Cerhenice - V průběhu měsíce října se na české koleje dostalo díky zkušebnímu okruhu v Cerhenicích další unikátní železniční vozidlo. Tentokrát jde o první prototyp nákladní lokomotivy Maxima 40 CC, vyráběné firmou Voith Turbo, sídlící v Německu. Stalo se tak díky probíhajícímu schvalovacímu řízení pro německý drážní úřad EBA a přípravám pro případné schválení pro provoz na české železniční síti.
Prototyp Maximy byl poprvé představen loni na berlínském veletrhu drážní techniky InnoTrans 2006. Poté absolvoval první sérii zkoušek v Německu. V současné době je různými železničními společnostmi objednáno již 15 lokomotiv této řady, jejichž výroba by měla začít v červenci roku 2008. Voith chce v průběhu několika málo let vyrobit až 1000 lokomotiv tohoto typu.
V současné době je Maxima 40 CC s tažnou silou 519 kN nejsilnější nákladní lokomotivou v Evropě. Její maximální provozní rychlost dosahuje hodnoty 160 km/h. Váha stroje činí 126 až 135 tun v závislosti na vybavení konkrétního kusu.
Výrobce nabízí tři základní varianty stroje, uzpůsobené podmínkám jejich plánovaného nasazení. První verze je určena pro provoz v České Republice, Německu, Polsku a Nizozemí; druhá pro dopravce v Belgii, Francii, Německu a v Nizozemí; třetí verzi připravil Voith pro firmy v Belgii, Německu a Nizozemí. Provoz lokomotiv této řady českým dopravcem se přitom nejeví jako nereálný - podle některých informací vážní zájemci o nákup těchto strojů nejsou pouze v Česku, ale i na Slovensku.
Zdroj: Lidovky.cz, Železniční magazín 10/2007
Foto: Voith Turbo

| 1 2 | Zpráv na stránku: |
Mě spíš zarazil ten hydromechanický přenos. Nečekal bych, že v dnešní době ještě někdo vyrobí něco jiného, než DE takového výkonu.
Mně se těch 160 nepozdávalo hned ze začátku. Ve výše uvedeném prospektu je uvedena maximální rychlost 120 km/h a 160 km/h jako zkušební dosažená rychlost (anglicky "riding dynamics approved for ..." snad jsem to přeložil alespoň významově správně).
Jinak výkon motoru 3600 kW je při 1000 ot./min, což by pak mohl být i trvalý výkon.
| 1 2 | Zpráv na stránku: |
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.











