..: Nové služby v e-shopu Českých drah :..

Ilustrační obrázekPraha - Se začátkem nového grafikonu jsou tu i některé nové služby e-shopu Českých drah. Za nejdůležitější změnu lze považovat rozšíření prodeje vnitrostátních elektronických jízdenek na všechny vlaky kategorie SC, EC, IC, Ex a R. Při nákupu lze nárokovat slevu z jízdného podle platných cenových programů. Nově je v e-shopu možné podat žádost o In-kartu s aplikacemi In-Zákazník, In-Junior a In-Senior elektronicky.

V současné době probíhá ve stanici Brno hl.n. zkušební provoz funkce elektronické peněženky na In-kartě. Dobíjení částky na kartu probíhá pouze v pokladnách se čtecím zařízením na In-karty. Nedílnou součástí tohoto projektu je i nový automat UNIPAJ. Automat na základě typu aplikace na vaší In-kartě určí automaticky slevu jízdného. V testovacím provozu vydává jízdenky pouze do vzdálenosti 120km. Oproti starším automatům (PAJ) probíhá platba bezhotovostně z předem vloženého kreditu, zvládá i výdej jízdenky eLiška. Kromě toho lze v automatu získat informace o vaší In-kartě – například zakoupené aplikace s dobou jejich platností nebo třeba zůstatek peněz na kartě. Testovací provoz probíhá od 27.11.2007.

zdroj: In-karta, e-shop ČD


milan | 10.12.2007 (13:12)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Služby

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
11.12.2007 (12:52)  
Nemám teda s tím praktický zkušenosti, ale i samostatná místenka se zřejmě tiskne doma na tiskárně. Tudíž už vidím, jak se v narvaným EC cpu do kupé a vyhazuju někoho z mého místa s doma vytištěným papírem formátu A4:-). Má někdo konkrétní zkušenosti a zážitky?;-)
11.12.2007 (12:50)  
J. Brezina: Jde to, ale není to úplně zřejmé na první pohled. Po vyhledání spojení a kliknutí na "zakoupit" máš v kolonce "Cestující a uplatňované slevy" roletku "doklad" a z ní vybereš dole "pouze místenka" (s nebo bez RailPlus).
Registrierter Benutzer Web 
11.12.2007 (12:46)  
Dá se tam platit kartou :)
11.12.2007 (12:38)  
V e-shopu ČD vždy platím kartou a to zcela bez problémů.
11.12.2007 (12:09)  
J.Brezina: Ano, lze.

Jinak tady párkrát zaznělo, že v eshopu se nedá platit kartou. Čím se tedy platí?
11.12.2007 (11:47)  
A lze v eshopu koupit jen mistenku?
Registrierter Benutzer Web 
11.12.2007 (10:58)  
Polik: U eshopů, které spravuji je poplatek za transakci cca 2-3 Kč. Přitom to rozhodně nejsou žádní velcí hráči s vyjednávací silou. Pokud mohu mluvit ze statistik, tak nejčastější platby jsou samozřejmě dobírkou (netýká se ČD) a kartou. E-shop neposkytující ani jednu z těchto služeb - promiňte mi - není eshop :) Jestli se někdo kvůli dvěma-třem procentům rozloučí s částí zákazníků...jeho volba.

Eshop je určitě zlepšení, nicméně ne docela krok správným směrem. V takovém množství spojů podle mě nemůže fungovat model "vytiskni si seznam před jízdou", to je spousta byrokracie pro nic. Vlastně je to přesně jak jsem říkal - dráhy vidí v každém zákazníkovi škodiče, který by jinak (bez určeného spoje) jel zakoupenou trasu minimálně 20x denně. Přitom ale stejně vyžadují OP/pas/InKartu! O možnosti kontroly pravosti jízdenky jsme se tu už bavili - možnosti jsou a nijak složité.

Co se eshopu týče, nechápu nutnost registrace a aktivace účtu, pouze další klacky pod nohama zákazníka, registrace má být volitelná pro zjednodušení nákupu.
Registrierter Benutzer Polik  mail  
11.12.2007 (7:20)  
M: Většina obchodů s (počítačovou) elektronikou, kde mají dobré ceny, karty opravdu nebere. Nicméně dráhy podle mne to 1-2% z jízdenky nezabije, horší je poplatek za transakci, několik málo (až 10) Kč, který se u levných jízdenek podepíše výrazně víc.

Že by se to mělo udělat jinak se tu nedávno řešilo pod jinou zprávou, určitě by všechno šlo, ale musela by být vůle. A využití sledovacího zařízení (In-karty) jako elektronické peněženky s přednabíjením peněz řeší ten poplatek za platbu kartou (když si koupíte jízdenku za 10Kč, musíte si nabít minimálně stovku, zbytek vám zbude na další jízdenky v budoucnu).
Registrierter Benutzer milan 
11.12.2007 (0:28)  
babilon: Přestupní jízdenky vydávat bez místenek a ověřovat pravost nějak jinak, myslím si, že by se dalo určitě něco vymyslet;-)
11.12.2007 (0:21)  
Vlad: Poraďte, jak by to mělo fungovat, pokud si koupím v e-shopu jízdenky s místenkami na (dle jízdního řádu) navazující spoje, ale návaznost se nezdaří
Myslím, že na stránkách ČD je odpověď jednoznačná: Jízdenka z eshopu platí pouze ve vlaku, pro který byl vydán. Reklamaci je možné uplatnit do doby pravidelného odjezdu vlaku z nástupní stanice cestujícího dle platného jízdního řádu (což se v popisovaném případě nepovede, ledaže byste měl s sebou ve vlaku notebook s připojením k internetu). To je asi důvod, proč nelze koupit jízdenku s přestupem - problém s přestupem by musel řešit dopravce, takhle to mohou hodit na cestujícího.

A teď babo raď, co s tím, když vlak ujede. Buďto se můžete pokusit jízdenku použít v dalším vlaku (s vysvětlením, co se stalo, ale průvodčí opravdu nemá jak ověřit, že jízdenka je v pořádku), anebo si koupit nový lístek a jeho proplacení se pokusit řešit zpětnou reklamací, případně se pak soudit pro bezdůvodné obohacení.
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko