..: Vlaky už jezdí po včerejším kolapsu opět včas :..

Ilustrační obrázek Praha - Po chaosu, který včera vyvrcholil, se začala vracet do normálního stavu železniční doprava v metropoli a na tratích mířících z Prahy na východ. Ovšem pouze za cenu toho, že České dráhy velkou část rychlíků odklonily z Hlavního nádraží na ostatní nádraží v metropoli. ČD tak změnily systém sestavování souprav, stáhly záložní vozy z Bohumína a přidaly lokomotivy, které pomáhají s posunem souprav. Většina vlaků už odjíždí z pražského hlavního nádraží téměř načas, zpoždění jsou maximálně kolem 20 minut. S problémy se naopak potýkaly některé spoje mezi Přerovem a Brnem, trojice rychlíků byla zpožděna téměř o 2 hodiny.

Doprava zkolabovala poté, co na hlavním nádraží začala příprava na jeho rekonstrukci. Důvodem jsou také plánované stavební práce na novém spojení, které snižují kapacitu tratě přes Vítkov a Libeň. Trasa přes Vršovice ale nebyla na takový nápor vlaků připravená. Aby ČD ulevily přetíženému úseku, posílají některé vlaky přes vítkovský tunel - tedy stejnou trasou, jíž jezdily před začátkem platnosti nového jízdního řádu. Spoje však nepokračují na východ přes Libeň, ale do Kolína jedou po trati přes Nymburk. Dobu jízdy jim tato oklika prodlužuje jen o několik minut.

„Jsme v situaci, kdy je v Praze minimum kolejí na větší množství vlaků a než v minulosti a vzniklo úzké hrdlo, s nímž jsme nepočítali. Do toho se přidaly zpožděné vlaky ze zahraničí, které přijížděly zcela mimo grafikon a vše jen komplikovaly,“ říká mluvčí ČD Ondřej Kubala, podle něhož budou za podcenění situace určitě uděleny sankce.

Náměstek ministra dopravy Pavel Šlégr uvádí, že jízdní řád počítal s výlukami, ale výrazně zpožděný vlak ze zahraničí to naboural. I když ministerstvo má možnost za zpoždění rychlíků, které objednává a platí, ČD pokutovat, nyní to tak neučiní. Podle Kubaly však opakování současné krize nehrozí a slibuje, že se situace již nebude opakovat.

Je ovšem otázkou, do jaké míry jsou hlavní pŕíčinou dopravního kolapsu zpoždění vlaků ze zahraničí. ČD v této souvislosti nejčastěji zmiňuje výrazně opožděné spoje z Polska, Rakouska a Německa. Statistika zpoždění ovšem ukazuje, že např. vlak EC 106 Praha z Varšavy měl na příjezdu do ČR ve třech případech z pěti zpoždění nižší než deset minut. Zatímco průměr zpoždění v přechodové stanici Petrovice u Karviné činil za tuto dobu 25 minut, do Prahy si EC 106 dále na Prahu už vlak zpoždění jenom zvyšoval. EC 108 Comenius z Krakova přijel v tomto týdnu do Prahy jednou opožděn o více než hodinu. Z přehledu se ale dozvídáme, že na vstupu do ČR nikdy nepřekročil jízdní řád o více než 15 minut. U vlaků přijíždějících z Německa jsou hodnoty zpoždění od neděle ještě mírnější: EC 171 Hungaria nepřekročila 10 minut, vlak EC 173 Vindobona si ve dvou případech přivezl 20 minut, stejně jako EC 175 Jan Jesenius. Vlaky EC 177 a EC 179 směrující do Prahy dokonce hranici patnácti minut přesáhly pouze jednou. Obdobné výsledky přitom lze najít i u jiných dálkových vlaků přijíždějících ze zmiňovaných zemí. Za zmínku stojí i fakt, že vysoká zpoždění uvedených spojů na příjezdu do Prahy vznikají ve velké většině případů až na českém území.

zdroj: Deník a iDNES, ŽelPage


Adys Poslat mail autorovi | 13.12.2007 (17:27)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Jízdní řád

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Anowis 
13.12.2007 (22:16)  
Nepřipadá Vám, že Noha vyhlásila od reportáže o Pindovi (ohledně teplotních čidel, bezpečnosti atd), českým kolejnicím mediální válčičku? Kolik bylo reportáží o železnici před a kolik je ted.
13.12.2007 (22:16)  
Onen více než tříhodinový výpadek průjezdnosti trati Brno Přerov způsobil řidič osobního auta mezi Rousínovem a Komořany u Vyškova. Napasoval to přímo mezi lokomotivu a první vůz vlaku - fíra zastavil až v Komořanech, prostě v oblouku neviděl co se děje za ním. Ránu dostal až vagon.
No mediální válčičku sdělovadla vedou proti dráze už dávno, nejhorší jsou polopravdy, třeba kritika Pinďi (často i oprávněná) ale zapomíná se už dodat kdo ho vymyslel a jak si to představoval (že DB si ho pustí jako konkurence svých ICE a že jako bude jezdit až do Berlína).
To doplňuju Anowise
registrovaný uživatel xAnri05  mail  
13.12.2007 (22:03)  
Poborskiii: hmmm, to co pises nesvedci pranic pro to, ze po upravach je "vse v poradku", jak tvrdi CDmani. To je celkem pr*ser.

Jouda: no tak tahle jednoduchy soud by mohl vyslovit kazdy Jouda. Jenze tem grafikonarum to nekdo naridil a ten nekdo zase dostal pozadavek od kraje ci ministerstva. A ten pozadavek sice zvysuje produktuvitu prace (mozna az za realnou mez) lidi i stroju, ale zase prinese vice penez pro CD. Takze...
13.12.2007 (20:57)  
Nechci hájit nikoho,kdo je zodpovědný za tvorbu oběhů a konstrukci GVD-s nesmyslnými oběhy a nevyjezditelnými jízdními řády mám dost zkušeností.Ale:dnes na dálnici D 1 havaroval kamion,převážející nová osobní auta z Rumunska. TV NOVA věnovala hodně času problémům s výlukou v Praze včetně dalších,jakoby souvisejících věcí(vyhrožování krajských úředníků).A k nehodě,která zastavila dopravu na dálnici na několik hodin,doslova uvěznila stovky lidí v ,,plechových krabicích"?Velmi krátce-srbský řidič buď nedodržel bezpečnou vzdálenost,nebo nedával pozor nebo usnul.Toť vše!TV NOVA je prakticky bulvár,ale trochu úměrnosti ve zpravodajství by jim rozhodně neškodilo.
registrovaný uživatel geralt 
13.12.2007 (20:19)  
V Petrovicích se do 21.12 budou pořád dělat pasové prohlídky.
13.12.2007 (19:19)  
IC 581 si z Prahy veze 45 minut. Jak jsem koukal, předchozí odklonem přes Lysou jedoucí EC 108 přijel do Prahy asi plus 20 minut (z Vysočan jel 14:08), ale z hlavního odjela jeho souprava na ONJ až plus 50 minut a zpátky z ONJ na hlavní pro IC 581 plus 45 minut.
U předchozího IC 541 také byla z ONJ přistavena souprava o 50 minut později, přičemž souprava od předchozího Ex 128 přijela na ONJ asi jen o 18 minut později.
R 703 odjel z Prahy o 40 minut později, protože jeho souprava byla z Libně přistavena o 49 minut později. Předchozí R 702 přitom přijel do Prahy téměř včas.
13.12.2007 (19:19)  
Novináři si neopsali ani správně jméno náměstka, takže je otázka, jak naložili s citacemi.
13.12.2007 (19:09)  
Kubalovi bych mlhu nezazlíval, horší je to u Šlegra, který by měl ČD kontrolovat a ne je omlouvat.
Pokud ho novináři citovali přesně, pak se opět potvrzuje, že je to takový kašpárek, který tomu moc nerozumí a nechává si věšet bulíky na nos.
13.12.2007 (18:59)  
ČD ode dneška odklonily soupravy od hradeckých rychlíků z Vršovic do Hostivaře namísto na ONJ, takže tam se jim určitě výrazně ulevilo, neb tyto rychlíky jezdí v hodinovém taktu.
registrovaný uživatel Jouda 
13.12.2007 (18:47)  
Přiznávat se nemusí nikdo, protože po roce příprav nového GVD je zcela jasná odpovědnost dotyčných tvůrců. Tyto okamžitě vyhodit i s náhradou způsobené škody.
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2025 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko