..: Stávka v Maďarsku :..

Bzmot přijíždí do stanice IpolytarnócBudapešť - Stávka v Maďarsku dnes ve 12:00 skončila. Vlaky směřující do Maďarska již pojedou podle jízdního řádu, během odpoledne vyjedou i vlaky z Maďarska (z důvodů disponibility souprav). Okolnosti dohody doplníme.

Maďarské odbory "nezávislá unie železničních zaměstnanců" reprezentující asi čtvrtinu zaměstnanců MÁV požaduje nárůst mezd o 10% zpětně od 1.7.2007 a podíly z prodeje MÁV Cargo rakouským ÖBB, celkem jde o jednorázově asi 970€ na jednoho zaměstnance. Páteční devítihodinová stávka byla přerušena kvůli sobotním jednáním. Dnes v noci ve tři hodiny začali maďarští železničáři opět stávkovat, stávkuje celá řada profesí od výpravčích, přes vlakové čety až po zaměstnance zajištění provozuschopnosti dráhy.

Pro cestující z a do České republiky to znamená, že od 3 hodin v noci budou všechny vlaky do a z Maďarska končit na slovensko-maďarských hranicích, a to až do odvolání. Maďarská strana zatím nedala ani náznak, kdy by mohla stávka skončit, ke stávce je tedy nezbytné aktuálně přistupovat jako k časově neomezené.

Pro cestující ve vnitrostátní dopravě v České republice se nic nemění, je pouze možné, že bude nutné u vlaku EuroCity Hungaria z Budapešti do Berlína v Praze přestupovat na jinou soupravu. To ovšem ukáže až ranní situace a fakt, jestli maďarská strana dodrží dohodu a podaří se tak v noci, před započetím stávky, přesunout soupravu tohoto vlaku z Maďarska na Slovensko. Podle slovenských zdrojů bude vlak veden ze Štúrova do Břeclavi náhradní soupravou.

Zdroj: České dráhy, IHT, ZSSK, další informace budeme sledovat


Zdeněk Michl Poslat mail autorovi | 7.2.2008 (12:16)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu Maďarsko


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel PN  mail  
05.02.2008 (3:26)  
No, mě napadla jiná situace. Můj známý jel na In-gold z Chebu do Chebu Skalky. Průvodčí firmy Vogtlandbahn (či jak se to správně píše) na něj: "Sprechen Sie Deutch?", známí se usmál a odpověděl: "Do You speak English?". Průvodčího to evidentně naštvalo a zamumlal: "Tshechishen Idiot" nebo něco v tom smyslu. Stížnost na ČD dopadla podle očekávání: "obraťte se na Vogtlandbahn". Tak jim tedy anglicky vylíčil co se stalo a čekal odpověď. Dnes už je to půl roku a nic. Dokonce ani upozornění, aby s nimi komunikoval německy. A tak zhruba po měsíci a něco nečinnosti Vogtlandbahnu napsal znovu ČD a tam mu odpověděli, že je to nezajímá, že si to má vyřídit s Vogtlandbahnem. A od té doby s ním nekomunikují ani ČD. Tak tolik k tomu, jak to asi tak (ne)funguje.
05.02.2008 (0:03)  
Potrefená husa se vždycky ozve :-)
05.02.2008 (0:03)  
Anowis:
V reálu jsem v životě autobusem SA nejel, možná bohužel. Bylo to použito pro ilustraci absurdních rozdílů podmínek pro provozování linkové dopravy po silnici a po železnici. A taky jsem chtěl vyzdvihnout výhody soukromého sektoru a jeho vyšší efektivnosti.
Pokud ale jede vlak 39 km za 62 minut a autobusem to ujedu za 40 minut (ranní špička), tak proč nejet autobusem (jakýmkoli)...
registrovaný uživatel M 
04.02.2008 (22:51)  
Ja psal o jakymkoliv busu. Klidne CSAD Tisnov...
registrovaný uživatel Anowis 
04.02.2008 (21:44)  
Tak se mi zdá, že by si fans SA měly založit nejakou samostatnou SApage.
registrovaný uživatel M 
04.02.2008 (20:05)  
Je to jak jsem tady nedavno psal...
Nemusi jit o trasu Lisabon-Riga, staci Brno-Viden. Na hranicich se prepraha lokomotiva (OK, tohle teda uz nastesti skoncilo), musi se vymenit strojvudce, musi se vymenit pruvodci, protoze ceskej pruvodci nezna rakousky predpis cislo 147.589 a nedovede rakouskemu cestujicimu zazpivat rakouskou hymnu se spravnym prizvukem...
Autobus (nebo letadlo, i kdyz asi ne Brno-Viden:-)? Porad jeden bus, porad jeden ridic, celou trasu. Jestli umi do detailu vsechny rakouske zakony je jedno...

BTW - je zajimavy, ze rakouskej pruvodci nemuze cvakat listky u Brna, protoze nemuze spravne poradit cestujicim. Na druhou stranu, rakouskej vagon nevadi a pritom kdo neumi svetovy jazyk, tak se nedozvi, ze se nema nahybat z okna, pripadne ze nema nic hazet do hajzlu atd., protoze to tam neni napsne cesky. Spravne by ty stitky meli na hranicich menit:-))
04.02.2008 (19:16)  
Vlad:
Naprosto souhlasím. Dokud napříč evropou nepadnou technické bariéry (jako je např. problém s rušením KO v ČR) a nebudou zmírněna, případně odstraněna ochranářská legislativní opatření jednotlivých zemí, nelze níže uvedenou myšlenku realizovat.
Předpokládám, že by to měl být stěžejní úkol pro nastupující generaci.
editor nebo admin ŽP Vlad  mail  
04.02.2008 (18:10)  
Reznik_Krkovicka: "...zajištění provozu mezinárodních vlaků na úrovni národních dopravců je stěží udržitelné - to by tu ale asi mělo být hlavní myšlenkou pro diskuzi, kterou měl článek vyprovokovat."
Vyprovokat diskuzi může leccos, ale byl by to pláč na špatném hrobě (pokud není náhodou mezi týmem ŽP budoucí komisař EU pro dopravu.) :-)

V USA Amtrak nebo v Kanadě VAI jezdí po celých USA/Kanadě. Nedokážu si představit, že by na floridsko-geogijské hranici řešili náhradní soupravu pro expres z Miami do New Yorku nebo San Francisca. :-) Takže je jen otázkou, kdy se po Evropě začnou prohánět dálkové rychlíky soukromých dopravců. Jak by se Vám líbilo spojení třeba Lisabon - Riga nebo Bergen - Varna? (Vím, že letadlem je to rychlejší!)

Musí tady napřed padnout všechna omezení pro provoz soukromých (cizích?) společností po tratích celé Evropy (jen si vemte ty problémy taurů a jejich zajíždění jenom kousek do Česka). A to je, bohužel, na hodně dlouho. Než se sladí techniké podmínky, zabezpčovací systémy...

Kdyby to bylo lukrativní a finačně přínosné, myslíte, že by se to nedělo? (Viz třeba Transalpin, že?) Kdyby nebyly soukromým dopravcům házeny klacky pod nohy, už by možná jezdil i RT Expres po Česku. A pokud by to bylo pro ně i legislativně průchodné, myslíte, že by nejezdili i do Německa či jinam?

Tady se napřed musí zcela změnit evropská legislativa a uvolnit trh. A to není záležitost jednoho, dvou let, bohužel. (Stejné problémy mají autobusoví dopravci na mezinárodních linkách, kde mohou v zemi odjezdu brát pouze nastupující cestující, v cílové zemi mohou cestující jen vystupovat a v tranzitních zemích jsou zastávky jen bezpečnostní.)

Ale to by bylo povídání na hodně dlouho a nemá nic společného se stávkujícími v Maďarsku.
registrovaný uživatel M 
04.02.2008 (17:36)  
JOHNZ - bylo to v dobe, kdy jiz SA disponovala soucasnou flotilou a bylo to na spoji do Londyna?
registrovaný uživatel JOHNZ 
04.02.2008 (17:19)  
Reznik_Krkovicka: By ste boli prekvapeny, ale ja uz jednu jazdu totalne rozbitej LC735 ako nahrady za pokazeny bus SA pamatam ...
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2025 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko