Znojmo - Po dokončení elektrifikace traťového úseku Retz-Šatov v prosinci loňského roku nyní začíná dostávat reálné obrysy i druhá fáze projektu zkvalitnění železničního spojení Vídně s jižní Moravou. Oprava a elektrifikace železnice mezi Znojmem a Šatovem začne v polovině příštího roku. V současné době se již pracuje na přípravě projektu, který bude počátkem příštího roku předložen Evropské unii s žádostí o finanční podporu pro tuto miliardovou stavbu. Nejedná se ovšem o jediný projekt v česko-rakouském příhraničí: počítá totíž i s obnovením železničního přechodu mezi Hevlínem a rakouským Laa an der Thaya, který byl fyzicky zrušen a dlouhou dobu se jej pro malý zájem nedařilo obnovit.
Na projektu rekonstrukce a elektrifikace úseku Šatov-Znojmo již pracuje firma SUDOP Brno, která vyhrála veřejnou soutěž. Předat by ho měla již za pár měsíců, na začátku příštího roku. Na základě hotových plánů se chystá žádost o příspěvek ze strukturálních fondů EU. Pokud Správa železniční dopravní cesty získá všechna potřebná povolení, začne se stavbou patrně v květnu 2008. Modernizace a elektrifikace trati podle odhadů potrvá půldruhého roku, přičemž nejvíce práce se očekává na mostě přes Dyji. V návrhu nového jízdního řádu se v úseku Znojmo-Šatov počítá s náhradní autobusovou dopravou a proto jsou časy odjezdů upraveny tak, aby nedocházelo ke zpožděním. Všechny vlaky z Vídně budou zajíždět až do Šatova; odpadne tedy přestupování v Retzu. Stejně jako již hotový přehraniční úsek, bude i zbývající část trati 248 elektrifikována systémem 15 kV / 16,7 Hz používaným na síti ÖBB.
Rekonstrukce trati by měla přinést rychlejší vlakové spojení s Vídní a kratší intervaly spojů, které by podle současných plánů měly jezdit mezi rakouskou metropolí a Znojmem v hodinovém taktu. „Po různých jednáních se vracíme k původnímu návrhu rakouské strany. Mezi čtvrtou hodinou ranní a desátou večer bude jezdit patnáct párů vlaků,“ informoval přednosta znojemské železniční stanice Pavel Karšulín. Takové rozšíření spojů by podle něj mohlo být důvodem k úvaze, zda neobnovit alespoň několik spěšných vlaků na Havlíčkův Brod, které tam dříve jezdívaly.
Spojení přes Šatov nemusí být jediné
Ve hře stále zůstává i obnova trati z Hevlína do Laa an der Thaya. Rakouská strana již v minulých letech elektrifikovala svou část trati až ke státní hranici. Podle slov ředitele olomoucké SŽDC Jiřího Mlynáře se s touto tratí stále počítá, ale zatím se nepokračuje v projektování, protože prioritu tvoří důležitějšími uzly.
Na koleje z Hevlína by ale mohla přijít řada po roce 2010. I tato akce patří mezi stavby navržené ke schválení podpory z evropských fondů. Zástupci obce přitom usilují o obnovu železnice již od počátku devadesátých let. V současné době jsou spokojeni alespoň s tím, že správce infrastruktury se záměrem stále počítá. „Je tu sice skluz, ale důležité je, že projekt zůstává živý,“ řekl starosta Hevlína Drahomír Nosek.
zdroj: Znojemský deník

V tu dobu už by ale měl být v rámci IDS zrušen provoz na úseku Hrušovany-Krumlov. Takže se pak stejně tento projekt zhodnotí jako zbytečný.
MZ: souhlas s bla bla. Pěšky to bude po Shnegenu trochu míň než 5km (přes Muhlbach je lávka)
241 nějaké zastávky plánované jsou:
http://www.os-metropolis.info/aktuality_soubory/na_zeleznici_bude_40_novych_zastavek.htm
Kdyby měl někdo skutečně zájem, tak se mezi Hrušovany nad Jevišovkou a Laa zavedl "náhradní" autobusový spoj jezdící přes Hevlín, řekněmež v návaznosti na vlaky Brno – Hrušovany.
Se vstupem do "Schengenského království" se nemusí počítat ani s časovou ztrátou při dvojí pohraniční komedii u razítkovačů pasů.
Pro přesnost – elektrizace trati končí v km 83,6 [přesná poloha tabule na stožáru TV je km 83,584] u zaražadla. Na té koleji se v Laa odstavují soupravy.
Zaražedlo v Hevlíně je v km 85,585, takže chybí 2 001 m trati.
Pěšmo je to ovšem po silnici něco přes 5 km, takže cca hodina chůze.
1.Zlepšení přestupů ve Znojmě,nyní je to děs.
2.Vlaky v taktech a ne ten bordel na trati 241
3.Minimalizovat jízdní doby,žádné čumákování v Hrušovanech n Jev. atp.
4.Nasadit kloudné soupravy.810 do Znojma moc lidí nepojede,když bus dopravci nabízí více pohodlí.
5.Optimalizovat počet zastávek na 241,postavit nové nevyhovující zrušit (velká docházková vzdálenost)
...atd...
Aspoň, že takový malý zlepšení se stane;-)
to DJ: no původně se mělo začít 1.9.2007, ale pokud se nepletu, odsun termínu zapříčinil viadukt přes Dyji.
to znojmak: já si osobně myslím, že čtyřdenní zpáteční jízdenka za 260kč nebo kolik to stojí není zas tak moc...ovšem je tam podmínka railplus....takže cenu bych jako problém neviděl;-) Snad to bude OK...
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.










