uvědomte kapacitu vídeňských vlaků,co by asi vezly na Vysočinu??zase jenom vzduch.Takže bych raději stál na nohou a vymyslel nějakou dobrou dopravu kolem Znojma,než nějaké sci fi
registrovaný uživatel kubam 
20.11.2007 (14:51)  
Je to opravdu škoda, že je Znojmo takto odříznutý....:-(
Aspoň, že takový malý zlepšení se stane;-)

to DJ: no původně se mělo začít 1.9.2007, ale pokud se nepletu, odsun termínu zapříčinil viadukt přes Dyji.

to znojmak: já si osobně myslím, že čtyřdenní zpáteční jízdenka za 260kč nebo kolik to stojí není zas tak moc...ovšem je tam podmínka railplus....takže cenu bych jako problém neviděl;-) Snad to bude OK...
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko