..: Obyvatelé Zábřehu na Moravě protestují proti protihlukové stěně :..

Ilustrační obrázekZábřeh na Moravě - V Zábřehu na Moravě vzniká v posledních dnech velice zajímavá situace. Vzhledem k připravované elektrifikaci trati do Šumperka by mělo dojít také k její celkové modernizaci, a proto by měla v místech sousedících s obytnými částmi obce vyrůst protihluková stěna. Na rozdíl od jiných případů zde proti jejímu vybudování sepsali někteří místní obyvatelé petici. Tvrdí, že si na hluk projíždějících vlaků již zvykli. Připravovaná zeď by jim prý navíc kazila výhled na okolní krajinu. "Tam to bude dva a půl metru, ale tady už vidíte, je to metr a půl a když budou ještě dva a půl, tak budem jak udušení," prohlásila obyvatelka jednoho z místních domů. "Nám by to tady omezovalo výhled a shodli jsme se všichni, že se tady budou promenádovat různí sprejeři, takže nechceme," dodala jedna z jejích sousedek.

Podle platných předpisů je výstavba zmíněné stěny nutná, jelikož v opačném případě by došlo k překročení limitů hluku a vibrací. Podle městské radnice navíc nejde o názor všech obyvatel, jichž se projekt týká, ale pouze jejich části. "Ten názor, který je v té petici obsažený, je názor části obyvatel. Už se objevily názory jiných lidí z té samé ulice, že oni by naopak ty stěny přivítali," prohlásil tiskový mluvčí místního městského úřadu Milan Kratochvíl. Výhled na krajinu by podle něj navíc měla minimálně částečně nahradit nově vysazená zeleň. "Protihlukové stěny budou vypadat jako dřevěné. Z venkovní strany je doplníme zelení, hlavně keři a popínavými rostlinami," chlácholil veřejnost.

Předpokládaný termín zahájení prvních stavebních prací je uvažován na letošní jaro. Stavaři letos zvelebí úsek mezi Šumperkem a Bludovem, inkriminovaná část příjde na řadu o rok později. Po dobu výluky budou cestující přepravováni náhradními autobusy.

Zdroj: ČT1 - Report, ŽelPage


Samir Lepara | 18.1.2008 (19:54)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Olomoucký


  1 ... 7 8 9 10 11 12      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Přema 
20.01.2008 (9:46)  
Letos mají elektrifikovat i trať 322 a já jsem tak na 80% proti! Mají tam postavit taky ty protihlukové stěny a moc by to tam teda neslušelo!
registrovaný uživatel Web 
20.01.2008 (9:41)  
1) Protihluková ochrana obyvatelstva je v předpisech, takže pokud ji tam někdonepostaví a pak se najde kdokoliv (třeba nějaká eko-agentura) a zažaluje stát/investora, bude solit. Možnost "Pepovi tam tu zeď dáme, ale vedle KArel jí tam nechce" neexistuje, taková zeď nemůže fungovat.
2) Taky bych byl pro pás zeleně. Bohužel na něj ale musí být HODNĚ místa, které bude stát HODNĚ peněz a navíc na mnoha místech ta plocha u trati zkrátka nebude. Zvuková izolace pak stejně nebude tak dokonalá jako se zdí. Tady je pak velmi důležitý výběr dřevin.
3) Nízké protihlukovky jsou dobré (hlučí především podvozky), nicméně vlak může odražený zvuk poslat zase zpátky nad protihlukovkou...
registrovaný uživatel M 
20.01.2008 (3:44)  
Cestujici - no, moje otazka taknak porad pretrvava a ta pani mne uplne nepresvedcila:-)
Proste to na mne pusobi zhruba jak plynofikace v Dedictvi:-))
19.01.2008 (21:27)  
M: K výšce - první odstavec článku. Jinak odborníkům do toho nechci kecat, na druhou stranu je to státní zakázka a víme, jak to často chodí...
registrovaný uživatel Jabkin  mail  
19.01.2008 (20:43)  
Řešit tady stromy a zeď? Samořejmě by bylo lepší bez zdi pro výhled,ale řekl bych, že tady někteří vyšilují, jak kdyby měla být celá trať Zábřeh - Šumperk/Jeseník za zdí což považuji za zbytečné,protože určitě půjde jen o krátký úsek a výhledu na okolní přírodu nebude nikdo bránit.
registrovaný uživatel Bovlk 
19.01.2008 (20:34)  
No ja nemyslel strom co 20 metru, spise nejake primerene vysoke a huste stromy (krovi?) jako treba bez. Takovy zivy plot, jen o trochu vyssi nez obvykle. Jakkoliv mam rad beton a v hlasovani o stavbu stoleti ci co jsem jednoznacne zvolil Temelin, tak tohle by asi vypadalo fakt lepe.
registrovaný uživatel pekař 
19.01.2008 (20:20)  
M: ale zas by vypadaly lépe. Možná to je blbost, ale znělo to tak poeticky...:)
registrovaný uživatel M 
19.01.2008 (20:12)  
Martin Kulich - stavi se i podel mensich silnic. A krome toho, hluk vlaku ma jine "slozeni" nez hluk aut. Hluk aut je dlouhodobe hlucnejsi nez od vlaku, ale vlaky maji extremni narazy. Zjednodusene receno, u aut se hur usina, ale nevzbudi vas a naopak.

Cestujici - jsou na to docela dobre a drahe programy, ktere sireni zvuku dokazou modelovat. Nemam tuseni, jak to tam vypada, ani jake tam jsou domy (a kolik), takze mozna musi, mozna nemusi. Aerodynamicky hluk ale na tehle trati asi nehrozi:-)) Mimochodem, ono se vi, jak vysoka zed se navrhovala?

Bovlk - Tak to je pekna hovadina. Netesni ani blbe udelana protihlukova zed, natoz stromy. Leda ze by to byl neproniknutelny shluk nekolika stromu, ten zvukotesny docela je, ale zase by asi nevyrostl z fleku...
Mimochodem - husty stromovy porost zabrani vyhledu z vlaku (i od domu do krajiny) uplne stejne jako ta zed:-)

pekar - Rekl bych, ze stromy (a strom co 20 metru fakt zadny hluk nezastavi...) by byly drazsi nez ta zed, ale nikdy jsem je nekupoval:-)
registrovaný uživatel pekař 
19.01.2008 (20:10)  
Stromy nejsou takový kšeft. Jinak jsou koridory víc srovnatelné cenově s koridory nebo VRT?
registrovaný uživatel Bovlk 
19.01.2008 (19:46)  
A proc kolem radeji nevysazi stromy? Ty totiz pokud vim take docela dobre "izoluji".
  1 ... 7 8 9 10 11 12      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko