..: Doplněno: Škoda Transportation: 380 již na jaře, nové nízkopodlažní jednotky za 2 roky :..

Ilustrační obrázekPlzeň - První lokomotiva Škoda 109E z dvacetikusové série, kterou si objednaly České dráhy pod označením 380, se začne zkoušet letos na jaře, uvedl pro deník iHNed ředitel Škody Transportation Tomáš Krsek. Kompletně dokončený první prototyp by měl být hotový na přelomu let 2008 a 2009. V té době by měl mít i schválení pro provoz v ČR a Německu (o Rakousku se pan ředitel nezmínil, ale lze předpokládat, že se ho schválení bude také týkat - pozn. red.). Krsek dále uvedl, že v okamžiku, kdy bude k dispozici plně funkční lokomotiva, začne Škoda Transportation jednat o dodávkách i s dalšími potencionálními zákazníky.

V roce 2010 nová řada příměstkých jednotek

Ilustrační obrázek

Mezi další vozidla, která Škoda Transportation chystá, budou patřit nejenom jednotky řady 671, což bude dvousystémová varianta jednotek 471 CityElefant pro rychlost 160 km/h, ale i nová řada jednopatrových příměstských jednotek. Vývoj a příprava této řady bude ovšem dle Krska trvat nejméně další 2 roky.

Škoda Transportation zaměstnává více než 500 vývojových pracovníků pro vývoj nových kolejových vozidel. Celá skupina ŠKODA HOLDING prvních devět měsíců roku 2007 zakončila provozním ziskem 1,6 miliardy a vykázala tržby 8,5 miliardy korun.

Ilustrační obrázek


Ilustrační fotomontáž © EightyFour, Tomáš Kubovec
Ilustrační foto © ČKD Vagonka
Ilustrační foto © Akad. Sochař František Pelikán

zdroj: iHNed.cz


JiříK. | 12.1.2008 (10:00)
Related newsopen/close

More on Vozidla

More from Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 8      Zpráv na stránku:   
Registered user mattto 
16.06.2008 (19:42)  
ja si myslim ze 6MW je zbotocne vela na prepravu pasazierov,dlzky nasich vlakov su coraz mensie.to je zbytocne plytvanie energiou.skor by som kupoval nejake supravy od siemensu.
na dopravu tovaru nam stacia aj dvojicky(5MW). popripade taurusy.ale naco vyvijat nieco za take peniaze ked siemens to uz davno vymyslel.
Registered user Vampir  mail  
16.02.2008 (14:22)  
Plně souhlasím s tgw,ale jen dodám,že 350 je na 160 km/h tak to stačí a ty 150 předělat na 151 aby také mohli jezdit 160 km/h.Stejně u nás není moc úseků kde by se dalo jet 200 km/h jen na nějakých místech koridoru (010,090 atd.)Ale ty 380 by se udělat měly z důvodu toho výkonu 6MW a těm 3 systémům.
Registered user tgw 
17.01.2008 (23:43)  
Kdyby se oprášili výkresy 150 a 350 ,podvozky do 200 km h atd, byla by lokomotiva za podstatně menší peníz.Vypadala by akorát velice podobně.A lokomotiva do 200 km h zde v ČR bohatě stačí.
15.01.2008 (20:41)  
MZ: Nezapomeň, že pevnost žabotalmů je počítaná pro normy platící v sedmdesátých letech, takže to musíš přepočítat na dnešní normy a standardy.
15.01.2008 (17:19)  
Martin 749 & Luxian : nejdražší a nejdelší je vývoj a konstrukce skříně kolejového vozidla, odobně různé pevnostní zkoušky nutné ke schválení. Když oprášíte staré konstrukční výkresy, které byly pevnostně vypočteny, vyzkoušeny a schváleny, tak holt připravíte mnoho lidí o výdělek, ale výrazně zkrátíte dobu "pseudovývoje". Já to záměrně trochu zjednodušuji. Jak vytvarujete čumák to už není tak zásadní.
Registered user bazala68  mail  
15.01.2008 (16:11)  
No jestli to budou na jaře zkoušet v Cerhenicích, tak tam bude asi vcelku těsno.To bych viděl na docela slušnou šotopohotovost.
Jinak ta vizualizace el.jednotky,to je FLIRT jak vyšitej.
Registered user koyot 
14.01.2008 (15:35)  
nevim jak jsou na otm pendolina, ale finske drahy nemaji mezi Finy o tolik lepsi povest nez CD u nas :D
Registered user Pepe 
13.01.2008 (23:44)  
Luxian: Super, aspoň něco a je vidět, že to snad jde, když se chce. (Narozdíl od tiskových zpráv výrobce se domácím zdrojům dá věřit :-)). Akorát jsem trochu nepobral tu větu o ulehčování kvůli problémům Pendolin. :-)
Registered user Luxian  mail  
13.01.2008 (23:28)  
Ad Dm12: Tady je překlad nějakého finského článku, kde bych obzvlášť vypíchl odstavec
"Za první dva roky provozu se nevyskytly žádné technické problémy. Motorové vozy fungovaly dobře a jsou považovány za spolehlivé vlaky, dodává Tirranen."
http://www.volny.cz/avvcd/clanky/Motorovy%20vuz%20CZ.pdf
http://www.volny.cz/avvcd/clanky/Fin-press.jpg
Registered user Pepe 
13.01.2008 (23:14)  
Upřímně řečeno nechápu, jak mohou být někteří z vás hrdí na něco, co zatím ještě nevyjelo (a silně pochybuji, že vyjede v původně plánovém termínu a "rozsahu"). Hrdost bych si nechal až na časy, kdy bude 380 provozuschopná a spolehlivá (a po zkušenostech ze škodovácké produkce tramvají, trolejbusů a elektrických jednotek...ehm...mám poněkud obavy).
čunče: K Dm 12: Jak jste již řekl, je to výrobek především Vagonky a upřímně - je to trochu jiná kategorie než 380. Mimochodem vy máte nějaké zaručené zprávy z Finska, že můžete tvrdit, že je Dm 12 bez problémů? Já ne, ale rád bych se o tom něco blíže dověděl...V té souvislosti mě tak napadá - pokud mě tedy paměť neklame, měl odběratel podepsánu opci na odběr dalších kusů Dm 12, proč nebyla uplatněna? A taky se mi něco plete hlavou, že Dm 12 byl pro Vagonku vpodstatě neúspěšný projekt (stál více peněz než vydělal a mělo to za následek podstatnou personální obměnu vedení). Co je na tom pravdy?
  1 2 3 4 5 ... 8      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko