..: Rok 2008 u ČD: přehled podnikatelského plánu :..

Ilustrační obrázekPraha - S blížícím se koncem roku 2007 zveřejnily České dráhy, největší železniční dopravce v ČR, základní informace o svém podnikatelském plánu pro rok následující. Jeho podstatou je podle ředitele holdingu, Ing. Josefa Bazaly, pokračování v trendu letošního roku, tedy snaha o nárůst počtu nových zákazníků i nárůst objemu přepravy. V příštím roce ČD předpokládají tržby o přibližně 500 milionů vyšší než v roce letošním. Podnikatelský plán počítá i s částkou 3,6 miliardy korun pro modernizaci a obnovu vozového parku v osobní dopravě. Plánovaný objem investic do železničních vozidel tak bude o 900 milionů vyšší než letos.

Po oddělení divize nákladní dopravy v prosinci letošního roku nyní pod značkou ČD fungují vedle sebe dva subjekty, přičemž osobní doprava by sa výhledově měla dočkat transformace do samostatné dceřiné společnosti, stejně jako tomu bylo v případě ČD Cargo. Po historickém dosažení pozitivního ekonomického výsledku v roce 2007 se ale České dráhy, a.s. s výsledky v "černých číslech" zřejmě zase nadlouho rozloučí. Oddělení nákladní dopravy znamená propad ve finanční situaci mateřské společnosti, nyní spravující osobní dopravu. Mezi dotované spoje se nově zařazují i vlaky kategorií InterCity a EuroCity (včetně spojů čistě marketingové kategorie SuperCity), čímž se všechny vlaky osobní dopravy u ČD stávají dotovanými ze státního rozpočtu. Příspěvek nad rámec stávajícího financování základní dopravní obslužnosti pro rok 2008 přitom činí 600 milionů korun.

Projekt Živá nádraží

Ing. Josef Bazala v rozhovoru pro informační server OSŽ přiblížil i další vývoj projektu Živá nádraží, založeného na principu veřejně-soukromého partnerství v oblasti financování projektů. V poslední době ČD uzavřely tři nové smlouvy na obnovu dalších stanic – revitalizace čeká například nádraží v Břeclavi, České Lípě a Českém Krumlově. Podle jeho názoru České dráhy prolomily bariéru, kdy je v počátcích projektu mnozí investoři nebrali vážně. "Přichází stále více investorů, kteří mají zájem o tento projekt, " dodal Bazala.

Modernizace a obnova vozového parku

Ilustrační obrázekPro tento účel dráhy počítají s částkou 3,6 miliardy korun; z toho z vlastních zdrojů zaplatí 2,4 miliardy korun, zbytek si půjčí od konsorcia Eurofima, sdružující evropské železniční společnosti, nebo dostanou jako státní dotaci v rámci Programu na obnovu železničních vozidel. Pokračující modernizace se přitom dotkne všech kategorií vlakových spojů. ČD by rády koupily stovku modernizovaných kvalitnějších vozů pro dálkovou dopravu, které by nasazovaly především na nově zavedené brněnské expresy. "V současné době jsou takové vozy k dispozici například u německých drah," řekl generální ředitel ČD. Dodal ale, že dráhy na nákup vypíšou výběrové řízení.

Dále dráhy plánují pořízení osmi moderních příměstských jednotek řady 471, přičemž jedna souprava vyjde zhruba na 200 milionů korun. Nyní provozují již 34 CityElefantů, a to 31 z toho v Praze a zbylé tři na Ostravsku. Na regionální tratě má v příštím roce přibýt 22 dvouvozových a 7 třívozových motorových jednotek Regionova. Dvouvozová jednotka 814-914 přitom stojí 21 milionů korun, třívozová 37 milionů. České dráhy jich nyní provozují celkem 46, přičemž do roku 2010 by jich mělo být sto.

Další peníze poputují na přestavbu starých poštovních vagonů na řídící vozy řady 954.2 a na 9 modernizovaných vložených vozů řady 054 pro motorové rychlíky.

Personální oblast

Podle Bazaly nový podnikatelský plán pokrývá i personální oblast, a to jak z hlediska celkového počtu zaměstnanců, tak i z hlediska jednotlivých profesí včetně věkové struktury. "Plánujeme mimo jiné i kolik zaměstnanců pro které profese budeme příští rok potřebovat. Teď mám na mysli především strojvedoucí, ale také výpravčích a některých dalších profesí je nedostatek," uvedl generální ředitel.

Ilustrační obrázekČeské dráhy prý nečeká další výraznější propouštění; proběhnou ale drobné organizační změny, do nichž například patří vytvoření regionálních center pro osobní dopravu a řízení nádraží. I přesto ale snižování počtu zaměstnanců u ČD není definitivní konec - do roku 2010 jich jejich řady pravděpodobně opustí až 4000.

ČD dále připravují nové možnosti kvalitativního růstu v kategorii vlakového personálu. Po někdejším zvláštním výběru palubního personálu pro spoje kategorie SuperCity chce nyní společnost vybírat i zhruba 150 nových průvodčích a vlakvedoucích speciálně pro vlaky kategorií EC a IC. Dráhy tím směřují k zavedení principu kariérního růstu. V praxi tedy personál s vyššími ambicemi a dovednostmi bude mít reálnou možnost propracovat se do vyšší kategorie.

Restaurace La Rocket

Dalším plánem do budoucna je otevření sítě restaurací La Rocket, z nichž první dvě již fungují na nádraží v Pardubicích a Praze-Libni. Náklady na vybudování jedné restaurace činí zhruba devět milionů korun. Během sedmi až deseti let by se síť měla rozrůst na sto podniků. Dráhy si z plánované stovky hodlají ponechat deset restaurací, zbytek budou provozovat nájemci.

Restaurace La Rocket se budou dělit do tří kategorií: nejmenší, v podobě bufetového stánku, budou dráhy budovat pod názvem La Rocket Café. La Rocket Expres bude samoobslužná restaurace; a největší La Rocket Classic klientům nabídne gastronomické služby i s obsluhou. Příští rok chtějí dráhy otevřít La Rocket v Děčíně, Olomouci a Ostravě a vybudují také vlastní výrobnu lahůdek.

ČD Cargo a rok 2008

Podle nově vzniklé dceřiné společnosti zaměřené na nákladní železniční dopravu nepřináší transformace drah pro zákazníky žádné výraznější změny. Kromě plánovaných rekonstrukcí kolejových vozidel včetně modernizace motorových lokomotiv na řadu 755, bude hlavním tématem příštího roku možná fúze firmy se svým slovenským protějškem, Železniční společností Cargo Slovakia (ZSCS). Jako možný termín sloučení obou dopravců byl považován 1. duben 2008, nicméně nedlouho po uveřejnění tohoto záměru se začaly ozývat hlasy zpochybňující reálnost fúze, zejména vzhledem k protichůdným představám české a slovenské vlády v otázce možné budoucí privatizace takto vzniklé společnosti.

Zdroj: České dráhy, ČT24, OBZOR OSŽ


PETR Poslat mail autorovi | 30.12.2007 (12:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Dopravci

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer M 
30.12.2007 (21:42)  
Tak mne tak napadlo... Kdyz se zrusili priplatky a cena mistenky zustala, tak je to jakoby zdrazila mistenka v podstate:-)
30.12.2007 (20:47)  
Georgo) Díky za opětovné otevření očí :) věděl jsem o tom, ale úspěšně zapomněl a vytěsnil.
Registrierter Benutzer M 
30.12.2007 (20:36)  
Jezis, co je to zase za kravinu s tema rodama... Ten "il" byl vtip (s reakci na to, ze cloen "musi" byt the). Non-modromozci to snad pochopili...

MZ - a co, ze francouzstina nema slovo Rocket? Predpokladam, ze francouzstina nema ani slova Apollo, Sojuz a mnoha dalsi. Presto se ve francouzske vete objevit mohou...
30.12.2007 (20:11)  
Stojí spíše za zamyšlení, proč se vytváří nějaká speciální dceřinná společnost ČD zaměřená na restaurační a cateringové služby, když ČD vlastní výrazný majetkový podíl ve společnosti JLV a.s.
Spíše bych chápal, že se ČD budou snažit získat majoritní balík akcií a vytvořit z JLV a.s. dceřinnou společnost ČD (vrátit se tak vlastně ke stavu před ne zcela smysluplnou privatizací) a provozování "raketových restaurací" (ve francouzštíně navíc slovo Rocket neexistuje) svěřit této dceřinné společnosti.
30.12.2007 (20:04)  
M: il Rocket asi nenajdete, kdyz jste nasel la, coz je clen zenskeho rodu.
Protoze locomotiva je rodu zenskeho, prenasi se jeho rod zrejme i na konkretni nazvy stroju.
30.12.2007 (19:48)  
JP: nemate pravdu. Je to skutecne Czech Point a jedna se o nazev Langerova projektu pro jakesi e-governmentove kiosky. Slovni hricka je tam predpokladam umyslne. :)
Registrierter Benutzer M 
30.12.2007 (19:28)  
A co ten check-in? Je to proste jenom o tom, ze ted se to nepouziva a povazuje se za cizi. Nic vic...
Jazyk je hlavne o tom, aby se lidi domluvili, jestli to budou krasna kvetnata slova nebo welsky chrchlani je celkem jedno. Muj nazor je, ze s cestinou (a dalsimi jazyky) to dopadne stejne jako s ceskou (a dalsimi) kuchynemi, ale samozrejme nikomu nechci upirat skvarky nebo zeli:)
30.12.2007 (19:17)  
M: Ovšem naznačoval jsi naprosto špatně, protože vlastní jméma jsou jiný případ. Je jasné, že všechna přejatá slova byla původně cizí, jinak by asi nemohla být přejatá. :) Ale pochybuji, že se do češtiny v dohledné době dostane "Czech point". To si dřív půjdu vybrat k ATM. ;)
Registrierter Benutzer tgw 
30.12.2007 (18:46)  
Můj osobní názor na 814 i trio je ,že danná rekonstrukce se moc nepovedala.

Díky dvounápravovému podvozku hopsáte ve voze jak na brambořišti.A pokud jede souprava menšími poloměry oblouků ,tak nepříjemně píská.A to dost.

Kdyby soupravu poupravili na čtyřnápravový podvozek např jako je bix,jízdní vlastnosti obloukem by byli lepší.V bix voze bylo pohodlnější cestování kolo kolejnice než v 010.To mi potrdili i lidi, kteří vlakem jezdí párkrát za život.

Jinak vzhledově i interiově celkem povedená předělávka.
Registrierter Benutzer M 
30.12.2007 (18:33)  
http://it.wikipedia.org/wiki/Locomotiva_Rocket
Hle, tady se pise "la Rocket". Tady se cela neprolomitelna podpora pro THE Rocket sesypala jako domecek z karet:(
Akorat ten "il Rocket" sem nenasel:-))
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko