..: Obyvatelé Zábřehu na Moravě protestují proti protihlukové stěně :..

Ilustrační obrázekZábřeh na Moravě - V Zábřehu na Moravě vzniká v posledních dnech velice zajímavá situace. Vzhledem k připravované elektrifikaci trati do Šumperka by mělo dojít také k její celkové modernizaci, a proto by měla v místech sousedících s obytnými částmi obce vyrůst protihluková stěna. Na rozdíl od jiných případů zde proti jejímu vybudování sepsali někteří místní obyvatelé petici. Tvrdí, že si na hluk projíždějících vlaků již zvykli. Připravovaná zeď by jim prý navíc kazila výhled na okolní krajinu. "Tam to bude dva a půl metru, ale tady už vidíte, je to metr a půl a když budou ještě dva a půl, tak budem jak udušení," prohlásila obyvatelka jednoho z místních domů. "Nám by to tady omezovalo výhled a shodli jsme se všichni, že se tady budou promenádovat různí sprejeři, takže nechceme," dodala jedna z jejích sousedek.

Podle platných předpisů je výstavba zmíněné stěny nutná, jelikož v opačném případě by došlo k překročení limitů hluku a vibrací. Podle městské radnice navíc nejde o názor všech obyvatel, jichž se projekt týká, ale pouze jejich části. "Ten názor, který je v té petici obsažený, je názor části obyvatel. Už se objevily názory jiných lidí z té samé ulice, že oni by naopak ty stěny přivítali," prohlásil tiskový mluvčí místního městského úřadu Milan Kratochvíl. Výhled na krajinu by podle něj navíc měla minimálně částečně nahradit nově vysazená zeleň. "Protihlukové stěny budou vypadat jako dřevěné. Z venkovní strany je doplníme zelení, hlavně keři a popínavými rostlinami," chlácholil veřejnost.

Předpokládaný termín zahájení prvních stavebních prací je uvažován na letošní jaro. Stavaři letos zvelebí úsek mezi Šumperkem a Bludovem, inkriminovaná část příjde na řadu o rok později. Po dobu výluky budou cestující přepravováni náhradními autobusy.

Zdroj: ČT1 - Report, ŽelPage


Samir Lepara | 18.1.2008 (19:54)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Olomoucký


  1 ... 4 5 6 7 8 ... 12      Zpráv na stránku:   
21.01.2008 (13:21)  
no to je jasný,že sem píšou lidi co ty stěny chtěj,páč do nich dělaj a tahle by neměli co žrát vid M-určitě to popře.
Ten hluk z vlaků vadí snad ze všech vozidel nejmíň-nepočítám-li koloběžky.
No čekám až někoho napadne že letadla dělaj hluk,že se nedá okolo ruzyně 30 kiláků spát,že by bylo potřeba dát do luftu protihlukový betonový stěny,takový stavedlo v luftě-otevřelo by se jen když by potřebovalo zapršet,aby dole na zemi byl klid.
Ale já se s váma rozčilovat nebudu koupim litr benzínu a stěny jsou zvyklidovaný.
registrovaný uživatel tenzor 
21.01.2008 (13:16)  
M: Já neřeším, jestli většina lidí tu zeď opravdu nechce, jenom říkám to, že pokud ji většina nechce, pak je nesmysl, aby se stavěla jen proto, aby nějaký předpis byl splněn (a někdo se na tom nabalil, jak to tak bývá). Pokud většina lidí kterých se to týká řekne stěnám ano, tak ať je postaví. Ale pokud ne, tak stanovisko "postavíme to bez ohledu na váš názor, protože je na to přespis" je obyčejný byrokratickobolševický manýr, který by v demokracii neměl co dělat.
K poslednímu demagogickému odstavci: jakým způsobem jsem "jasně dokázal že zdraví lidí je absolutně nedůležité"? Napsal jsem snad někde něco takového?
Jinak důležité je to, na čem se lidé shodnou, že je důležité (může to být z mnoha hledisek špatně, ale právě o tom je demokracie...). Pokud se (dejme tomu) 60 procent lidí shodne, že je důležitější výhled na JZD než jejich zdraví (když pominu že takto položeno je to pěkný nesmysl), tak by se to mělo respektovat. A připadá mi že právě respekt k názorům druhých v příspěvcích některých diskutérů chybí.
registrovaný uživatel Semík  mail  
21.01.2008 (12:57)  
Já si myslím, že tady o výhled na trať vůbec nejde. Řekl bych, že ty stěny vadí pouze "stádu volů", kteří se budou muset naučit přecházet přes přejezdy a ne tam kde je napadne, protože přes stěnu nepřelezou.
registrovaný uživatel M 
21.01.2008 (12:25)  
Jen mě zaráží, že celá léta to hlučení nevadilo, a teď, když se snižuje rekonstrukcí, chtějí najednou všichni stěny anebo okna z plastu (která některým domům vyloženě "sluší").
Ne, to hluceni cela leta vadi a umira se na to ve velkem. Akorat to ta cela uzasna leta nikoho nesralo a jedinou ochranou proti tomu byly spunty do usi, pripadne flastr na hubu...

tenzor - tu petici podepsali vsichni lide, kterych se to tyka? Koho je vetsina (ja totiz v clanku ctu, ze existujialespon dva lide, kteri tam tu zed chteji)? A kolik trpicich hlukem vyvazi jeden trpici "nevyhledem na JZD"? Tesim se jak vyargumentujes to tvoje "lide tam tu zed nechteji", kdyz se v clanku uvadi i opak...

