..: Liberecký kraj připravuje IDS :..

Ilustrační obrázekLiberec - Do konce příštího roku chce Liberecký kraj sjednotit tarify MHD, autobusové i vlakové dopravy v rámci nového integrovaného dopravního systému. Cestujícím by tak stačila jediná čipová karta použitelná pro všechny druhy hromadné dopravy v kraji. Od sjednocení tarifů si představitelé kraje slibují nejen zlepšení dopravní obslužnosti díky nově vzniklým přestupním vazbám, ale také zatraktivnění veřejné dopravy pro obyvatele, kteří by za jiných okolností pro cestu do zaměstnání zvolili automobil. Záměr vybudovat IDS ale zatím blokují České dráhy, které v současnosti nemají zájem projekt podpořit.

Podle kraje jsou už nyní autobusy v regionu mnohdy výrazně levnější než železniční spoje, což může způsobit další odliv cestujících z vlaků. Nemalou mírou k tomu přispěl i nový tarif ČD, platný od 9. prosince, který zvýšil ceny traťových a síťových jízdenek o desítky procent. Krajský úřad proti tak výraznému zdražení protestoval již koncem listopadu, kdy k podobnému kroku vyzval i ostatní kraje jakožto objednavatele základní dopravní obslužnosti. Zvyšování cen jízdného považuje vedení kraje za nesystémové a obává se, že kromě nárůstu automobilové dopravy může mít za následek i likvidaci některých ztrátových regionálních tratí. České dráhy kritiku odmítají a cestujícím doporučují zakoupení In-karty, díky které cenový rozdíl oproti starému tarifu není tak markantní.

Projekt integrovaného dopravního systému by ale měl obyvatelům Liberecka přinést i další výhody - zejména možnost zvolit si pro cestu mezi dvěma místy jakýkoliv druh veřejné dopravy bez ohledu na konkrétní trasu, nebo jednodušší přestupy mezi vlaky, autobusy a systémem MHD. Lze přitom předpokládat, že ceny jízdného v tarifu IDS budou nižší, než ty aktuální u ČD. Plány Libereckého kraje ovšem zatím narážejí na nezájem Českých drah podepsat příslušnou dohodu o integrované dopravě. Podle Stanislavy Jakešové, vedoucí odboru dopravy Krajského úřadu v Liberci, má nyní kraj necelý rok na jednání s ČD. Pokud se i po této době nepodaří dosáhnout vzájemnou dohodu o společných tarifech, ztratí projekt IDS smysl.

Využíváte jízdenky IDS pro cestu vlakem? Odpovězte v naší anketě.

zdroj: Česká televize


Juraj Kováč Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 26.12.2007 (7:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Tarify

Weitere aus ČR Liberecký


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
26.12.2007 (8:53)  
ČD si ještě neuvědomily, že do budoucna budou muset v lobovat u krajů, aby získaly zakázky přepravy (ale v horizontu 10 let, kdy je reálná možnost objevení železničního transportního hráče na trhu). Nebo si to uvědomují a chtějí ze svého postavení vyrejžovat co nejvíce peněz, aby mohly nadále modernizovat a být tak připraveny na konkurenci na kolejích.
Bohužel pro nás cestující jsou jediná šance kraje, které budou tlačit na dráhy a také na ministerstvo dopravy, aby se podmínky pro zájemce provozování žel. dopravy jestě zlepšily.
Management ČD reaguje stále lépe na změny než dříve, co se týče toku financí, ale personálně bohužel hodně pozadu, neboť cestující se setkává pouze s personálem stanic (ten je nevyškolený, nesebevzdělávatelný, nepřístupný, neasertivní a nespolehlivý co se týče správy žel. stanic, bez ohledu jestli to patří pod ČD či SŽDC), který samotný cestující odrazuje od cestování vlakem.
26.12.2007 (8:33)  
Pražský IDS také funguje na první pohled ideálně, ale! Například večerní spoje, kdy z města vyjíždí vlak i bus ve stejnou dobu v intervalu jedné hodiny, tak tady neni něco vpořátku. Je pravda že takové zdražení u ČD odliv zákazníků jen zvíší a doufám, že to IDS zachrání.
Zákaznické karty ukazují, že si ČD myslí, že si můžou dělat co chtejí. Co třeba JHMD kdyby zavedli zákaznickou kartu, myslíte že by s mima někdo jezdil?
26.12.2007 (8:23)  
Kraj je objednavatel dopravy a má většinou zájem pro cestující veřejnost (své obyvatele) připravit výdnou nabídku. Pokud ji ČD nepodpoří, je načase poohlédnout se po jiném dopravci. A tady se to přímo nabízí.
26.12.2007 (8:12)  
Dokud nepřevezmou KRAJSKÉ ÚŘADY zcela do své působnosti řízení regionální dopravy (kterou financuje!!!), nemůže téměř nikdo počítat s dohodou s Českými drahami. Na Českých drahách přestala nebo byla silně omezena návaznost mezi regionálními vlakovými spoji a z toho jasně plyne, že nějaká návaznost mezi vlaky a autobusy je pro ně nepřijatelná (o MHD ani nemluvě). U mne to už začíná vyvolávat dojem, že cestující má z pohledu ČD cestovat jen vlaky a jen jedním druhem, buď dálkovým, nebo osobním a ostatní místa, když tam nejede vlak, je to pro ČD nezajímavé, možná až nepřátelské území a vytvářejí takové prostředí, které co nejvíce znesnadňuje další pokračování v cestě. Skoro bych řekl, že se vytváří taková malá železná opona nejen mezi železniční osobní dopravou a autobusovou, ale také už mezi železničními dálkovým spoji a regionálními. Dokud nebude v každém kraji vytvořen koordinační dopravní orgán, nemůžeme očekávat jakékoliv zlepšení a iniciativu při vytváření IDS. Vím, že někdo může namítnout, že to v Brně a okolí funguje (nevím ale jak dokonale), myslím si však, že je to výjimka, potvrzující pravidlo. Je otázkou, proč to správa České republiky trpí, když ČD a.s. (matka spravující osobní přepravu) je v plně majetku státu a Krajské úřady jsou státními orgány. FRK
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko