..: Obyvatelé Zábřehu na Moravě protestují proti protihlukové stěně :..

Ilustrační obrázekZábřeh na Moravě - V Zábřehu na Moravě vzniká v posledních dnech velice zajímavá situace. Vzhledem k připravované elektrifikaci trati do Šumperka by mělo dojít také k její celkové modernizaci, a proto by měla v místech sousedících s obytnými částmi obce vyrůst protihluková stěna. Na rozdíl od jiných případů zde proti jejímu vybudování sepsali někteří místní obyvatelé petici. Tvrdí, že si na hluk projíždějících vlaků již zvykli. Připravovaná zeď by jim prý navíc kazila výhled na okolní krajinu. "Tam to bude dva a půl metru, ale tady už vidíte, je to metr a půl a když budou ještě dva a půl, tak budem jak udušení," prohlásila obyvatelka jednoho z místních domů. "Nám by to tady omezovalo výhled a shodli jsme se všichni, že se tady budou promenádovat různí sprejeři, takže nechceme," dodala jedna z jejích sousedek.

Podle platných předpisů je výstavba zmíněné stěny nutná, jelikož v opačném případě by došlo k překročení limitů hluku a vibrací. Podle městské radnice navíc nejde o názor všech obyvatel, jichž se projekt týká, ale pouze jejich části. "Ten názor, který je v té petici obsažený, je názor části obyvatel. Už se objevily názory jiných lidí z té samé ulice, že oni by naopak ty stěny přivítali," prohlásil tiskový mluvčí místního městského úřadu Milan Kratochvíl. Výhled na krajinu by podle něj navíc měla minimálně částečně nahradit nově vysazená zeleň. "Protihlukové stěny budou vypadat jako dřevěné. Z venkovní strany je doplníme zelení, hlavně keři a popínavými rostlinami," chlácholil veřejnost.

Předpokládaný termín zahájení prvních stavebních prací je uvažován na letošní jaro. Stavaři letos zvelebí úsek mezi Šumperkem a Bludovem, inkriminovaná část příjde na řadu o rok později. Po dobu výluky budou cestující přepravováni náhradními autobusy.

Zdroj: ČT1 - Report, ŽelPage


Samir Lepara | 18.1.2008 (19:54)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Stavby a projekty

Weitere aus ČR Olomoucký


  1 ... 8 9 10 11 12      Zpráv na stránku:   
19.01.2008 (14:32)  
Já to stejně nechápu - anebo to bohužel chápu naopak moc dobře. Celá desetiletí nikomu nevadí, že tam vlaky jezdí. A když se má modernizovat a tím snižovat hluk, najednou si někdo vzpomene, že tam mají vyrůst betonové stěny. Ne jiné, všude stejně (zbytečně) vysoké... Bez citu ke krajině, k okolí. Zabednit vlaky, aby na ně lidi neviděli, a zabednit krajinu, aby na ni z vlaků neviděli. Neřekl bych ani slovo, kdyby se jednalo o VRT, ale rekonstrukce hlavních a dokonce i vedlejších tratí, to něčím zavání. Koukat do betonu není nic moc ani pro lidi z okolí, ani pro cestující. Připomíná mi to případ z tratě Plzeň - Cheb, kde před rekonstrukcí nikomu vlaky nevadily, a když se trať opravila, starosta jedné obce trval na projíždění vlaků 50 km/h do doby, než se postaví protihluková stěna. Možná je na to předpis - ano, v Praze také platí předpis o stavbě garáží ke každé novostavbě (jako by všichni museli mít auto), a že tím zároveň lidi motivují, aby si to auto pořídili a jezdili s ním (i po městě), když už tu pohodlnou možnost parkování mají, to je každému jedno. Dokonce garážím ustupují cenné archeologické terény. Protože předpis je předpis a lidi musí chtít auta. A musí taky chtít jen neprůhledné protihlukové stěny, aby je chránily před tou strašnou železniční dopravou :( ...
Registrierter Benutzer Rail-2005  mail  
19.01.2008 (14:08)  
:-) tak tady někdo nepochopil můj satirický žertík :-)
Registrierter Benutzer mira 
19.01.2008 (13:45)  
Rail 2005: Aha, takže komu se nelíbí zeď je nesvéprávné individuum neplatící daně. Nevím proč by se mělo něco stavět, když tam z 90% jezdí stejně regionovy a ty moc hluku nenadělají. Že tam jednou za několik hodin projede rychlík nebo nákladní vlak nic neznamená. Nechcete třeba taky stavět protihlukové stěny třeba přímo v městech kde jezdí auta? Nebo co obyvatelé vesnic, kde jim projíždí tisíce náklaďáků za den? Tam je mezi domy mezera 10 metrů kde se vleze akorát ta cesta a chodníky. Tam se taky bude stavět protihluková stěna? Asi ne že. Jenomže jak je v tomto státě zvykem, tak proč šetřit když se může utrácet. Zákony pro to máme dělané na míru.
19.01.2008 (13:07)  
teď protestují, ale až to tam začne rachotit, začnou podepisovat petice, ať tam stěny postaví..
Registrierter Benutzer Rail-2005  mail  
19.01.2008 (10:50)  
Holt zákon je zákon a předpis je předpis. Úředník opravdu na výběr nemá. Když mu rozhodování komplikuje neposlušná skupinka obyvatel, nezbývá než s takovou bandičkou nesvéprávných individuí zatočit jiným způsobem. Velice vhodný způsob je pravidelná daňová kontrola všech lidí na té petici podepsaných. Ale dalo by se jít i dál...
19.01.2008 (9:48)  
...kdyby tam tu protihlukovou stěnu neměli v plánu stavět, tak se ohradí druhá část spoluobčanů, kteří by si stěžovali: "Když už trať modernizují, proč tam nepostaví rovnou protihlukové stěny. Straví se to všude, tak proč ne u nás. Jak dlouho máme trpět hlukem železnice!" A Venca Burgán se nabídne, že rozebere svou králikárnu a postaví stěnu ze svého ;-)
19.01.2008 (9:11)  
Jo je to humus,pro mě trať 220 skončila,jediný řešení je ty dřevěný stěny podpálit.Koupim litr benzínu a jdu na věc.Nebo bych si z toho mohl postavit králikárnu,to by tam ty sedláky mohlo napadnout.Jo hlavně at to stojí co nejvíc tuneling.
Ale tohle by se dalo řešit jednoduše jako u tramvají zasázet do kolejí trávu a je klid.
19.01.2008 (8:05)  
To nejlevněji jsem myslel z hlediska vyprojektování (= bez velkého vymýšlení), nikoliv nejlevněji z hlediska ceny betonu.
Registrierter Benutzer M 
19.01.2008 (4:29)  
Jednak se stavi, dvak bude asi rozdilna "pohltitelnost zvuku", trik i sklenena stena vyhled rusi, kdyz se divas z vetsi dalky obavam se
Registrierter Benutzer Qaws 
19.01.2008 (1:46)  
A proč se nestaví průhledné stěny..?
  1 ... 8 9 10 11 12      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko