..: Novinky v jízdním řádu 2007/8 :..

Ilustrační obrázek Praha - V novém jízdním řádu, který bude platit od 9.12., vyjede o 12% více dálkových vlaků, přibude nové spojení do Bazileje a přímé vozy do Amsterodamu. Bude jezdit 5 nových expresů mezi Prahou a Brnem a s novými rychlíky se setkají cestující na většině důležitých tras v ČR.

Zákazníci ČD budou moci využívat speciální tarifní nabídku do Německa, která cestu velmi výrazně zlevní. Do Brna bude možné jet vlakem už za 35 Kč. V novém jízdním řádu je 8.374 vlaků (7.600 osobních vlaků, 436 rychlíků, 241 spěšných vlaků, 33 spojů EuroCity, 26 Expresů, 20 vlaků SuperCity, 12 spojů InterCity a 6 nočních EuroNight). Rychlíky a Expresy vozí ČD na základě objednávky Ministerstva dopravy, osobní a spěšné vlaky objednávají jednotlivé krajské úřady. Ministerstvo a kraje také určují počty spojů i jejich časové polohy.

Nové expresy mezi Prahou a Brnem od 35 Kč

Od 9. prosince vyjede 6 vlaků kategorie expres mezi Prahou a Brnem, na své cestě zastaví pouze v Pardubicích. ČD tak nabídnou každou hodinu komfortní expresní spojení Prahy a Brna vlaky EuroCity, SuperCity nebo Expres.

Mezi Prahou a Brnem budou moci zákazníci s In-kartou/Rail plus cestovat už za 35 korun. Jízdenky „Šťastná eLiška“ bude možné koupit přes internet v den odjezdu za 25% původní ceny eLišky, která stojí 140 Kč.

Novinky ve vnitrostátní dálkové dopravě

  • Vlaky SC Pendolino dojedou do Ostravy o 7 minut rychleji. Jeden pár bude převeden do kategorie InterCity (odjezd z Prahy-Holešovic v 11:23, z Ostravy hlavního nádraží v 15:01).
  • Přímé rychlíky Brno – Hradec Králové jsou přesměrovány na trasu Brno – Praha, spojení do Hradce Králové bude nově s přestupem v Pardubicích. V úseku Praha – Česká Třebová tak vznikne hodinový takt rychlíků.
  • Na jižní Moravu pojedou z Prahy 2 nové expresy: Ex 524/525 „Šohaj“ do Veselí nad Moravou (odjezd z Prahy 9:06) a Ex 522/523 „Mojmír“ do Luhačovic (odjezd z Prahy 13:06).
  • Dálkové vlaky na trase Bohumín – Ostrava – Přerov – Brno budou jezdit skoro v hodinovém taktu a budou sestaveny z modernizovaných vozů ve větším rozsahu, než dosud. Každý druhý nebude zastavovat ve Studénce, Suchdole nad Odrou a Hranicích na Moravě.
  • Mezi Ostravou-Svinovem a Opavou budou jezdit rychlíky každé 2 hodiny, z Opavy budou pokračovat střídavě do Jeseníku a do Olomouce.
  • Z Prahy do Železné Rudy a zpět pojede nově 5 přímých rychlíků a 2 páry rychlíků z Nymburka budou z České Lípy nově prodlouženy až do Rumburka.
  • Všechny vlaky mířící z/do Prahy hlavního nádraží jsou z Prahy-Běchovic vedeny odklonem přes Prahu-Malešice a Prahu-Vršovice. Důvodem je pokračující rekonstrukce železniční trati mezi stanicemi Praha-Běchovice a Praha-Libeň a zprovozňování "Nového spojení".

Novinky v mezinárodní dopravě: Praha – Berlín za 29 Eur

Cestující budou moci využívat novou cenovou nabídku pro cestu z Prahy a Brna do Německa ve všech přímých vlacích EuroCity.
  • Praha – Berlín: 29 Eur
  • Brno – Berlín: 39 Eur
  • Brno – Drážďany: 29 Eur

Další novinky:

  • Je zaveden nový vlak EN 376/377 na trase Františkovy Lázně – Plzeň – Praha – Bratislava – Budapešť
  • Současný vlak EN 352/353 z Prahy do Wiesbadenu bude přesměrován na trasu Praha – Frankfurt – Bazilej. Ve Frankfurtu i Karlsruhe je možný přestup na TGV směr Štrasburk a Paříž
  • Zavedeny nové přímé vozy EN Praha – Amsterodam
  • Každý den jsou vedeny 3 vlaky vyšší kvality na trase Praha – Ostrava – Žilina, současné vlaky EC přes Vsetín a Horní Lideč jsou převedeny do kategorie Expres
  • Spojení s Bavorskem je rozšířeno o 1 pár rychlíků, 2 páry denně spojí Prahu s Mnichovem, 2 páry s Norimberkem
  • V letní sezoně pojede 2x týdně přímý lehátkový vůz z Prahy do černohorského Baru

Regionální doprava

Od 9.12.2007 nejsou nově objednány vlaky na těchto tratích:

  • č. 113 Lovosice – Most
  • č. 132 Oldřichov u Duchcova – Děčín
  • č. 847 Sudoměřice nad Moravou – Skalica na Slovensku (požadavek ze strany slovenského dopravce ZSSK)

Krajské úřady objednaly v naprosté většině případů v podstatě stejný objem vlaků, jako v právě končícím jízdním řádu. O 6% méně vlaků vyjede v Ústeckém kraji, naopak v Jihomoravském kraji přibude 5% spojů.

I v příštím roce budou ČD pokračovat ve významných investicích do obnovy vozového parku v regionální dopravě. Příští rok přibude na českých tratích 8 nových příměstských patrových jednotek CityElefant, 29 Regionov pro regionální tratě i další řídící vozy 954 (vznikají přestavbou nepotřebných poštovních vozů) a vozy 054, které společně tvoří ve spojení se čtyřnápravovým motorovým vozem 854 moderní motorové soupravy, které už dnes jezdí v tomto složení v okolí Brna.

Investice státu do železniční infrastruktury v roce 2008

Od roku 2008 bude stát investovat po dobu 3 let až trojnásobné částky do obnovy železniční infrastruktury, proti dosavadnímu stavu. Bude probíhat celá řada výluk, které ovlivní také spoje ČD. Mezi největší investiční akce patří:

  • Dokončení Nového spojení v Praze
  • Přestavba železniční stanice Praha hlavní nádraží, včetně prvních 4 nástupišť
  • Rekonstrukce vinohradského tunelu v Praze, od 5.5. do 28.6. vyloučen provoz Praha hl.n. – Praha-Smíchov
  • Rekonstrukce a elektrifikace trati Letohrad - Lichkov
  • Pokračuje výstavba na koridorech:
    • Praha-Libeň – Praha-Běchovice,
    • Zábřeh na Moravě – Olomouc,
    • Praha – Benešov u Prahy – České Budějovice,
    • Plzeň – Cheb (úsek Kozolupy – Svojšín a
    • Lipová u Chebu – Cheb),
    • Železniční uzel Kolín a část úseku Kolín – Velim

Knižní jízdní řád

Také dochází k přečíslování tratí ve Středočeském a Ústeckém kraji:

  • Dříve: trať 120 Praha – Lužná u Rakovníka – Chomutov, trať 124 Lužná u Rakovníka – Rakovník
  • Nově: trať 120 Praha – Lužná u Rakovníka – Rakovník, trať 124 Lužná u Rakovníka – Chomutov
  • Dříve: trať 110 Kralupy nad Vltavou – Louny – Most trať 126 Louny – Rakovník
  • Nově: trať 110 Kralupy nad Vltavou – Louny trať 126 Rakovník – Louny – Most
  • Dříve: trať 127 Postoloprty – Louny trať 114 Louny – Lovosice
  • Nově: trať 114 Postoloprty - Lovosice

Řazení vlaků a tabulky jízdního řádu

Stejně jako v předchozích letech, i letos Vám přinášíme graficky zpracovaná řazení vlaků pro rok 2008. Prozatím jsou kompletně hotové kategorie vyšší kvality (EC, IC, EN, Ex, R), v současné době se pracuje na slovenských vlacích vyšší kvality a nově i na českých osobních vlacích. Tuto rozsáhlou databázi vytváří dobrovolníci z řad čtenářů, kterým za to patří náš velký dík. Pokud máte také zájem přiložit ruku k dílu na společném projektu, stačí Vám k tomu jen trocha volného času a pečlivost. Pro více informací kontaktujte Nicka nebo Hroudu.

Podobně dnes byly zveřejněny na stránkách Českých drah tabulky jízdního řádu. Odkazy na jednotlivé tabulky naleznete v našem přehledu tratí. Tamtéž je dostupná i konečná podoba jízdního řádu ŽSR zveřejněná na partnerském serveru VLAKY.NET.

zdroj: České dráhy a iDNES


Adys Poslat mail autorovi | 19.11.2007 (19:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Jízdní řád

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 4 5 6 7 8 ... 11      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel M 
20.11.2007 (13:11)  
Nojo, mam svoje vtipny chvilky:-))
registrovaný uživatel Qaws 
20.11.2007 (13:06)  
M: rozum? u ČD? Hahahahahahahahahahahahahahahahaha
Tak tenhle fór mě pobavil na celý měsíc dopředu :-D
registrovaný uživatel M 
20.11.2007 (12:47)  
Nick - zni to v podstate i rozumne to tvoje vysvetleni, ale i tak si myslim, ze ta cerna tecka je celkem nesmysl a souhlas se Slavikem.
Ty dve minuty cekani kdyz stoji vedle sebe na perone by se podle myho mohlo pockat aji bez tecky, na to snad staci i neco jako rozum...
registrovaný uživatel JK ml. 
20.11.2007 (12:41)  
Pjetro: Pokud z opavy nestihnete na Svinově Pernera, ujede v Praze třeba taková maličkost jako EN 352 a to už je opruz protože, pokud tohle funguje, pak je to jedno z nejefektivnějších spojení Opava - Ústí nad labem v tomto JŘ. Ale jak jsem se díky příspěvku M dozvěděl, pokud je frekvence menší než deset osob, je lepší jet autem. Ke cti dráhy je třeba přiznat že perner je opatřen kolečkem s tečkou, tudíž každý kdo se na něj pokusí přestoupit z přípojného vlaku je považován za hazardéra a za případné problémy si přece může sám. (normálně byste podle ministra měl jet o vlak dřív a na svinově 1 hodinu a deset minut vyčkat že.... a vůbec proč nechcete jet do prahy pomocí sc510, když už musíte vyrazit z opavy tak brzo :-))))
editor nebo admin ŽP Nick  mail  
20.11.2007 (12:41)  
Slavik: Jedes z Pardubic do Nymburka, v Koline prestupujes, vlak z Pci ma zpozdeni. Kdyz tento vlak stihne dojet do Kolina jeste pred odjezdem navazneho spoje s cernou teckou, tak ten pocka, az prebehnes z jednoho nastupiste na druhe. Kdezto vlaku s puntikem v krouzku mozna uvidis cervene konce, pretoze neceka za zadnych okolnosti (nemel by, vypravci nehlida, jestli se podchodem zene dav lidi na prestup). Aspon tak to chapu ja.
20.11.2007 (12:41)  
Každý druhý nebude zastavovat ve Studénce, Suchdole nad Odrou a Hranicích na Moravě.
Připojuji se k 84 s gratulací, tentokráte za Hr.n.Mor. Poklona pánové. Ono je to možná město, co do počtu obyvatel, srovnatelné s Rožnovem pod Radhoštěm (a nebo Českou Třebovou), ale těch ušetřených 5 minut je asi hodně důležitých, třeba bude krátit zpoždění z jenokolejky.
20.11.2007 (12:41)  
Viktor Zerzán: Já byhc z toho nedělal vědu, v tištěném jízdním řádu je vždycky tolik chyb, že by z nich člověk mohl zpracovat publikaci o stejném rozsahu. Vzhledem k velikosti GVD a četnosti chyb bych jejihc počet odhadoval na několik set až několik tisíc. Jen namátkou u jednoho otevření: strana C8: řazení R209 Vltava, příjezd do Moskvy u všech vozů v 8:24, u vozu z Vídně (na stejném vlaku!) ale už v 7:49. O stránku dál - C9: přímé vozy vlaku EN352/353 do/ze stanice Lepzig místo Leipzig. Atd. atd.
20.11.2007 (12:34)  
Jaký je rozdíl mezi:
- černou tečkou (vlak čeká na zpožděné přípoje pouze do doby svého pravidelného odjezdu)
- tečkou v kroužku (vlak nečeká na žádné přípoje)
???
Z pohledu cestujícího je to samé, když má vlak jedno nebo druhé, furt udjede...
20.11.2007 (12:31)  
dohlib: Kde jsi přišel na to, že kundolino pojede jako IC? No a i kdyby jelo, tak místenku za 200 Kč nepotřebuješ. Ta místenka je vázaná na produkt SC, ne na 680 jako vlak.
registrovaný uživatel M 
20.11.2007 (11:37)  
Jsem zvedav jak se na ty novinky diva pan Stenicka...
http://zpravy.idnes.cz/zapomente-na-vlak-pouzijte-radeji-auto-radi-ministerstvo-pms-/domaci.asp?c=A071119_183620_domaci_adb
Volne prelozene a "redakcne zkraceno": "Jo, zijeme z vasich dani. A jako kurva co? To se mame posrat? Jestli se vam neco nelibi, tak nas s tim nevotravujte a jedte autem, nam ste u prdele."
  1 ... 4 5 6 7 8 ... 11      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko