Zábřeh na Moravě - V Zábřehu na Moravě vzniká v posledních dnech velice zajímavá situace. Vzhledem k připravované elektrifikaci trati do Šumperka by mělo dojít také k její celkové modernizaci, a proto by měla v místech sousedících s obytnými částmi obce vyrůst protihluková stěna. Na rozdíl od jiných případů zde proti jejímu vybudování sepsali někteří místní obyvatelé petici. Tvrdí, že si na hluk projíždějících vlaků již zvykli. Připravovaná zeď by jim prý navíc kazila výhled na okolní krajinu. "Tam to bude dva a půl metru, ale tady už vidíte, je to metr a půl a když budou ještě dva a půl, tak budem jak udušení," prohlásila obyvatelka jednoho z místních domů. "Nám by to tady omezovalo výhled a shodli jsme se všichni, že se tady budou promenádovat různí sprejeři, takže nechceme," dodala jedna z jejích sousedek.
Podle platných předpisů je výstavba zmíněné stěny nutná, jelikož v opačném případě by došlo k překročení limitů hluku a vibrací. Podle městské radnice navíc nejde o názor všech obyvatel, jichž se projekt týká, ale pouze jejich části. "Ten názor, který je v té petici obsažený, je názor části obyvatel. Už se objevily názory jiných lidí z té samé ulice, že oni by naopak ty stěny přivítali," prohlásil tiskový mluvčí místního městského úřadu Milan Kratochvíl. Výhled na krajinu by podle něj navíc měla minimálně částečně nahradit nově vysazená zeleň. "Protihlukové stěny budou vypadat jako dřevěné. Z venkovní strany je doplníme zelení, hlavně keři a popínavými rostlinami," chlácholil veřejnost.
Předpokládaný termín zahájení prvních stavebních prací je uvažován na letošní jaro. Stavaři letos zvelebí úsek mezi Šumperkem a Bludovem, inkriminovaná část příjde na řadu o rok později. Po dobu výluky budou cestující přepravováni náhradními autobusy.
Zdroj: ČT1 - Report, ŽelPage

2) Taky bych byl pro pás zeleně. Bohužel na něj ale musí být HODNĚ místa, které bude stát HODNĚ peněz a navíc na mnoha místech ta plocha u trati zkrátka nebude. Zvuková izolace pak stejně nebude tak dokonalá jako se zdí. Tady je pak velmi důležitý výběr dřevin.
3) Nízké protihlukovky jsou dobré (hlučí především podvozky), nicméně vlak může odražený zvuk poslat zase zpátky nad protihlukovkou...
Proste to na mne pusobi zhruba jak plynofikace v Dedictvi:-))
Cestujici - jsou na to docela dobre a drahe programy, ktere sireni zvuku dokazou modelovat. Nemam tuseni, jak to tam vypada, ani jake tam jsou domy (a kolik), takze mozna musi, mozna nemusi. Aerodynamicky hluk ale na tehle trati asi nehrozi:-)) Mimochodem, ono se vi, jak vysoka zed se navrhovala?
Bovlk - Tak to je pekna hovadina. Netesni ani blbe udelana protihlukova zed, natoz stromy. Leda ze by to byl neproniknutelny shluk nekolika stromu, ten zvukotesny docela je, ale zase by asi nevyrostl z fleku...
Mimochodem - husty stromovy porost zabrani vyhledu z vlaku (i od domu do krajiny) uplne stejne jako ta zed:-)
pekar - Rekl bych, ze stromy (a strom co 20 metru fakt zadny hluk nezastavi...) by byly drazsi nez ta zed, ale nikdy jsem je nekupoval:-)
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.











