..: Vlaky už jezdí po včerejším kolapsu opět včas :..

Ilustrační obrázek Praha - Po chaosu, který včera vyvrcholil, se začala vracet do normálního stavu železniční doprava v metropoli a na tratích mířících z Prahy na východ. Ovšem pouze za cenu toho, že České dráhy velkou část rychlíků odklonily z Hlavního nádraží na ostatní nádraží v metropoli. ČD tak změnily systém sestavování souprav, stáhly záložní vozy z Bohumína a přidaly lokomotivy, které pomáhají s posunem souprav. Většina vlaků už odjíždí z pražského hlavního nádraží téměř načas, zpoždění jsou maximálně kolem 20 minut. S problémy se naopak potýkaly některé spoje mezi Přerovem a Brnem, trojice rychlíků byla zpožděna téměř o 2 hodiny.

Doprava zkolabovala poté, co na hlavním nádraží začala příprava na jeho rekonstrukci. Důvodem jsou také plánované stavební práce na novém spojení, které snižují kapacitu tratě přes Vítkov a Libeň. Trasa přes Vršovice ale nebyla na takový nápor vlaků připravená. Aby ČD ulevily přetíženému úseku, posílají některé vlaky přes vítkovský tunel - tedy stejnou trasou, jíž jezdily před začátkem platnosti nového jízdního řádu. Spoje však nepokračují na východ přes Libeň, ale do Kolína jedou po trati přes Nymburk. Dobu jízdy jim tato oklika prodlužuje jen o několik minut.

„Jsme v situaci, kdy je v Praze minimum kolejí na větší množství vlaků a než v minulosti a vzniklo úzké hrdlo, s nímž jsme nepočítali. Do toho se přidaly zpožděné vlaky ze zahraničí, které přijížděly zcela mimo grafikon a vše jen komplikovaly,“ říká mluvčí ČD Ondřej Kubala, podle něhož budou za podcenění situace určitě uděleny sankce.

Náměstek ministra dopravy Pavel Šlégr uvádí, že jízdní řád počítal s výlukami, ale výrazně zpožděný vlak ze zahraničí to naboural. I když ministerstvo má možnost za zpoždění rychlíků, které objednává a platí, ČD pokutovat, nyní to tak neučiní. Podle Kubaly však opakování současné krize nehrozí a slibuje, že se situace již nebude opakovat.

Je ovšem otázkou, do jaké míry jsou hlavní pŕíčinou dopravního kolapsu zpoždění vlaků ze zahraničí. ČD v této souvislosti nejčastěji zmiňuje výrazně opožděné spoje z Polska, Rakouska a Německa. Statistika zpoždění ovšem ukazuje, že např. vlak EC 106 Praha z Varšavy měl na příjezdu do ČR ve třech případech z pěti zpoždění nižší než deset minut. Zatímco průměr zpoždění v přechodové stanici Petrovice u Karviné činil za tuto dobu 25 minut, do Prahy si EC 106 dále na Prahu už vlak zpoždění jenom zvyšoval. EC 108 Comenius z Krakova přijel v tomto týdnu do Prahy jednou opožděn o více než hodinu. Z přehledu se ale dozvídáme, že na vstupu do ČR nikdy nepřekročil jízdní řád o více než 15 minut. U vlaků přijíždějících z Německa jsou hodnoty zpoždění od neděle ještě mírnější: EC 171 Hungaria nepřekročila 10 minut, vlak EC 173 Vindobona si ve dvou případech přivezl 20 minut, stejně jako EC 175 Jan Jesenius. Vlaky EC 177 a EC 179 směrující do Prahy dokonce hranici patnácti minut přesáhly pouze jednou. Obdobné výsledky přitom lze najít i u jiných dálkových vlaků přijíždějících ze zmiňovaných zemí. Za zmínku stojí i fakt, že vysoká zpoždění uvedených spojů na příjezdu do Prahy vznikají ve velké většině případů až na českém území.

zdroj: Deník a iDNES, ŽelPage


Adys Poslat mail autorovi | 13.12.2007 (17:27)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Jízdní řád

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
13.12.2007 (18:30)  
nooo, je pravda že to u nás ČD serou, ale nadávat jim.. zkuste si někdo vést takový podnik u nás.. u NÁS v Česku bych zdůraznil
registrovaný uživatel M 
13.12.2007 (18:20)  
230 minut? Tak to jde:-)
U te Posty to jeste navic melo to polehcujici okolnost, ze s tim nikdy nebyly zkusenosti...
registrovaný uživatel dohlib 
13.12.2007 (18:09)  
Pořád se našlo dnes několik vlaků, které si vezou na odjezdu z Prahy více jak 30 min - viz teď např . IC 541 Hutník, 703 Pha-Veselí nad Mor. atd. Takže proti včerejším "červánkům" až 230 minut je to lepší, ale není to dobré. A několik zahraničních rychlíků přece nemůže zpozdit o víc jak 30 minut další vlaky. Když v České poště nezvládl nový uzel Brno zpracovat zásilky, padla hlava ředitele jižní Moravy. A v ČD je to rutina, dokud něco jede, je to O.K. Ti ředitelé a manažeři mají v ČD pevné kořeny.
registrovaný uživatel Jabkin  mail  
13.12.2007 (17:51)  
Mě to připadá, že pravá ruka neví co dělá levá, ale dnešek vypadá poněkud klidněji.
registrovaný uživatel M 
13.12.2007 (17:41)  
Tak nevim, ale zatim se ten letosni GVD jako moc uspesnej nejevi:)
registrovaný uživatel Anowis 
13.12.2007 (17:35)  
A to se má jako několik lidí přiznat, že se spletli?
13.12.2007 (17:33)  
Tak přece pan Kubala nemůže veřejně přiznat chybu ČD! Dráhy mi velice připomínají někdejší Český Telecom, který předváděl to samé v komunikaci se zákazníky a stejné monumentalizování služeb v zahraničí dávno běžných či již překonaných (v době broadbandu běžely v TV reklamy na ISDN)... No, ČTc koupila Teléfonica, že by se někdo našel i na ČD...?? :D Ehm, nic, sorry za maličký off topic :-P
registrovaný uživatel xAnri05  mail  
13.12.2007 (17:30)  
Terazky koukam do Babitronu a nemohu rict, ze je vse v poradku. Zpozdeni proste jen dosahlo normalu. Cervenych vlaku nekolik, par vlaku zelenych, zluty je ten zbytek.
13.12.2007 (17:25)  
Jasně, lžou, lžou a lžou, na nic jiného se ČD nezmůžou. Na vině bylo jednoznačně přetížení ONJ, tam vznikaly ty hodiny zpoždění. Další problematická místa přidávala už jen minuty zpoždění. Zpoždění ze zahraniční, no tak to už je úplný výmysl.
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko