..: Stávka v Maďarsku :..

Bzmot přijíždí do stanice IpolytarnócBudapešť - Stávka v Maďarsku dnes ve 12:00 skončila. Vlaky směřující do Maďarska již pojedou podle jízdního řádu, během odpoledne vyjedou i vlaky z Maďarska (z důvodů disponibility souprav). Okolnosti dohody doplníme.

Maďarské odbory "nezávislá unie železničních zaměstnanců" reprezentující asi čtvrtinu zaměstnanců MÁV požaduje nárůst mezd o 10% zpětně od 1.7.2007 a podíly z prodeje MÁV Cargo rakouským ÖBB, celkem jde o jednorázově asi 970€ na jednoho zaměstnance. Páteční devítihodinová stávka byla přerušena kvůli sobotním jednáním. Dnes v noci ve tři hodiny začali maďarští železničáři opět stávkovat, stávkuje celá řada profesí od výpravčích, přes vlakové čety až po zaměstnance zajištění provozuschopnosti dráhy.

Pro cestující z a do České republiky to znamená, že od 3 hodin v noci budou všechny vlaky do a z Maďarska končit na slovensko-maďarských hranicích, a to až do odvolání. Maďarská strana zatím nedala ani náznak, kdy by mohla stávka skončit, ke stávce je tedy nezbytné aktuálně přistupovat jako k časově neomezené.

Pro cestující ve vnitrostátní dopravě v České republice se nic nemění, je pouze možné, že bude nutné u vlaku EuroCity Hungaria z Budapešti do Berlína v Praze přestupovat na jinou soupravu. To ovšem ukáže až ranní situace a fakt, jestli maďarská strana dodrží dohodu a podaří se tak v noci, před započetím stávky, přesunout soupravu tohoto vlaku z Maďarska na Slovensko. Podle slovenských zdrojů bude vlak veden ze Štúrova do Břeclavi náhradní soupravou.

Zdroj: České dráhy, IHT, ZSSK, další informace budeme sledovat


Zdeněk Michl Poslat mail autorovi | 7.2.2008 (12:16)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu Maďarsko


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
04.02.2008 (16:03)  
Soukomý sektor sice dokáže pružněni reagovat,ale jak a kdy. Co vím tak ani SA není dokonalé nedávno prý tři hodiny opravovali bus na Florenci před cestou do Brno šlo "poslední denní spoj" odjížděl až cca 2:30 ráno. Ono ani velcí hráči na trhu občas nemají kde brát.(o velkém problému sehnat jakýkoliv bus nejlépe hned můžou psáti jiní s vlastní zkušeností).Lze celkem považovat za úspěch že aspoň z Prahy se podaří "slušná" souprava.která bude po dobu stávky nahrazovat soupravu MÁV. Škoda že časově něšlo tuto soupravu poslat do Břeclavi,ale souprava se skládal až kolem poledne na ONJ z "pražských a budějovických" vozů
04.02.2008 (15:45)  
A už je známo i řazení R 374 a to A + BDs + 3xB vše jen z Břeclavy.
04.02.2008 (15:45)  
Apropo p. Jančuru a jeho "žlutý zázrak" jsem zmínil, aby bylo vidět, že soukromý sektor dokáže být mnohem pružnější a efektivnější než státem řízené velké společnosti. Druhou otázkou však zůstávají velmi specifická omezení v železniční dopravě. Problémem je, že nelze rychle sehnat dostatek kvalitních náhradních vozů, byť třeba i od soukromníků, a dopravit je včas do místa určení.
04.02.2008 (15:41)  
Zdeněk Michl:
Vaši argumentaci také přijímám. Pokud se MÁV zavázal přestavit soupravu do Štůrova ještě před započetím stávky, je jasné na čí straně je chyba. Mým příspěvkem nebylo ani tak myšleno, aby ZSSK sestavily soupravu EC, která by jela až do berlína, ale takovou, která by zajistila nebo se alespoň přiblížila standardům EC na území SR (tzn. Štůrovo-Břeclav). Souhlasím s tvrzením, že zajištění provozu mezinárodních vlaků na úrovni národních dopravců je stěží udržitelné - to by tu ale asi mělo být hlavní myšlenkou pro diskuzi, kterou měl článek vyprovokovat.
04.02.2008 (14:43)  
Vlad:
Ale to je cestujícímu všechno jedno, jeho nezajímá technologie, jeho zajímá, jestli se do svého cíle dostane, a zda budou dodrženy určité kvalitativní podmínky. Vaši argumentaci samozřejmě chápu. Ale na druhé straně ČD i ZSSK asi o stávce věděli minimálně tak 6-12 hodin dopředu a je jen otázkou okamžitého rozhodování, oparativní úpravy turnusů souprav vozidel a dalších rozhodnutí o tom, zda vlak pojede a v jaké soupravě. Osobně bych na soupravu mezinárodního vlak EC nasadil operativě alespoň nějakou soupravu z novějších rychlíkových vozů, kde jsou např. sedadla v druhé třídě po šesti v kupé a v plyši(což ZSSK mají), rozhodně raději než takový výsměch jakým jsou Béčka(to bych ho raději odřekl)! V případě ČD asi jiná aletrantiva než zmíněná souprava do Prahy není, alespoň, že z Prahy jede rozumná souprava.
Myslím, že kdybyste se zeptal osobně p. Jančury, dokázal by řešení nalézt i za cenu výměny autobusu z vnitrostátní linky za odpovídající autobus od souromníka a použití staženého autobusu na mezinárodí spoj.
Koneckonců, vždy jde o pripority, zda je důležitý zákazník, podle mě jsou důležitější mezinárodní dálkoví zákazníci, než vnitrostátní.
04.02.2008 (14:52)  


Kdybyste se obtěžoval přečíst odkazované zdroje, zjistíte, že MÁV původně slíbili přestavení soupravy do Štúrova ještě před započetím stávky. Vymyslet nad ránem ve Štúrovu náhradní soupravu standardu Eurocity schopnou dojet do Berlína vskutku není tak triviální, jak se tu snažíte naznačit. Že je provozování mezinárodních vlaků na úrovni národních dopravců těžkopádné a dlouhodobě stěží udržitelné je ale úplně jiná kapitola a autobusů pana Jančury se netýká.
04.02.2008 (14:40)  
Jiří Průša: Dík za řazení EC170. Jezdím s ní docela často Pha-BA-Pha. Ale čekat na nástupišti v BA a dorazila by souprava 2B, tak bych asi po prvotním šoku padl smíchy. Je pondělí a 170ka jezdí docela narvaná i uprostřed týdne, takže to asi nebylo nic moc. Nevíte něco o obsazenosti? A zaráží mě, že se nenašlo pro Štúrovo-BV alespoň jedno AB.
Zlatá středovýchodní Evropa. Tohle člověk na západě nezažije. Nebo si umíte představit, že by stávkovali SBB a ÖBB by jako náhradní soupravu na Transalpin nasadili 2B:)?
Samozřejmě, jsem to myslel s mírnou nadsázkou (to jen, že by to někteří rejpalové brali doslova). Prostě se stane. Ve finále, můžeme být rádi, že to nedopadlo, jako nedávno se Slovenskou Strelou.
editor nebo admin ŽP Vlad  mail  
04.02.2008 (12:49)  
Reznik_Krkovicka: A myslíte si, že SA by měl odstavené busy v záloze (které by nevydělávaly) a jen čekaly, kdy náhodou partnerská společnost své busy nenasadí?
Asi těžko lze čekat, že na každém pohraničním bodu bude nějaká záložní souprava. To je mimořádnost, za kterou v tomto momentě ani ŽSSK ani ČD nemohou a odřeknutí vlaku v celé jeho trase alespoň eliminují.
Jo že by bylo slušností poskytnutí slevy za nižší standard je věc druhá...
04.02.2008 (12:31)  
S tím řazením, to je z pohledu cestujícího silná rána pod pás! Mezinárodní vlak vyšší kvality by přece měl mít garantovanou kvalitu. Je vidět, že jak ZSSK i ČD jsou stále státní organizace a nemají zájem o nové zákazníky, naopak se je snaží všemi způsoby ztrácet.

Myslí si tu snad někdo, že by si p. Jančura dovolil na spoj do Londýna na trase v ČR nasadit městskou rozhrkanou karosu a teprve z hranic by nasadil odpovídající autobus? Je vidět, že státní organizace se od soukromníků stále ješt mají co učit.
registrovaný uživatel Fauny  mail  
04.02.2008 (12:19)  
Super řazení s těma béčkama. Příště to bude třeba 810+010+010+810 nebo ještě něco horšího, pokud to teda jde.
04.02.2008 (11:49)  
Azamat: jasan, dodnes platim v Kcs:))ne, to je opravdu jen sprym..
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko