Praha - Pod pojmem nádražní restaurace si většina obyvatel České Republiky představí nevábnou hospodu 4. cenové kategorie plnou opilých zapáchajících bezdomovců. České dráhy chtějí názor veřejnosti na stravovací zařízení v železničních stanicích změnit. V pondělí 17. prosince proto otevřou první dva podniky nové sítě La Rocket obsluhované svými zaměstnanci nacházející se v Pardubicích a Praze-Libni nesoucí název podle slavné lokomotivy britského inženýra Roberta Stephensona.
Počet restaurací zahrnutých do tohoto projektu by měl výrazně stoupnout již v příštím roce. "V současnosti funguje na nádražích Českých drah 210 restaurací, které bychom rádi časem modernizovali," prohlásil tiskový mluvčí ČD Ondřej Kubala. Mezi ně patří i nyní zanedbávaná Fantova Kavárna nacházející se v původní budově pražského hlavního nádraží, jíž se také blýská na lepší časy. Ne všechny rekonstruované "nádražky" ale skončí ve správě ČD. Ty méně významné z nich budou přestavěny podle stejného vzoru a pronajaty podnikatelům, kteří budou muset dodržovat speciální zpřísněné hygienické a kvalitativní normy.
Podle posledních informací poskytnutých společností Data Servis počet zařízení nabízejících stravu v železničních stanicích rapidně klesá. Úbytek se nejvíce týká podniků na vyšší kvalitativní úrovni, kterých jsou pouze dvě procenta a nahrazují je přibývající nevábná bistra a stánky s párky v rohlíku či hamburgery a jinými sendviči. Celkově se tržní podíl restaurací v dopravních terminálech Čech, Moravy a Slezska snížil ze tří procent v roce 2000 na jedno a půl procento dnes.
Navětěvujete nádražní restaurace? Odpovězte v naší anketě.
Zdroj: tyden.cz

Oceni to i turiste pripadni (je to jednoduche pravidlo tech fastfoodu - vite co jite (ve smyslu, ze nemusite premyslet co je zeli a knedlik - pro cizince; nebo co je musaka nebo lasagne - pro nas), vite ze se najite a hlavne vite, ze na to nebudete muset pul hodiny cekat.
Timto se nesnazim rict, ze fastfoody jsou nejlepsi "restaurace" na svete, ale to, ze urcite vyhody ve srovnani s klasikou maji...
Tento model by se mi spíše hodil pro Student Agency, případně jiného soukromého dopravce. Fungovalo by to na modelu Mc Donalds (soukromník provozuje velkovýkrmnu v barvách jiné firmy, která mu za to dává propagaci a silné zázemí) a cestující s platnou jízdenkou by měli slevu.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.