Driv nikomu nevadila ani 14hodinova pracovni doba. Doba se meni a zakony take...
Mimochodem, kdyz se nechci poutat bezpecnostnimi pasy, pripadne nechci v noci sviti, tak mne k tomu nikdo donutit nemuze? Kdyz nechci, tak to proste bude po mojem a "nejakej ourada" mi do toho nema co kecat?

Verim, ze lide jako Frantisek a tenzor jiz v diskusi, ktera se bude tykat automobilismu a jeho zhoubneho vlivu na zdravi lidi nebudou pouzivat retoriky, ktera automobolismus odsuzuje, protoze v teto diskusi jasne dokazuji, ze zdravi lidi je absolutne nedulezite a podstatny je pozitek ze zivota (cti: vyhled na "JZD")
21.01.2008 (12:09)  
tenzor: Ono to je asi tak, že současný stav se může ponechat, ale při rekonstrukci nebo novostavbě se musí postupovat podle toho předpisu... :-/
registrovaný uživatel tenzor 
21.01.2008 (12:01)  
A ještě k tomu předpisu - pokud tam ta protihluková stěna měla být a nebyla, tak jak je možné, že doteď to žádné organizaci nevadilo? A po snížení hluku to najednou někomu vadit bude, že by tam chyběla? Úřednická logika je holt asi něco, co obyčejný smrtelník nepochopí, co mě ale zaráží je fakt, s jakou vehemencí ji někteří z diskutujících obhajují.
registrovaný uživatel tenzor 
21.01.2008 (11:57)  
Logika obhájců protihlukových stěn mi přijde jako z jiného vesmíru.
Pokud jsou určené kvůli tomu aby ochránily lidi před hlukem a lidé si to přitom nepřejí, tak není důvod aby se stavěly, zvlášť když pak nejsou peníze na jiné věci...
21.01.2008 (11:42)  
M, Dale Cooper: Auta nikomu nezávidím. Vadí mi při pohybu pěšky i MHD, ničí nadměrně moje tělesné zdraví (čímž zvyšují mé náklady na léky), nutí mě mýt si častěji vlasy (na táboře v lese stačí 1x za 14 dní, ve městě po 3 dnech). Spotřební daň z paliv jen tak tak pokrývá tyto druhotné náklady, takže silnice mají automobilisté skutečně zadarmo. Pokud chce někdo bydlet v historickém centru města, pak by měl zvážit, zda bude vlastnit auto, nebo se naučí využívat hromadnou dopravu. Přesun parlamentu z okraje centra u Muzea do historické Malé Strany je názorným příkladem zcela nesprávného postupu, jehož výsledkem je auty přeplněná Malá Strana a zničené cenné terény tamtéž (na Starém Městě podobnou ukázku předvádí Magistrát, ten se tam ale nestěhoval). Pokud se chcete navážet do lidí, kteří chtějí žít v pěkném a čistém prostředí, můžete, ale pak nemá cenu diskutovat. Jinak je možné, že vysoké betonové stěny mohou být nejlepším řešením (jsou-li vždy po obou stranách tratě). Jen mě zaráží, že celá léta to hlučení nevadilo, a teď, když se snižuje rekonstrukcí, chtějí najednou všichni stěny anebo okna z plastu (která některým domům vyloženě "sluší"). No nic, upouštím od této diskuse.
21.01.2008 (11:36)  
souhlas s Vencou Burganem!
registrovaný uživatel Web 
21.01.2008 (10:42)  
František: :-)))))

Můžete si inovovat vozový park, nicméně do doby 100 procentní obnovy (a 100 procentní nezávadnosti) tam ty protihlukovky budete muset stavět. Průhledné stěny tu už byly vysvětlovány - zatím nějak nikdo nevymyslel průhlednou pohltivou protihlukovku. Zkuste se zaposlouchat, když jedete na koridoru po mostě s "průhlednou zdí" jenom nahoře, jak se změní množství odraženého zvuku. Zvuk je holt mrcha, neni jako písek a odráží se velmi dobře. To je taky odpověď na nízké stěny.

Co se týče "živých plotů", je to řešení jistě zajímavé. ALE nejdříve musí někdo vykoupit těch 20-50 metrů podél trati (ve vesnici pravděpodobně zbořit pár domů), což mi přijde jako drahá odpověď na "nemůžu se koukat z okna". Navíc je otázka, jak by se taková trať mohla kolaudovat, vzhledem k nízké pohltivosti před pořádným vzrůstem toho plotu.

Ke garážím asi tolik (přestože nevím jak souvisí s tématem): V životě jsem neviděl, že by někdo dostal garáž k bytu/kancelářskému prostoru zdarma. Pokud mi takového developera-samaritána najdete, budu Vám vděčný :)
  1 ... 4 5 6 7 8 ... 12      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko