..: SMS jízdenky budou možná platit i ve vlaku :..

Ilustrační obrázekPraha - Lidé, využívající osobní vlaky integrované do PID pro svou cestu po hlavním městě České republiky Praze, se možná dočkají další nabídky zpříjemňující jejich cestování. České dráhy jim totiž chtějí umožnit použití SMS jízdenky, která již v současné době platí pro metro, tramvaje a autobusy. Podle tiskového mluvčího ČD Ondřeje Kubaly padne konečné rozhodnutí o připojení se do tohoto projektu v prvním čtvrtletí letošního roku. Od kdy by pak upravený systém plně fungoval, není jasné. "Střílel bych od boku, zatím jsme se nerozhodli, jestli do toho vůbec půjdeme nebo ne," řekl Kubala.

"Zájem ze strany Českých drah nás těší," prohlásil ředitel marketingu DPP Jan Svoboda. Jedním z problémů, který by mohl celý projekt ohrozit, je ověřování pravosti SMS průvodčím při kontrole jízdenek. "Čety musí mít možnost ověřit si platnost jízdenky přes SMS, a na to nejsou standardně vybaveny," upozornil Kubala. Varianta, kdy by pověřený zaměstnanec drah vyťukal kód z elektronické jízdenky do služebního mobilního telefonu a čekal na jeho zpětné ověření, je sice technicky proveditelná, ale podle Kubaly příliš zdlouhavá. V případě úspěšnosti tohoto projektu nevyloučilo generální ředitelství Českých drah ani rozšíření SMS jízdenek na další spoje jedoucí mimo území Prahy. Tato služba by pak měla doplňovat již odzkoušené telefonní jízdenky prodávané pod obchodní značkou TeleTiket.

Služba SMS jízdenek funguje v Praze již od poloviny loňského listopadu. Cestující si ji mohou zakoupit tak, že odešlou SMS ve tvaru DPT na číslo 902 06 26. Klientovi chvíli na to přijde potvrzující SMS s číselným kódem pro revizory. Cena činí 26 Kč. Zákazník pak může služby pražské hromadné dopravy využívat až 90 minut od jejího doručení.

Využili byste službu SMS jízdenky pro cestu vlakem? Odpovězte v naší anketě.

Zdroj: Idnes.cz, DPP


Samir Lepara | 12.1.2008 (12:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Tarify

Další z regionu ČR Praha


  1 ... 5 6 7 8 9      Zpráv na stránku:   
12.01.2008 (17:12)  
Bovlk : z toho, že jste nepochopil že jedno pásmo má dvojnásobnou hodnotu si nic nedělejte. Já to dlouhodobě nechápu taky. V čem spočívá ta dvojnásobnost je mi poněkud záhadou.
Že bych byl až tak blbý si nemyslím, protože chápu bez problémů systém tarifních zón v různých spolkových zemích v Rakousku, podobně v Německu - např. dopravní svaz Oberelbe, či ve Švýcarsku (např. trojzemní tarif v okolí Baselu platný na části území Švýcarska, Německa a Francie). Přitom informační materiály jsem četl vždy v němčině, ačkoli umím jen takovou tu školní němčinu. Informace dopravní svazu Oberelbe jsou v současné době k dispozici i v češtině.

Např. rakouský dopravní svaz VOR (Vídeň, část spolkové země Dolní Rakousy, spolková země Burgenland, včetně peáže přes maďarský Sopron) má pro území města Vídeň jednu zónu 100, celé území dopravního svazu je rozděleno na zóny - každá má svoje číslo, na mapce jsou uvedeny obce (zastávky) spadající do příslušného pásma. Jasné, srozumitelné i pro dítě. Některé zóny se v "hraničních" úsecích prolínají.
Obdobně to tak vypadá v Německu, Rakousku, Itálii, Francii, Švýcarsku.
Je nad mé chápání, proč se podobný systém na způsob "pochopí i obecní blb" neuplatnil i v rámci PID.
registrovaný uživatel 1099 
12.01.2008 (16:44)  
Bovlk: 0 a B jsou tzv. dojezdova pasma na okraji Prahy. Jejich funknce je jak z nazvu napovida pro lidi, kteri dojizdi do Prahy treba za praci, ale uz dale nepokracuji do centra tzn. uz jsou v Praze, ale nemusej platit dalsi penize za pasmo P. Pasmo B je defacto jen rozdelene pasmo 0, z duvodu zdrazovani. Na mape je ani defacto videt nemuzes (vyznacene), nebot plati jen pro nektere linky, kde paralelne pro mestske linky plati pasmo P.
registrovaný uživatel Bovlk 
12.01.2008 (16:30)  
Musím říci, že jako Pražák od narození jsem z vývěsek v metru dodneška nepochopil, jak se to má s pásmy P, 0 a B. V tom předchozím tarifu jsem to docela chápal, tam bylo jen P a 0. Ale teď je ještě B a jedno z nich má dvojnásobnou tarifní hodnotu a podobně. Může mi to někdo vysvětlit? Díky
12.01.2008 (16:23)  
1099: Hlavně, že to není odvozenina od slova Bordel - nepořádek, svinčík :) :) :) To se mi ulevilo :)
registrovaný uživatel 1099 
12.01.2008 (16:20)  
t123456: B bylo zvoleno pry dle slova Border - hranice, okraj
registrovaný uživatel 1099 
12.01.2008 (16:17)  
Zdeněk Michl: Co to placas? Na onech letacich je vyslovne napsano, ze plati pouze v pasmu P! Tedy pouze v mestskych linkach obsluhujicich pouze Prahu. Na dopravci nezalezi ... mestske linky jezdi i Connex Praha, Stepanek. Pokud s tim nekdo jel vlakem, jeho blbost ... vlak nikdy nebyl v pasmu P ... navic bylo tam take bylo receno, ze neplati ve vlacich CD.
12.01.2008 (16:12)  
ZM: Nevím, na jaký leták jste se díval, ale na http://www.dpp.cz/index.php?q=cs/sms-jizdenka je normálně uvedeno, že SMS jízdenka platí jen v pásmu P.

Pendožabák: Pásmo B vzniklo na poslední chvíli (taky jsem ještě mapu neviděl), aby se tolik nezdražilo dojíždění mimopražským lidem na kraj Prahy. V linkách 3xx a 4xx je dojezdové pásmo 0 nově rozděleno na pásma B a 0. To pásmo je viditelné na jízdních řádech - např. http://194.213.60.6/Obrazky/PDF/387/20080101/387_(2049_1)Z.pdf

Tarif jsem tolik nezkoumal - je to složité, ale asi to funguje :) A proč zrovna B? Protože by se buď musely přečíslovat pásma a posunout dál od Prahy a dvojmístné znaky většina displejů v busech PID neumí - takže se to zobrazuje jako osmička, ale říká se tomu Bé :). Takže když někdy jedu (samozřejmě s přestupy) od nás z kraje Prahy do centra, projedu pásma P, B, 0 a P. Opravdu vynikající. Jen čekám, až někoho napadne zavést pro B spešl tramvajenky :(
12.01.2008 (15:22)  
Promiňte ale jsem asi trochu natvrdlý nebo neinformovaný (oboje možné)Jaké pásmo B vzniklo a proč? Naplánu v metru není pokud vím zakreslené. Nikdy jsem o něm neslyšel. Prosím vás o vysvětlení.
12.01.2008 (15:14)  
Dlužno dodat, že neplatnost SMS jízdenek dopravního podniku v pásmu 0 a B a vůbec u jiných dopravců (příměstské linky, vlaky) , tedy zjevný rozdíl oproti papírové jízdence za stejnou cenu, není jakkoliv vyznačen (například na letáku propagujícím nabídku). Bez ohledu na faktické naplnění skutkové podstaty klamání spotřebitele jsem byl svědkem cestujícího jedoucího "na mobil" vlakem z hlavního do Hostivaře v nezlomitelné víře, že je držitelem platné jízdenky... o 1 oddíl unikl revizi jízdenek. A to už vůbec nemluvě o samotném pásmu B, které jaksi mimoděk vzniklo, aniž by se někdo snažil o tom cestující informovat.
registrovaný uživatel Jik 
12.01.2008 (14:34)  
tenzor: O dvaceti minutách mi ještě nikdo neříkal, normálně se pohybuje v řádu minut. Zpoždění má jen zabránit nákupu jízdenky až po nástupu do vozidla, kdy člověk zahlédne na druhé straně vozu revizora :o) Pokud je delší, tak nejspíš neplánovaně.
  1 ... 5 6 7 8 9      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko