..: ČD podnikly první kroky proti lživé reportáži TV Nova :..

Ilustrační obrázekPraha - České dráhy si stěžují na televizi Nova u Rady pro rozhlasové a televizní vysílání. Nova totiž 30. října odvysílala reportáž nazvanou "Další problémy s Pendolinem". Podle vedení Českých Drah ale o problémech jednotek řady 680 se zabezpečovacím zařízení referovala nepravdivě. Redaktor Jiří Hynek si prý upravil skutečnost tak, že z reportáže vyznělo, že jde o závažnou bezpečnostní vadu.

"Žádné problémy v tomto směru neexistují, nejrychlejší vlaky ČD jsou zcela bezpečné a plně schválené Drážním úřadem. Naprosto neopodstatněně mohl Jiří Hynek vyděsit tisíce cestujících, což považujeme za neomluvitelné. Redaktor měl dostatek informací o tom, že čidlo, o kterém se v reportáži mluvilo, se používá především pro sledování případného zadření ložisek u nákladních vlaků, pro Pendolino nemá význam. To má vlastní počítačovou diagnostiku a případný problém by okamžitě zjistil jeho strojvedoucí," tvrdí ČD. České Dráhy proto podaly stížnost k Radě pro rozhlasové a televizní vysílání, aby tento správní orgán upozornil provozovatele této stanice na porušování zákona a stanovil mu lhůtu k nápravě.

ČD nejsou jediným subjektem, který si na způsob natáčení reportáží Novy stěžoval. V nedávné době napadl údajně poškozený subjekt i zprávu o nefunkčnosti e-mailových schránek na webu Seznam.cz. Nova podle provozovatele služby problém zveličila a poškodila dobré jméno firmy. Téměř ihned po odvysílání reportáže vydala tisková mluvčí Seznamu prohlášení, ve kterém celý problém uvedla na pravou míru.

Zpráva o problémech pendolin.

Zdroj: České Dráhy


Samir Lepara | 7.11.2007 (12:00)
Related newsopen/close

More on Vozidla

More from Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   
Registered user M 
07.11.2007 (16:37)  
"Otacim" to proto, ze se mi nelibi to srovnavani. Jestli je soused prase a ja "polovicni prase", tak sice jsem lepsi, ale porad je to celkem o nicem a soused proto neni meritko...

Konkretne na Slovensku zrusili spoustu spoju, ktere proste sly nahradit mikrobusem a nechali paterni dopravu, ktera mi prijde docela kvalitni. U nas by se ale melo jezdit od nevidim do nevidim na vsech lokalkach, protoze jinak je to svinstvo, protoze vlacky prece jsou ten nejlepsi druh dopravy za vsech okolnosti. Cert vem, ze jezdi prazdne. Kdyby nejezdily vubec, tak zrezivi trat a to by byla chyba. Takze at radsi jezdi...

Jestli ma prijit zmena na GR? No asi jo. Jenze tezko tam lze neco zmenit, kdyz by ten nekdo novej vyhazel pulku lidi a zrusil spoustu trati (teda je fakt, ze u dotovane prepravy je celkem jedno, jestli to jede narvany nebo prazdny...), by dost tezce narazil na odborare a podobnej hnus:-(
Registered user M 
07.11.2007 (16:31)  
Fura lidi nemusi ani vlak. Pokud to ma byt ZDO a neni to primo jizda na povoze tazenym konma, tak je jedno, jestli je to bus nebo vlak, protoze dolezite je, ze oboje splni tu hlavni funkci - prepravi z bodu A do bodu B. Jestli se bude hledet na to, ze ten nemusi vlak, ten nemusi vlak, ten by chtel zelenou lodkou ze zlutejma pruhama, tak potom ty penize fakt stacit nebudou...
Registered user happy 
07.11.2007 (16:27)  
ad M. Proč to otáčíte??To sem přeceneřekl a netvrdím to.Změna je nutná ,ale změna na GŘ a ne změna tím,že snížím počet spojů,jak se to stalo v Polsku a Sovensku.Ono to totiž stejně k ničemu nevedlo vyjma brutálního úbytku cestujících.
Registered user happy 
07.11.2007 (16:25)  
ad Vrtundula: No do jisté míry máš pravdu,že by to zvládl bus místo vlaku,ale fůra lidí prostě bus nemusí.Takže místo mých deseti turistů budou třeba jen tři(můžu doložit na lipence).Ale máme fůru krajů,které dokázaly,že i zapadlejší lokálka může přepravovat lidi a může být k něčemu,i když cena vlaku z pohledu nafty bude vyšší.Rozhodně není problém v regionálních výkonech.Kraje platí a kdyby neplatily,tak se nepojede.Tady je problém v tom,že kraje sice platí,ale kloudně neví ,za co platí.Oni zaplatí jakýsi balíček služeb,ale netuší,cenu jednotlivých vlaků.Takže je docela možné,že se tu kříží státní a krajské dotace a nikdo přesně neví o jejich toku.Je prostě nutné udělat ještě větší zásah do čd,aby se staly štíhlejšími.Prostě GŘ je dle mého soudu přezaměstnané a neuvěřitelně zatvrdlé.Chtělo by totiž vyvětrat a pak myslím,že by to šlo.
Registered user M 
07.11.2007 (16:21)  
Sice naše železnice má mouchy,ale je stále milionkrát produktivnější než ta slovenská.

Aneb

Uz netreba horekovat nad korupci ve statni sprave. Protoze Zimbabwe, Laos a Nikaragua jsou na tom hure...
07.11.2007 (16:07)  
ad happy: No nevim ale bus na trase Brno - Olomouc asi dotovanej nebude. Jinac ja mam na CD nazor ze no nejmenovat a ze horsi podnik snada ani neexistuje. (ted to trochu tim zrusenim zakaznickeho jizdneho vylepsily ale uvidime no... protoze mit plnou kapsu prukazek abych jel za cenu za kterou muzu jet busem mi prijde dost divne).

A jak pises tak tu sluzbu muze prokazat autobus misto vlaku (hlavne o vikendech kdy moc lidi nejezdi a tak - je to muj nazor, ale hlavni je prece nebyt ve ztrate a mit zisk - prece nemuzu provozovat obchod s necim a byt v minusu s tim, ze vedle me prosperuje diky me treba kino - to prece nedava rozum.... )
07.11.2007 (15:54)  
Ta reportáž byla skutečně mizerná. Pořád se tam mluvilo o čidle, ale co to čidlo máš dělat, jsem nějak nezaznamenal. Prostě Nova.

Na druhou stranu to čidlo horkoběžnosti skutečně nefunguje, jak má, když ho míjí Pendolino. Takže je to jedna z jeho dalších much.
Registered user happy 
07.11.2007 (15:40)  
ad Vrtunda: jenomže ten bus je taky dotovanej státem,teda pokud to není SA či jiný podobný dopravce,který jezdí pouze mezi městy,které mají co nabídnout...O příspěvek níže sem psal i o tom,jak železnice může podořit turistickým ruchem některé chudší,ale o to více zachovalé kraje.Takže nelze zoohlednit jen cenu nafty.pokud pojede 810 s deseti turistama po šumavě,tak z pohledu nafty je tento spoj ztrátový.Ovšem turista vystoupí a zanechá na šumavě třeba pár set či tisíc a najednou je tento spoj v plusu.Záleží totiž,jak se na to člověk dívá
Registered user happy 
07.11.2007 (15:35)  
ad Georgo:ano toto klišé je značně otřepané,ale je neustále nutné ho otřepávat.

U nás si vlaky objednává stát a kraje.Stát ovšem za služby které si objednal platí sporadicky,zatímco kraje to musí zaplatit do posledního krejcaru.Tady nejde o dotace,ale pouze o obchod a zákazníky jsou kraje a stát a občané jako cestující.Kdyby MD nechtělo,tak by prostě EC,IC nezahrnulo do dopravní obslužnosti.Nehledě na to ,je tu určitý strach z oddělení Carga.Nikdo totiž nedokáže říct,jak to v globálu dopadne.Jestli si taky nepolepší osobka tímto krokem.

Sice naše železnice má mouchy,ale je stále milionkrát produktivnější než ta slovenská.Zatímco na Slovensku,Polsku jsou jízdní řády děravé jak cedník,tak u nás se dá cestovat i kdejakou zapadlou lokálkou slušně po celý den.Sice to stojí peníze,ale v létě či v turistické sezoně tratě ožijí a přivádí velké množství turistů,kteří v kraji nechají peníze.Takže mluvit o ztrátovosti se dá i jinak,než jen z pohledu ceny paliva a ceny za použití cesty.

Takže Pendolina jsou naše vymodlené děti a po všech těch peripetiích je dobré,že jezdí,protože jen tak hned si nic nového na dálkovou dopravu nekoupíme.Pro televizi je skandální problém s čidlem,pro někoho jiného je zase skandální rušení tratí a trolejbusových provozů viz zmíněné státy......
07.11.2007 (15:34)  
Tak nevim jestli CD nake dobre jmeno maji, jak uz tady bylo receno. Kdyby ten tiskovy mluvci byl co k cemu tak rekne dobre, vime o tom nebo to prosetrime a nedela ze sebe ....

A ten zbytek to je obecne ze CD proste nedokazou pruzne reagovat na cenove nabidky jinych dopravcu atd. Kdyz bylo zavedeno myto tak SA vozily z Brna do Prahy vzduch. Kdyby tehdy nasadily nejake prime rychliky na urovni tak mohly se chopit sance. Nestalo se tak. To same je videt treba na trase Brno - Prostejov (autobus za 60kc, vlak na Z-kartu nebo jak se to jmenuje za 68... tak co si vybrat ze?) A navic ten autobus je vydelecny a rychlik se dotuje a navic vypada jak vypada, navic me celkem irituji pokladni i pruvodci svym pristupem k cestujicim (jako by je obtezovali).

A jeste si rypnu ke zruseni priplatku v EC - coz se neda ani slusne komentovat. Uz vidim nedelni Kosican do Prahy jak je plny pochybnych existenci atd ktere jezdily vetsinou az tim posilovym rychlikem (rad si radsi zaplatim tech 60 kc, nez jet Bckama). Vsak jsme cesi, vsichni na to mame, zaplatime to z dani.
  1 2 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko