Praha - České dráhy si stěžují na televizi Nova u Rady pro rozhlasové a televizní vysílání. Nova totiž 30. října odvysílala reportáž nazvanou "Další problémy s Pendolinem". Podle vedení Českých Drah ale o problémech jednotek řady 680 se zabezpečovacím zařízení referovala nepravdivě. Redaktor Jiří Hynek si prý upravil skutečnost tak, že z reportáže vyznělo, že jde o závažnou bezpečnostní vadu.
"Žádné problémy v tomto směru neexistují, nejrychlejší vlaky ČD jsou zcela bezpečné a plně schválené Drážním úřadem. Naprosto neopodstatněně mohl Jiří Hynek vyděsit tisíce cestujících, což považujeme za neomluvitelné. Redaktor měl dostatek informací o tom, že čidlo, o kterém se v reportáži mluvilo, se používá především pro sledování případného zadření ložisek u nákladních vlaků, pro Pendolino nemá význam. To má vlastní počítačovou diagnostiku a případný problém by okamžitě zjistil jeho strojvedoucí," tvrdí ČD. České Dráhy proto podaly stížnost k Radě pro rozhlasové a televizní vysílání, aby tento správní orgán upozornil provozovatele této stanice na porušování zákona a stanovil mu lhůtu k nápravě.
ČD nejsou jediným subjektem, který si na způsob natáčení reportáží Novy stěžoval. V nedávné době napadl údajně poškozený subjekt i zprávu o nefunkčnosti e-mailových schránek na webu Seznam.cz. Nova podle provozovatele služby problém zveličila a poškodila dobré jméno firmy. Téměř ihned po odvysílání reportáže vydala tisková mluvčí Seznamu prohlášení, ve kterém celý problém uvedla na pravou míru.
Zdroj: České Dráhy

Konkretne na Slovensku zrusili spoustu spoju, ktere proste sly nahradit mikrobusem a nechali paterni dopravu, ktera mi prijde docela kvalitni. U nas by se ale melo jezdit od nevidim do nevidim na vsech lokalkach, protoze jinak je to svinstvo, protoze vlacky prece jsou ten nejlepsi druh dopravy za vsech okolnosti. Cert vem, ze jezdi prazdne. Kdyby nejezdily vubec, tak zrezivi trat a to by byla chyba. Takze at radsi jezdi...
Jestli ma prijit zmena na GR? No asi jo. Jenze tezko tam lze neco zmenit, kdyz by ten nekdo novej vyhazel pulku lidi a zrusil spoustu trati (teda je fakt, ze u dotovane prepravy je celkem jedno, jestli to jede narvany nebo prazdny...), by dost tezce narazil na odborare a podobnej hnus:-(
Aneb
Uz netreba horekovat nad korupci ve statni sprave. Protoze Zimbabwe, Laos a Nikaragua jsou na tom hure...
A jak pises tak tu sluzbu muze prokazat autobus misto vlaku (hlavne o vikendech kdy moc lidi nejezdi a tak - je to muj nazor, ale hlavni je prece nebyt ve ztrate a mit zisk - prece nemuzu provozovat obchod s necim a byt v minusu s tim, ze vedle me prosperuje diky me treba kino - to prece nedava rozum.... )
Na druhou stranu to čidlo horkoběžnosti skutečně nefunguje, jak má, když ho míjí Pendolino. Takže je to jedna z jeho dalších much.
U nás si vlaky objednává stát a kraje.Stát ovšem za služby které si objednal platí sporadicky,zatímco kraje to musí zaplatit do posledního krejcaru.Tady nejde o dotace,ale pouze o obchod a zákazníky jsou kraje a stát a občané jako cestující.Kdyby MD nechtělo,tak by prostě EC,IC nezahrnulo do dopravní obslužnosti.Nehledě na to ,je tu určitý strach z oddělení Carga.Nikdo totiž nedokáže říct,jak to v globálu dopadne.Jestli si taky nepolepší osobka tímto krokem.
Sice naše železnice má mouchy,ale je stále milionkrát produktivnější než ta slovenská.Zatímco na Slovensku,Polsku jsou jízdní řády děravé jak cedník,tak u nás se dá cestovat i kdejakou zapadlou lokálkou slušně po celý den.Sice to stojí peníze,ale v létě či v turistické sezoně tratě ožijí a přivádí velké množství turistů,kteří v kraji nechají peníze.Takže mluvit o ztrátovosti se dá i jinak,než jen z pohledu ceny paliva a ceny za použití cesty.
Takže Pendolina jsou naše vymodlené děti a po všech těch peripetiích je dobré,že jezdí,protože jen tak hned si nic nového na dálkovou dopravu nekoupíme.Pro televizi je skandální problém s čidlem,pro někoho jiného je zase skandální rušení tratí a trolejbusových provozů viz zmíněné státy......
A ten zbytek to je obecne ze CD proste nedokazou pruzne reagovat na cenove nabidky jinych dopravcu atd. Kdyz bylo zavedeno myto tak SA vozily z Brna do Prahy vzduch. Kdyby tehdy nasadily nejake prime rychliky na urovni tak mohly se chopit sance. Nestalo se tak. To same je videt treba na trase Brno - Prostejov (autobus za 60kc, vlak na Z-kartu nebo jak se to jmenuje za 68... tak co si vybrat ze?) A navic ten autobus je vydelecny a rychlik se dotuje a navic vypada jak vypada, navic me celkem irituji pokladni i pruvodci svym pristupem k cestujicim (jako by je obtezovali).
A jeste si rypnu ke zruseni priplatku v EC - coz se neda ani slusne komentovat. Uz vidim nedelni Kosican do Prahy jak je plny pochybnych existenci atd ktere jezdily vetsinou az tim posilovym rychlikem (rad si radsi zaplatim tech 60 kc, nez jet Bckama). Vsak jsme cesi, vsichni na to mame, zaplatime to z dani.
Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.
- Correspondent or Member of ŽelPage,
- Editor or ŽelPage Administrator
Before you insert your comment, you have to log on or register.










