..: Voith Maxima 40 CC na českých kolejích :..

Ilustrační obrázekCerhenice - V průběhu měsíce října se na české koleje dostalo díky zkušebnímu okruhu v Cerhenicích další unikátní železniční vozidlo. Tentokrát jde o první prototyp nákladní lokomotivy Maxima 40 CC, vyráběné firmou Voith Turbo, sídlící v Německu. Stalo se tak díky probíhajícímu schvalovacímu řízení pro německý drážní úřad EBA a přípravám pro případné schválení pro provoz na české železniční síti.

Prototyp Maximy byl poprvé představen loni na berlínském veletrhu drážní techniky InnoTrans 2006. Poté absolvoval první sérii zkoušek v Německu. V současné době je různými železničními společnostmi objednáno již 15 lokomotiv této řady, jejichž výroba by měla začít v červenci roku 2008. Voith chce v průběhu několika málo let vyrobit až 1000 lokomotiv tohoto typu.

V současné době je Maxima 40 CC s tažnou silou 519 kN nejsilnější nákladní lokomotivou v Evropě. Její maximální provozní rychlost dosahuje hodnoty 160 km/h. Váha stroje činí 126 až 135 tun v závislosti na vybavení konkrétního kusu.

Výrobce nabízí tři základní varianty stroje, uzpůsobené podmínkám jejich plánovaného nasazení. První verze je určena pro provoz v České Republice, Německu, Polsku a Nizozemí; druhá pro dopravce v Belgii, Francii, Německu a v Nizozemí; třetí verzi připravil Voith pro firmy v Belgii, Německu a Nizozemí. Provoz lokomotiv této řady českým dopravcem se přitom nejeví jako nereálný - podle některých informací vážní zájemci o nákup těchto strojů nejsou pouze v Česku, ale i na Slovensku.

Zdroj: Lidovky.cz, Železniční magazín 10/2007

Foto: Voith Turbo


Samir Lepara | 19.11.2007 (16:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Vozidla

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 2      Zpráv na stránku:   
19.11.2007 (21:55)  
Mně se tedy nelíbí, takový hnusný design...
Korrespondent oder ŽP Mitglied Adam  mail  
19.11.2007 (20:39)  
Krásný stroj...
Registrierter Benutzer junkrs 
19.11.2007 (20:38)  
Mě by spíš zajímalo, jaké to při té hmotnosti a uspořádání CoCo bude mít účinky na železniční svršek. Asi to nebude žádná sláva a při stavu tratí u nás....
Registrierter Benutzer Robb 
19.11.2007 (19:57)  
Těch 120 bude asi fakt pro nákladní režim, i když se mi to zdá hodně, a těch 160 bude pro osobní dopravu, jestli na ni bude nasazovaná
19.11.2007 (17:43)  
Kocurek Jiří: Já bych to chápal tak, že má konstrukční rychlost 160 km/h a provozní 120km/h, respektive, změnou převodů se dá docílit až 160 km/h na úkor síly.
Mě spíš zarazil ten hydromechanický přenos. Nečekal bych, že v dnešní době ještě někdo vyrobí něco jiného, než DE takového výkonu.
19.11.2007 (17:23)  
http://www.voithturbo.com/applications/documents/document_files/1270_e_035109_maxima_gb_screen.pdf
Mně se těch 160 nepozdávalo hned ze začátku. Ve výše uvedeném prospektu je uvedena maximální rychlost 120 km/h a 160 km/h jako zkušební dosažená rychlost (anglicky "riding dynamics approved for ..." snad jsem to přeložil alespoň významově správně).
Jinak výkon motoru 3600 kW je při 1000 ot./min, což by pak mohl být i trvalý výkon.
19.11.2007 (16:55)  
No a Kielu se už dělá druhá.
19.11.2007 (16:53)  
ta mašina je nádherná
Registrierter Benutzer Přema 
19.11.2007 (16:50)  
Mě se ta mašina nelíbí :-( Nejhezčí nákladní lokomotivy jsou Šestikoláci 181 a 182!
19.11.2007 (16:47)  
to je teda macek, 520 kN tažné síly a 160 max.
  1 2      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko