Cerhenice - V průběhu měsíce října se na české koleje dostalo díky zkušebnímu okruhu v Cerhenicích další unikátní železniční vozidlo. Tentokrát jde o první prototyp nákladní lokomotivy Maxima 40 CC, vyráběné firmou Voith Turbo, sídlící v Německu. Stalo se tak díky probíhajícímu schvalovacímu řízení pro německý drážní úřad EBA a přípravám pro případné schválení pro provoz na české železniční síti.
Prototyp Maximy byl poprvé představen loni na berlínském veletrhu drážní techniky InnoTrans 2006. Poté absolvoval první sérii zkoušek v Německu. V současné době je různými železničními společnostmi objednáno již 15 lokomotiv této řady, jejichž výroba by měla začít v červenci roku 2008. Voith chce v průběhu několika málo let vyrobit až 1000 lokomotiv tohoto typu.
V současné době je Maxima 40 CC s tažnou silou 519 kN nejsilnější nákladní lokomotivou v Evropě. Její maximální provozní rychlost dosahuje hodnoty 160 km/h. Váha stroje činí 126 až 135 tun v závislosti na vybavení konkrétního kusu.
Výrobce nabízí tři základní varianty stroje, uzpůsobené podmínkám jejich plánovaného nasazení. První verze je určena pro provoz v České Republice, Německu, Polsku a Nizozemí; druhá pro dopravce v Belgii, Francii, Německu a v Nizozemí; třetí verzi připravil Voith pro firmy v Belgii, Německu a Nizozemí. Provoz lokomotiv této řady českým dopravcem se přitom nejeví jako nereálný - podle některých informací vážní zájemci o nákup těchto strojů nejsou pouze v Česku, ale i na Slovensku.
Zdroj: Lidovky.cz, Železniční magazín 10/2007
Foto: Voith Turbo

| 1 2 | Zpráv na stránku: |
V ČR je využitelná pouze na koridorech a to ještě limitovaná pravděpodobně přechodností 3. Jinak jinde jsou takové lokomotivy normální, 126 tun má třeba Ragulin, v Německu velice rozšířená lokomotiva. A když jsem s ním jel po lokálce Turkischmühle - Hermeskeill kousek od Trieru, tak mi oči přecházely. A když jsem viděl most, po kterém mám s tím dvojčetem přejet, tak jsem měl docela strach. Ale lokomotivy i dvojmo tam opravdu měly a mají přechodnost. Takže nehonoťme podle ČR.
K čemu by jí byla vyšší rychlost než 120 km/h. Kolik nákladních vlaků může jet z hlediska brzdění vyšší rychlostí.
PŠ
| 1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.
- dopisovateľ alebo člen ŽP,
- editor alebo admin ŽP
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.











