Budapešť - Stávka v Maďarsku dnes ve 12:00 skončila. Vlaky směřující do Maďarska již pojedou podle jízdního řádu, během odpoledne vyjedou i vlaky z Maďarska (z důvodů disponibility souprav). Okolnosti dohody doplníme.
Maďarské odbory "nezávislá unie železničních zaměstnanců" reprezentující asi čtvrtinu zaměstnanců MÁV požaduje nárůst mezd o 10% zpětně od 1.7.2007 a podíly z prodeje MÁV Cargo rakouským ÖBB, celkem jde o jednorázově asi 970€ na jednoho zaměstnance. Páteční devítihodinová stávka byla přerušena kvůli sobotním jednáním. Dnes v noci ve tři hodiny začali maďarští železničáři opět stávkovat, stávkuje celá řada profesí od výpravčích, přes vlakové čety až po zaměstnance zajištění provozuschopnosti dráhy.
Pro cestující z a do České republiky to znamená, že od 3 hodin v noci budou všechny vlaky do a z Maďarska končit na slovensko-maďarských hranicích, a to až do odvolání. Maďarská strana zatím nedala ani náznak, kdy by mohla stávka skončit, ke stávce je tedy nezbytné aktuálně přistupovat jako k časově neomezené.
Pro cestující ve vnitrostátní dopravě v České republice se nic nemění, je pouze možné, že bude nutné u vlaku EuroCity Hungaria z Budapešti do Berlína v Praze přestupovat na jinou soupravu. To ovšem ukáže až ranní situace a fakt, jestli maďarská strana dodrží dohodu a podaří se tak v noci, před započetím stávky, přesunout soupravu tohoto vlaku z Maďarska na Slovensko. Podle slovenských zdrojů bude vlak veden ze Štúrova do Břeclavi náhradní soupravou.
Zdroj: České dráhy, IHT, ZSSK, další informace budeme sledovat
| 7.2.2008 (12:16)
Vaši argumentaci také přijímám. Pokud se MÁV zavázal přestavit soupravu do Štůrova ještě před započetím stávky, je jasné na čí straně je chyba. Mým příspěvkem nebylo ani tak myšleno, aby ZSSK sestavily soupravu EC, která by jela až do berlína, ale takovou, která by zajistila nebo se alespoň přiblížila standardům EC na území SR (tzn. Štůrovo-Břeclav). Souhlasím s tvrzením, že zajištění provozu mezinárodních vlaků na úrovni národních dopravců je stěží udržitelné - to by tu ale asi mělo být hlavní myšlenkou pro diskuzi, kterou měl článek vyprovokovat.
Ale to je cestujícímu všechno jedno, jeho nezajímá technologie, jeho zajímá, jestli se do svého cíle dostane, a zda budou dodrženy určité kvalitativní podmínky. Vaši argumentaci samozřejmě chápu. Ale na druhé straně ČD i ZSSK asi o stávce věděli minimálně tak 6-12 hodin dopředu a je jen otázkou okamžitého rozhodování, oparativní úpravy turnusů souprav vozidel a dalších rozhodnutí o tom, zda vlak pojede a v jaké soupravě. Osobně bych na soupravu mezinárodního vlak EC nasadil operativě alespoň nějakou soupravu z novějších rychlíkových vozů, kde jsou např. sedadla v druhé třídě po šesti v kupé a v plyši(což ZSSK mají), rozhodně raději než takový výsměch jakým jsou Béčka(to bych ho raději odřekl)! V případě ČD asi jiná aletrantiva než zmíněná souprava do Prahy není, alespoň, že z Prahy jede rozumná souprava.
Myslím, že kdybyste se zeptal osobně p. Jančury, dokázal by řešení nalézt i za cenu výměny autobusu z vnitrostátní linky za odpovídající autobus od souromníka a použití staženého autobusu na mezinárodí spoj.
Koneckonců, vždy jde o pripority, zda je důležitý zákazník, podle mě jsou důležitější mezinárodní dálkoví zákazníci, než vnitrostátní.
Zlatá středovýchodní Evropa. Tohle člověk na západě nezažije. Nebo si umíte představit, že by stávkovali SBB a ÖBB by jako náhradní soupravu na Transalpin nasadili 2B:)?
Samozřejmě, jsem to myslel s mírnou nadsázkou (to jen, že by to někteří rejpalové brali doslova). Prostě se stane. Ve finále, můžeme být rádi, že to nedopadlo, jako nedávno se Slovenskou Strelou.
Asi těžko lze čekat, že na každém pohraničním bodu bude nějaká záložní souprava. To je mimořádnost, za kterou v tomto momentě ani ŽSSK ani ČD nemohou a odřeknutí vlaku v celé jeho trase alespoň eliminují.
Jo že by bylo slušností poskytnutí slevy za nižší standard je věc druhá...
Myslí si tu snad někdo, že by si p. Jančura dovolil na spoj do Londýna na trase v ČR nasadit městskou rozhrkanou karosu a teprve z hranic by nasadil odpovídající autobus? Je vidět, že státní organizace se od soukromníků stále ješt mají co učit.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.










