..: Vlaky už jezdí po včerejším kolapsu opět včas :..

Ilustrační obrázek Praha - Po chaosu, který včera vyvrcholil, se začala vracet do normálního stavu železniční doprava v metropoli a na tratích mířících z Prahy na východ. Ovšem pouze za cenu toho, že České dráhy velkou část rychlíků odklonily z Hlavního nádraží na ostatní nádraží v metropoli. ČD tak změnily systém sestavování souprav, stáhly záložní vozy z Bohumína a přidaly lokomotivy, které pomáhají s posunem souprav. Většina vlaků už odjíždí z pražského hlavního nádraží téměř načas, zpoždění jsou maximálně kolem 20 minut. S problémy se naopak potýkaly některé spoje mezi Přerovem a Brnem, trojice rychlíků byla zpožděna téměř o 2 hodiny.

Doprava zkolabovala poté, co na hlavním nádraží začala příprava na jeho rekonstrukci. Důvodem jsou také plánované stavební práce na novém spojení, které snižují kapacitu tratě přes Vítkov a Libeň. Trasa přes Vršovice ale nebyla na takový nápor vlaků připravená. Aby ČD ulevily přetíženému úseku, posílají některé vlaky přes vítkovský tunel - tedy stejnou trasou, jíž jezdily před začátkem platnosti nového jízdního řádu. Spoje však nepokračují na východ přes Libeň, ale do Kolína jedou po trati přes Nymburk. Dobu jízdy jim tato oklika prodlužuje jen o několik minut.

„Jsme v situaci, kdy je v Praze minimum kolejí na větší množství vlaků a než v minulosti a vzniklo úzké hrdlo, s nímž jsme nepočítali. Do toho se přidaly zpožděné vlaky ze zahraničí, které přijížděly zcela mimo grafikon a vše jen komplikovaly,“ říká mluvčí ČD Ondřej Kubala, podle něhož budou za podcenění situace určitě uděleny sankce.

Náměstek ministra dopravy Pavel Šlégr uvádí, že jízdní řád počítal s výlukami, ale výrazně zpožděný vlak ze zahraničí to naboural. I když ministerstvo má možnost za zpoždění rychlíků, které objednává a platí, ČD pokutovat, nyní to tak neučiní. Podle Kubaly však opakování současné krize nehrozí a slibuje, že se situace již nebude opakovat.

Je ovšem otázkou, do jaké míry jsou hlavní pŕíčinou dopravního kolapsu zpoždění vlaků ze zahraničí. ČD v této souvislosti nejčastěji zmiňuje výrazně opožděné spoje z Polska, Rakouska a Německa. Statistika zpoždění ovšem ukazuje, že např. vlak EC 106 Praha z Varšavy měl na příjezdu do ČR ve třech případech z pěti zpoždění nižší než deset minut. Zatímco průměr zpoždění v přechodové stanici Petrovice u Karviné činil za tuto dobu 25 minut, do Prahy si EC 106 dále na Prahu už vlak zpoždění jenom zvyšoval. EC 108 Comenius z Krakova přijel v tomto týdnu do Prahy jednou opožděn o více než hodinu. Z přehledu se ale dozvídáme, že na vstupu do ČR nikdy nepřekročil jízdní řád o více než 15 minut. U vlaků přijíždějících z Německa jsou hodnoty zpoždění od neděle ještě mírnější: EC 171 Hungaria nepřekročila 10 minut, vlak EC 173 Vindobona si ve dvou případech přivezl 20 minut, stejně jako EC 175 Jan Jesenius. Vlaky EC 177 a EC 179 směrující do Prahy dokonce hranici patnácti minut přesáhly pouze jednou. Obdobné výsledky přitom lze najít i u jiných dálkových vlaků přijíždějících ze zmiňovaných zemí. Za zmínku stojí i fakt, že vysoká zpoždění uvedených spojů na příjezdu do Prahy vznikají ve velké většině případů až na českém území.

zdroj: Deník a iDNES, ŽelPage


Adys Poslat mail autorovi | 13.12.2007 (17:27)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Jízdní řád

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
17.12.2007 (2:56)  
Začátkem března začnou výluky v Kolíně, to teprve uvidíte co se bude dít.
14.12.2007 (22:01)  
90% viny je na lidech, kteří sestavují GVD. Za tohle by měly lítat vyhazovy, obměnit pozice na daných místech. Výluky jsou jasně dané dopředu, ti lidé jsou tam od toho, aby to napočítali dobře, vstupy na to mají přesné. Měnit vozbu pár dní po zavedení nového GVD je pouze ukázka předchozí špatné práce.
V blízké době se máme na co těšit, hodně spodním pracovníkům ČD už jde o krk a dochází veškeré vstřícné chování odměněné v častém případě nefér buzerací z "Prahy".
14.12.2007 (16:54)  
gissi: ďakujem za priblíženie situácie, bolo mi jasné, že v otázkach zavádzania rozumných riešení na železnici Československo reálne nikdy nezaniklo...
registrovaný uživatel Mates 
14.12.2007 (15:09)  
no teda ten rozhovor z bazalou mi neprijde moc duveryhodny - jako od reditele CD. Netusim jak tomu rozumi doopravdy, ale z toho rozohovoru sem mel pocit ze vetsinou nevi oc jde.

a tohle pobavilo

mají všechny ty nové prvky, jako je tlakotěsnost, jako jsou moderní sociální zařízení a ty bychom nenasazovali jenom do mezinárodní dopravy, je samozřejmě předpoklad, ale i do té dálkové dopravy v rámci České republiky, například na nové spojení, které teď od Grafikonu funguje a…

move prvky, tak dvacet let .. nove a do mezinarodniho provozu? klimu to zajiste nema
14.12.2007 (14:08)  
Mato: EC 171 si přivezl do Ústí 50 minut z Německa, ČD přidaly už jenom dalších 10 minut.
registrovaný uživatel gissi 
14.12.2007 (13:45)  
Pro Vlad:
...no, kéž by to bylo jen několik roků...
registrovaný uživatel gissi 
14.12.2007 (13:40)  
pro GEORGO:
Že nejsou kompatibilní přenosné osobní pokladny mezi ŽSR a ČD je technicky řešitelný problém, ovšem řešitelný jen jaksi všeobecně, těžko však v podmínkách ČD, společnosti de iure sice akciové, de facto ale organizace státní. Ale abych neházel nečistoty jen na ČD, tak ŽSR vymyslela pro vlakové čety také skvělé obraty vlakových čet. Četa SVČ Košice doprovází EC 120 v trase Košice - Púchov, v Púchove přerušení směny na 3:30 hod., aby pak z Púchova odvezla zpět EC 121.Z Púchova do Horní Lidče a zpět EC 120/121 doprovází četa SVČ Žilina, která týmž vlakem jede OBĚMA SMĚRY (!!!) RG-jízdu Žilina - Púchov - Žilina!!! To je opravdu unikát a úchvatnost!
Jinak pokud se nepletu, tak "krizový plán" připouští u EC-120 v případě mimořádností (a časové schůdnosti takového řešení) doprovod vlakové čety SVČ Žilina až do žst. Vsetín (a obrat na Ex 121 ve Vsetínu) s tím, že s nimi pojede nějaký pohotovost v Lidči držící průvodčí os. vlaků. Ale to už bychom chtěli, aby spolu ještě ke všemu komunikovaly ČD a ŽSSK a to už by bylo asi jaksi moc... A těch starostí a papírování s tím! To radši ten EC nechat hodinu zpozdit.
registrovaný uživatel Mato 
14.12.2007 (13:40)  
dovolím si kategoricky nesouhlasit s nadpisem, právě mi píše známá že si dovezli z Ústí do Prahy +60 minut (jede EC 171 Hungaria plánovaný příjezd do Brna 14:15)
14.12.2007 (13:34)  
Včas nejezdí jenom vlaky.I ostatní rezorty našeho hospodářství mají svá zpoždění.Ale o tom se tak dobře a "odborně" nedá žvanit. Vlaky budou mít vždy svá zpoždění,to záleží především na těch , kteří to plánují.Ti ,na ,které se křičí za to mohou málo.Nikde ve světě nejezdí vlaky včas,je to jen lepší nebo horší.
registrovaný uživatel M 
14.12.2007 (11:48)  
Ty sabotaze zjevne neberou konce:-))
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko