..: Příprava na rekonstrukci tratě Znojmo - Šatov už probíhá :..

Ilustrační obrázekZnojmo - Po dokončení elektrifikace traťového úseku Retz-Šatov v prosinci loňského roku nyní začíná dostávat reálné obrysy i druhá fáze projektu zkvalitnění železničního spojení Vídně s jižní Moravou. Oprava a elektrifikace železnice mezi Znojmem a Šatovem začne v polovině příštího roku. V současné době se již pracuje na přípravě projektu, který bude počátkem příštího roku předložen Evropské unii s žádostí o finanční podporu pro tuto miliardovou stavbu. Nejedná se ovšem o jediný projekt v česko-rakouském příhraničí: počítá totíž i s obnovením železničního přechodu mezi Hevlínem a rakouským Laa an der Thaya, který byl fyzicky zrušen a dlouhou dobu se jej pro malý zájem nedařilo obnovit.

Na projektu rekonstrukce a elektrifikace úseku Šatov-Znojmo již pracuje firma SUDOP Brno, která vyhrála veřejnou soutěž. Předat by ho měla již za pár měsíců, na začátku příštího roku. Na základě hotových plánů se chystá žádost o příspěvek ze strukturálních fondů EU. Pokud Správa železniční dopravní cesty získá všechna potřebná povolení, začne se stavbou patrně v květnu 2008. Modernizace a elektrifikace trati podle odhadů potrvá půldruhého roku, přičemž nejvíce práce se očekává na mostě přes Dyji. V návrhu nového jízdního řádu se v úseku Znojmo-Šatov počítá s náhradní autobusovou dopravou a proto jsou časy odjezdů upraveny tak, aby nedocházelo ke zpožděním. Všechny vlaky z Vídně budou zajíždět až do Šatova; odpadne tedy přestupování v Retzu. Stejně jako již hotový přehraniční úsek, bude i zbývající část trati 248 elektrifikována systémem 15 kV / 16,7 Hz používaným na síti ÖBB.

Rekonstrukce trati by měla přinést rychlejší vlakové spojení s Vídní a kratší intervaly spojů, které by podle současných plánů měly jezdit mezi rakouskou metropolí a Znojmem v hodinovém taktu. „Po různých jednáních se vracíme k původnímu návrhu rakouské strany. Mezi čtvrtou hodinou ranní a desátou večer bude jezdit patnáct párů vlaků,“ informoval přednosta znojemské železniční stanice Pavel Karšulín. Takové rozšíření spojů by podle něj mohlo být důvodem k úvaze, zda neobnovit alespoň několik spěšných vlaků na Havlíčkův Brod, které tam dříve jezdívaly.

Spojení přes Šatov nemusí být jediné

Ve hře stále zůstává i obnova trati z Hevlína do Laa an der Thaya. Rakouská strana již v minulých letech elektrifikovala svou část trati až ke státní hranici. Podle slov ředitele olomoucké SŽDC Jiřího Mlynáře se s touto tratí stále počítá, ale zatím se nepokračuje v projektování, protože prioritu tvoří důležitějšími uzly.

Na koleje z Hevlína by ale mohla přijít řada po roce 2010. I tato akce patří mezi stavby navržené ke schválení podpory z evropských fondů. Zástupci obce přitom usilují o obnovu železnice již od počátku devadesátých let. V současné době jsou spokojeni alespoň s tím, že správce infrastruktury se záměrem stále počítá. „Je tu sice skluz, ale důležité je, že projekt zůstává živý,“ řekl starosta Hevlína Drahomír Nosek.

zdroj: Znojemský deník


kubam | 20.11.2007 (8:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Jihomoravský


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
20.11.2007 (13:29)  
Jako Znojmák bych raděj ocenil spojení do Třebíče. Do Brna (68 km) je to vlakem 110 kč (77 kč na Z) a trvá to 2 hodiny a busem to trvá hodinu a stojí 60 kč navíc bus jezdí každou chvilu a vlak jednou za dvě hodiny s přestupem, tam asi moc konkurovat nemůžou, ale Třebíč (50 km) je dost velká a leží na rychlíkové trati, bus tam jede za den přímej jen dvakrát a jinak jezdí s přestupama za 2 hodiny a vlak se spoustou zastávek kde nikoho nebere 2 a půl a je jednou tak dražší... tam by se třeba ty spěšňáky uživili :) P.S: Na Vídeň sice bude spojení, ale není co závidět, za tu cenu s tím skoro nikdo nejezdí !!
registrovaný uživatel DJ 
20.11.2007 (13:10)  
Jsem opravdu velmi zvědavý, zda se začne v květnu 2008 pracovat. Protože už v dubnu jsem v Retzu viděl na jízdním řádu poznámku, že výluka trati ze Znojma do Šatova začne 1. 9. 2007!
registrovaný uživatel comar 
20.11.2007 (13:04)  
To ze bude lepsi spojeni do Rakouska nez do krajskeho mesta je sice smutne, ale preju jim aspon to spojeni do Vidne.
20.11.2007 (12:55)  
Znojmo má k pořádnému spojení na české straně dost daleko.Je to docela ostuda,že bude mít Znojmo lepší spojení do Vídně,než do Jihlavy či Brna.
20.11.2007 (12:17)  
Takže ze Znojma bude lepší spojení do Vídně než do ČR? Ani mě to nepřekvapuje, vždyť Znojmo je asi naším dopravně nejodříznutějším velkoměstem.
A co že si vzpomněli na Hevlín? Je pravda že obnovení přeshraniční dopravy by hodně oživilo umírající úsek Moravský Krumlov - Hrušovany - Hevlín, ale budu zírat pokud se to podaří prosadit.
registrovaný uživatel Qaws 
20.11.2007 (9:37)  
Je to sice zbožné přání, ale vůbec bych se nezlobil, kdyby ty spěšňáky z Vídně za několik let zajížděly až do Třebíče nebo Jihlavy.. Nj, ať žije Sci-fi =:o)
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko