..: Novinky v jízdním řádu 2007/8 :..

Ilustrační obrázek Praha - V novém jízdním řádu, který bude platit od 9.12., vyjede o 12% více dálkových vlaků, přibude nové spojení do Bazileje a přímé vozy do Amsterodamu. Bude jezdit 5 nových expresů mezi Prahou a Brnem a s novými rychlíky se setkají cestující na většině důležitých tras v ČR.

Zákazníci ČD budou moci využívat speciální tarifní nabídku do Německa, která cestu velmi výrazně zlevní. Do Brna bude možné jet vlakem už za 35 Kč. V novém jízdním řádu je 8.374 vlaků (7.600 osobních vlaků, 436 rychlíků, 241 spěšných vlaků, 33 spojů EuroCity, 26 Expresů, 20 vlaků SuperCity, 12 spojů InterCity a 6 nočních EuroNight). Rychlíky a Expresy vozí ČD na základě objednávky Ministerstva dopravy, osobní a spěšné vlaky objednávají jednotlivé krajské úřady. Ministerstvo a kraje také určují počty spojů i jejich časové polohy.

Nové expresy mezi Prahou a Brnem od 35 Kč

Od 9. prosince vyjede 6 vlaků kategorie expres mezi Prahou a Brnem, na své cestě zastaví pouze v Pardubicích. ČD tak nabídnou každou hodinu komfortní expresní spojení Prahy a Brna vlaky EuroCity, SuperCity nebo Expres.

Mezi Prahou a Brnem budou moci zákazníci s In-kartou/Rail plus cestovat už za 35 korun. Jízdenky „Šťastná eLiška“ bude možné koupit přes internet v den odjezdu za 25% původní ceny eLišky, která stojí 140 Kč.

Novinky ve vnitrostátní dálkové dopravě

  • Vlaky SC Pendolino dojedou do Ostravy o 7 minut rychleji. Jeden pár bude převeden do kategorie InterCity (odjezd z Prahy-Holešovic v 11:23, z Ostravy hlavního nádraží v 15:01).
  • Přímé rychlíky Brno – Hradec Králové jsou přesměrovány na trasu Brno – Praha, spojení do Hradce Králové bude nově s přestupem v Pardubicích. V úseku Praha – Česká Třebová tak vznikne hodinový takt rychlíků.
  • Na jižní Moravu pojedou z Prahy 2 nové expresy: Ex 524/525 „Šohaj“ do Veselí nad Moravou (odjezd z Prahy 9:06) a Ex 522/523 „Mojmír“ do Luhačovic (odjezd z Prahy 13:06).
  • Dálkové vlaky na trase Bohumín – Ostrava – Přerov – Brno budou jezdit skoro v hodinovém taktu a budou sestaveny z modernizovaných vozů ve větším rozsahu, než dosud. Každý druhý nebude zastavovat ve Studénce, Suchdole nad Odrou a Hranicích na Moravě.
  • Mezi Ostravou-Svinovem a Opavou budou jezdit rychlíky každé 2 hodiny, z Opavy budou pokračovat střídavě do Jeseníku a do Olomouce.
  • Z Prahy do Železné Rudy a zpět pojede nově 5 přímých rychlíků a 2 páry rychlíků z Nymburka budou z České Lípy nově prodlouženy až do Rumburka.
  • Všechny vlaky mířící z/do Prahy hlavního nádraží jsou z Prahy-Běchovic vedeny odklonem přes Prahu-Malešice a Prahu-Vršovice. Důvodem je pokračující rekonstrukce železniční trati mezi stanicemi Praha-Běchovice a Praha-Libeň a zprovozňování "Nového spojení".

Novinky v mezinárodní dopravě: Praha – Berlín za 29 Eur

Cestující budou moci využívat novou cenovou nabídku pro cestu z Prahy a Brna do Německa ve všech přímých vlacích EuroCity.
  • Praha – Berlín: 29 Eur
  • Brno – Berlín: 39 Eur
  • Brno – Drážďany: 29 Eur

Další novinky:

  • Je zaveden nový vlak EN 376/377 na trase Františkovy Lázně – Plzeň – Praha – Bratislava – Budapešť
  • Současný vlak EN 352/353 z Prahy do Wiesbadenu bude přesměrován na trasu Praha – Frankfurt – Bazilej. Ve Frankfurtu i Karlsruhe je možný přestup na TGV směr Štrasburk a Paříž
  • Zavedeny nové přímé vozy EN Praha – Amsterodam
  • Každý den jsou vedeny 3 vlaky vyšší kvality na trase Praha – Ostrava – Žilina, současné vlaky EC přes Vsetín a Horní Lideč jsou převedeny do kategorie Expres
  • Spojení s Bavorskem je rozšířeno o 1 pár rychlíků, 2 páry denně spojí Prahu s Mnichovem, 2 páry s Norimberkem
  • V letní sezoně pojede 2x týdně přímý lehátkový vůz z Prahy do černohorského Baru

Regionální doprava

Od 9.12.2007 nejsou nově objednány vlaky na těchto tratích:

  • č. 113 Lovosice – Most
  • č. 132 Oldřichov u Duchcova – Děčín
  • č. 847 Sudoměřice nad Moravou – Skalica na Slovensku (požadavek ze strany slovenského dopravce ZSSK)

Krajské úřady objednaly v naprosté většině případů v podstatě stejný objem vlaků, jako v právě končícím jízdním řádu. O 6% méně vlaků vyjede v Ústeckém kraji, naopak v Jihomoravském kraji přibude 5% spojů.

I v příštím roce budou ČD pokračovat ve významných investicích do obnovy vozového parku v regionální dopravě. Příští rok přibude na českých tratích 8 nových příměstských patrových jednotek CityElefant, 29 Regionov pro regionální tratě i další řídící vozy 954 (vznikají přestavbou nepotřebných poštovních vozů) a vozy 054, které společně tvoří ve spojení se čtyřnápravovým motorovým vozem 854 moderní motorové soupravy, které už dnes jezdí v tomto složení v okolí Brna.

Investice státu do železniční infrastruktury v roce 2008

Od roku 2008 bude stát investovat po dobu 3 let až trojnásobné částky do obnovy železniční infrastruktury, proti dosavadnímu stavu. Bude probíhat celá řada výluk, které ovlivní také spoje ČD. Mezi největší investiční akce patří:

  • Dokončení Nového spojení v Praze
  • Přestavba železniční stanice Praha hlavní nádraží, včetně prvních 4 nástupišť
  • Rekonstrukce vinohradského tunelu v Praze, od 5.5. do 28.6. vyloučen provoz Praha hl.n. – Praha-Smíchov
  • Rekonstrukce a elektrifikace trati Letohrad - Lichkov
  • Pokračuje výstavba na koridorech:
    • Praha-Libeň – Praha-Běchovice,
    • Zábřeh na Moravě – Olomouc,
    • Praha – Benešov u Prahy – České Budějovice,
    • Plzeň – Cheb (úsek Kozolupy – Svojšín a
    • Lipová u Chebu – Cheb),
    • Železniční uzel Kolín a část úseku Kolín – Velim

Knižní jízdní řád

Také dochází k přečíslování tratí ve Středočeském a Ústeckém kraji:

  • Dříve: trať 120 Praha – Lužná u Rakovníka – Chomutov, trať 124 Lužná u Rakovníka – Rakovník
  • Nově: trať 120 Praha – Lužná u Rakovníka – Rakovník, trať 124 Lužná u Rakovníka – Chomutov
  • Dříve: trať 110 Kralupy nad Vltavou – Louny – Most trať 126 Louny – Rakovník
  • Nově: trať 110 Kralupy nad Vltavou – Louny trať 126 Rakovník – Louny – Most
  • Dříve: trať 127 Postoloprty – Louny trať 114 Louny – Lovosice
  • Nově: trať 114 Postoloprty - Lovosice

Řazení vlaků a tabulky jízdního řádu

Stejně jako v předchozích letech, i letos Vám přinášíme graficky zpracovaná řazení vlaků pro rok 2008. Prozatím jsou kompletně hotové kategorie vyšší kvality (EC, IC, EN, Ex, R), v současné době se pracuje na slovenských vlacích vyšší kvality a nově i na českých osobních vlacích. Tuto rozsáhlou databázi vytváří dobrovolníci z řad čtenářů, kterým za to patří náš velký dík. Pokud máte také zájem přiložit ruku k dílu na společném projektu, stačí Vám k tomu jen trocha volného času a pečlivost. Pro více informací kontaktujte Nicka nebo Hroudu.

Podobně dnes byly zveřejněny na stránkách Českých drah tabulky jízdního řádu. Odkazy na jednotlivé tabulky naleznete v našem přehledu tratí. Tamtéž je dostupná i konečná podoba jízdního řádu ŽSR zveřejněná na partnerském serveru VLAKY.NET.

zdroj: České dráhy a iDNES


Adys Poslat mail autorovi | 19.11.2007 (19:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Jízdní řád

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 5 6 7 8 9 ... 11      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Pjetro 
20.11.2007 (9:29)  
babilon: Máte pravdu v tom, že opačným směrem je návaznost přímo famózní (cca 5min na přestup), ovšem někdy rovněž dost šibeniční. 2 roky zpátky tomu bylo tak, že jak na přestup (v OV-Svinov) ze směru Praha na Opavu, tak opačně bylo nějakých 2O min, což plně uspokojovalo i nároky na nějaké to zpoždění výstavbou koryt. Tím, že se ale dálkové spoje posunuly do jiných časových poloh, rovněž byla ukončena elektrifikace OV-OP, tak si s tou návazností nijak moc nepohráli. Příklad ze života: Pokud dojde k nějaké mimořádnosti (během prázdnin se mi to stalo 2x) a vlak ze směru Český Těšín do stanice Opava východ nabere zpoždění větší než cca 30min, celá ta jejich skládanka s našponovanými takty se jim posere. Protože souprava má na obrat v Opavě cca 10min, tudíž by vyjela min s 20min zpožděním, tak místo nějaké náhradní soupravy se vlak bez náhrady zruší!!! (také je to dáno tím, že zde není nic co by mohlo sloužit jako záloha, ale to běžného cestujícího moc nezajímá). Co je na tom smutné, že tehdy když k tomu došlo (žel. st. Štítina), tak o tomto faktu nebyli včas informováni ani cestující (no možná byli, ale asi už z dále řečených důvodů kapku pozdě), kteří čekali na Os do OV-Svinov, následně na IC Jan Perner, takže v zápalu radosti buď vrátili jízdenku nebo si počkali na další vlak:-( Já jsem hned věděl, když zde zastavil osobák, kterým jsme měli následně jet v opačném směru, asi s půlhodinovou sekerou že je zle, tak jsem se šel zeptat pokladní, jak to teda bude (to, že se vlak zruší jsem ještě nevěděl), ona mi řekla, že nemá ponětí, ale asi nám to ujede:-))) Nakonec jsme to vyřešili tak, že nás na ten Svinov hodila jedna slečna autem, ale to jsme byli ti šťastnější, ti kteří měli tucha, že asi někdo neklape. No nechtěl bych vidět výrazy těch, co jeli někam dál a počítali právě s přípojem na toho Pernera:-(
Tím chci říct, že obrat v Opavě není taky moc optimální.
registrovaný uživatel Rail-2005  mail  
20.11.2007 (9:03)  
Pěkně debilní je, že na tom EN 376/377 vůbec nejede mezi Prahou a Budapeští lůžkový vůz. Lehátko je sice fajn, ale jak člověk stárne, potřebuje v noci více komfortu.
20.11.2007 (8:45)  
Připadá mi, že ČD, a. s. se slepě honí za krátkou jízdní dobou u přestupových vlaků. Zákazník chce čistý záchod, čistý vůz, nestání v uličce na jedné noze, neujetý přípoj, vytopený vůz. Vyřešit problém zpoždění vlaků z výstavby koridorů tím, že neudělám návaznost dálkové a regionální dopravy, je neprofesionální (minutové odjezdy přípojů k naštvání). Na co je mi našponovaná jízdní doba, když budu čekat hodinu na přípoj? Ono se to zlepší, posune se to zase zpět za 1-2 roky, ale zase bude muset mnoho lidí křičet; tenhle úkon by měl být logický předem.
Jaký je výsledek? Člověk si uvědomí, kdo jezdí vlakem - lidé s režijkou, studenti, někteří lidé pravidelně do práce. Kolik lidí z té spousty dojíždějících mladých studentů s relativně ekologickým smýšlěním zůstane u dopravy vlakem, kolik lidí středního věku "na vrcholu života" jezdí vlakem?
Nechci si stěžovat, jen s úsměvem čekám více soukromých dopravců se selským rozumem, :-).
Anebo je to s tou návazností dálkových a regionálních vlaků tak, že mají u ČD, a. s. přesně spočteno zpoždění vlaků vůči nalinkovaným časům a vychází na to obnásledující přípoje, takže člověk čeká na druhý připoj minimálně? ;-)
registrovaný uživatel dohlib 
20.11.2007 (3:28)  
Když pojede jedno Pendolino jako IC, tak bude stát pořád stejně místenka 200 Kč, nebo mi pak na Pinďu stačí o víkendu SoNe+místenka ?
19.11.2007 (23:54)  
Giba: Dříve byla tato poznámka u každé dvojice vlaků splňující tuto podmínku, teď to vyřešili u velkých stanic obecnou poznámkou. Nevím, jaká forma je pro cestujícího příjemnější, každopádně teď nehrozí, že by někdo na nějakou dvojici zapomněl.
19.11.2007 (23:47)  
mirekmir: Ono se nejedná o 2-3 minuty, ale o 6-7 minut, protože je potřeba započítat čas potřebný na přestup cestujících. A to už je znát.
editor nebo admin ŽP Nick  mail  
19.11.2007 (23:24)  
Giba: Ona se tam hlavne ve velke mire pouziva nova znacka: cerna tecka. Viz vysvetlivky: http://www.cdrail.cz/gvd/2008/znacky.pdf
registrovaný uživatel Giba 
19.11.2007 (23:15)  
Všimnul jsem si u trati 011 malé poznámečky:
Ve stanicích Praha Vršovice a Kolin není zaručen přestup jeli mezi příjezdem a odjezdem čas kratší než 4minuty.
19.11.2007 (23:01)  
Ano, za provázaný jízdní řád Nobelovu cenu jistě. Ale ta Opava, 2, 3 minuty, atd. jistě nepřivodí kolaps následujících. V moha JŘ odjížděly vlaky OP - Kravaře, Hlučín vždy pár minut před příjezdem do OP od Krnova nebo OV a tam nějaké následné vazby nemohly být, neb tyto v těchto stanicích končily. Každý rok se šachuje např. s odjezdem Rýmařov - Valšov o pár minut, byť ve Valšově je vše jináč a vždy 10 min i více času na přípoj OL, BR, atd. atd.
19.11.2007 (22:59)  
Jízdní řád měl být prý od 10.00 v prodeji na všech nádražích?! V Brně jsem jej sehnal dopoledne bez problémů, ale v Adamově nebyl ani k večeru.

Drobná chyba v jízdním řádu je také na straně 636, kde je u stanice Brno hl. n. omylem uvedena vysvětlivka 82 namísto správné 81.

A mezi radostné zprávy patří ta, že se Adamov opět zařadil mezi stanice v nichž zastavují vlaky kategorie Sp, byť pouze jednou týdně. Po dvou letech pouze s osobáky je to příjemná změna, na někdejší expresy však můžeme jen vzpomínat.
  1 ... 5 6 7 8 9 ... 11      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2025 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko