Praha - Jak se již stalo zvykem, s novým vedením firmy přichází nová obchodní politika. Nejinak tomu pravděpodobně bude i v případě inovovaného ředitelství Českých drah. Čerstvý náměstek generálního ředitele ČD pro osobní dopravu Petr Moravec totiž chce, aby provoz vybraných spojů pro ČD zajišťovali najatí externí dopravci.
"My se nebudeme bránit tomu, vzít si v budoucnu subdodavatele," uvedl Moravec. Podmínkou ovšem bude, aby externí dopravce provozoval linku efektivněji než České dráhy. "Je to věc naprosto revoluční," doplnil Moravec. Zatím se však jedná jen o úvahy s tím, že Moravec nechtěl ani naznačit, o které tratě by se jednalo.
Moravec přišel k ČD počátkem letošního roku z pozice ředitele Veolia Transport. Právě VT, která se neúspěšně snažila zavést na české koleje první soukromé rychlíky, by se tak mohla těchto tendrů Českých drah zúčastnit. To ovšem Moravec prozatím vylučuje. "Teď to tam nemá kdo dělat," tvrdí Moravec v souvislosti s tím, že do Českých drah s ním přešla i řada dalších zaměstnanců Veolie.
zdroj: Ceskenoviny.cz

Neco na zpusob, ze kdyz decka vypadnou z domu, tak sice porad potrebuju nekde bydlet, ale uz 3+1 (4+1) nepotrebuju, protoze staci 2+1 (3+1)
Ta přebujelost aparátu na nábřeží je poměrně fiktivní, protože pod GŘ ČD spadají regionální centra provozu apod.
Poptejte se v zahraniční, jaký je podíl úředníků v řídídích složkách v poměru k počtu všech zaměstnanců firmy ? Již v polovině 90. letech minulého století byly ČD v tabulce vyjadřující tyto počty na čestném předposledním místě, těsně následovány někdejšími ŽSR > v čele byly - Evropo div se - švýcarské SBB … (jinak zjevně nejlépe fungující železniční správa Evropy … )
Uvědomte si, že nabídka, aby se na české koleje dostali další dopravci, byť jako subdodavatelé ČD, je geniální politický tah.
ČD vypíší veřejnou obchodní soutěž na takovouto zakázku a najednou se ukáže, že vlastně žádný (předpokládejme tuzemský) dopravce nedisponuje takovým počtem kolejových vozidel, včetně provozní zálohy (např. pro operativní posílení soupravy při ohlášené zvýšené frekvenci), aby mohl zakázku uspokojivě zajistit. A splaskne velká bublina kritiky, že "někdo" (především ČD a.s.) brání vstupu dalších dopravců dopravní trh.
Pokud se něco dělá chytře, tak se dá skloubit víc zájmů dohromady. Soukromí dopravci (resp. Veolia Transport) potřebují proniknout na železnice. Zatím se jim to moc nedařilo, teď se zdá, že se jim otvírá šance prostřednictvím ČD s novým ředitelem, který dosud u soukromého dopravce působil. Jakmile se jednou soukromí dopravci prostřednictvím ČD zavedou, mohou další kroky následovat.
Vedoucí pozice ČD zůstane (alespoň zatím) zachována, což se zdá pro ni (alespoň zatím) výhodné. To je podmínka k tomu, aby na to ČD přistoupila.
Na druhou stranu, konkurence dostane prostor získat pozice, o které by musela jinak těžce bojovat s ČD. Tyto pozice pak bude moci využít k další expanzi.
To je například moje spekulace.
Jinak je docela usmevne pozorovat temer hystericky rev nekterych diskutujicich-predpokladam zamestnancu CD-na veskere navrhy jak neco na draze posunout aspon o krok dal na ceste ze s*acek do 21.stoleti:) Pri uvaze proc zrovna oni se neubranim pocitu zbytecnosti a vyhledu na Vltavu z kancelare:))
Subdodavatelsky system (waszyn) - ano i ne. Beru, ze nekdo si da zakazku (treba barak) jedne firme, ktera stavi baraky a necha na ni, kdo udela vodu, kdo udela plyn atd., protoze se v tom sam nevyzna nebo s tim nechce ztracet cas. Tohle je ale spis pripad, ze si necham postavit barak u jedne firmy a to cele "preposle" jine firme, ktera je mi znama, ale z nejakeho duvodu jsem ji neoslovil primo. A to je prave to, co mi neni jasne - proc bych do toho mel cpat prostrednika, kdyz ho na nic nepotrebuji...
Pokud jde o ty ubohosti spolecne s Moravcem, ze latentne pracuje pro byvaleho zamestnavatele apod., tak schvalne - myslite, ze ho vzali na zaklade ksichtu nebo ze jim sdelil tuhle strategii? Bez pochyby o tom vedeli a mozna i proto ho vzali. Rovnez tak, kdyby s tim nesouhlasili, tak by se s nim mohli rozloucit. Jedinej, komu to vadi jsou maximalne zamestnanci CD jak to tak vypada...
V jakymkoliv IDS je zapojeno X firem a neni s tim zadny problem - listky se uznavaji, spoje navazuji. Neni duvod si myslet, proc by to jinde muselo byt jinak...
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.











