Praha - Se začátkem nového grafikonu jsou tu i některé nové služby e-shopu Českých drah. Za nejdůležitější změnu lze považovat rozšíření prodeje vnitrostátních elektronických jízdenek na všechny vlaky kategorie SC, EC, IC, Ex a R. Při nákupu lze nárokovat slevu z jízdného podle platných cenových programů. Nově je v e-shopu možné podat žádost o In-kartu s aplikacemi In-Zákazník, In-Junior a In-Senior elektronicky.
V současné době probíhá ve stanici Brno hl.n. zkušební provoz funkce elektronické peněženky na In-kartě. Dobíjení částky na kartu probíhá pouze v pokladnách se čtecím zařízením na In-karty. Nedílnou součástí tohoto projektu je i nový automat UNIPAJ. Automat na základě typu aplikace na vaší In-kartě určí automaticky slevu jízdného. V testovacím provozu vydává jízdenky pouze do vzdálenosti 120km. Oproti starším automatům (PAJ) probíhá platba bezhotovostně z předem vloženého kreditu, zvládá i výdej jízdenky eLiška. Kromě toho lze v automatu získat informace o vaší In-kartě – například zakoupené aplikace s dobou jejich platností nebo třeba zůstatek peněz na kartě. Testovací provoz probíhá od 27.11.2007.

Tolik k teorii - ted k praxi - treba u BMW se na platbu kartou nijak spatne nedivaji. Problem je v tom, ze i dobra karta konci s limitem nekde na 50K, takze se s tim da zaplatit tak maximalne zaloha, resp. "rezervace"... Kdyby mi muj servis rekl, ze kartou platit nemuzu, tak dobre, nashledanou...
Marze u nakupu elektroniky na internetu taky asi nebudou nijak extremni a presto tam vsude kartou platit lze, docela paradox, ze? Pritom prevod z uctu by pro obchodnika byl mnohem vyhodnejsi a pro zakaznika de facto zadna zmena, protoze koupene zbozi stejne neodejde ze skladu okamzite.
Takze bych tech strasidelnych pohadek o tom, jak se spolecnosti brani platbam kartou radsi nechal. Tady u nas jsem ted videl dokonce uz i pred Lidlem obrovskej napis, ze se da platit kartou... Proc to asi dela, kdyz si tim snizuje marzi?:-))
Problém není veskrze žádný. Původně jsem jenom chtěl sdělit světu, že prodej takový, jaký v součastnosti je, není podle mého atraktivní, protože neumožňuje koupit jízdenku z Horní Dolní do Prahy (pokud tam samozrejme zrovna nejezdi rychlík:-) a navíc neumožňuje platbu platební kartou.
Vy se zlobíte, že místenku nepotřebujete a uvažujete o tom, jestli jsou vůbec v motorácích číslovaná sedadla, ale nemyslíte 854..., hovoříte o 810 - ale ty nejsou nasazovány na SC, IC, Ex, R... Tak pak není problém, že? (Na jiné typy vlaků jízdenku v e-sahopu nekoupíte a tím pádem na ni nedostanete místenku...)
V očividnej výhode (miestenka v cene) je umne skrytá jedna technická limitácia: ako už bolo povedané, nemožno takto zakúpený doklad využiť v inom vlaku, než na ktorý je vydaný. Takto to zákazníka viac-menej prinúti, aby náhodou nenastúpil do iného vlaku, kde by jeho kód nefungoval.
... Nehlede na to, ze treba v motoraku snad ani ocislovana sedadla nejsou:-). Do nej si zase ale tezko koupim jizdenku z eshopu:-)
Vlad: Ano, takto to skutecne funguje, jenze to je problem poskytovatele sluzeb, ktery chce terminaly, popripade platbu kartou online vyuzivat. Nikoliv problem zakaznika, ktery si chce co nejpohodlneji koupit at uz jizdenku nebo cokoliv jineho.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.











