..: Nové vedení ČD: Najmeme externí dopravce :..

Ilustrační obrázekPraha - Jak se již stalo zvykem, s novým vedením firmy přichází nová obchodní politika. Nejinak tomu pravděpodobně bude i v případě inovovaného ředitelství Českých drah. Čerstvý náměstek generálního ředitele ČD pro osobní dopravu Petr Moravec totiž chce, aby provoz vybraných spojů pro ČD zajišťovali najatí externí dopravci.

"My se nebudeme bránit tomu, vzít si v budoucnu subdodavatele," uvedl Moravec. Podmínkou ovšem bude, aby externí dopravce provozoval linku efektivněji než České dráhy. "Je to věc naprosto revoluční," doplnil Moravec. Zatím se však jedná jen o úvahy s tím, že Moravec nechtěl ani naznačit, o které tratě by se jednalo.

Moravec přišel k ČD počátkem letošního roku z pozice ředitele Veolia Transport. Právě VT, která se neúspěšně snažila zavést na české koleje první soukromé rychlíky, by se tak mohla těchto tendrů Českých drah zúčastnit. To ovšem Moravec prozatím vylučuje. "Teď to tam nemá kdo dělat," tvrdí Moravec v souvislosti s tím, že do Českých drah s ním přešla i řada dalších zaměstnanců Veolie.

zdroj: Ceskenoviny.cz


JiříK. | 19.2.2008 (16:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel DJ 
20.02.2008 (12:48)  
Když jsem se tuto zprávu před několika dny dozvěděl, byl jsem zaskočen. Zjevně to má znamenat, že nikdo nepočítá s důsledným vypisováním výběrových řízení na jednotlivé relace, tyto budou automaticky nadále přidělovány Českým drahám a ty provoz velkoryse přenechají jiným dopravcům?

Myslím si, že i pro objednatele by bylo lepší přidělit provozování rovnou tomuto dopravci, ale to by právě musel vypsat to výběrové řízení...
registrovaný uživatel waszyn 
20.02.2008 (11:37)  
Hlavni prinos vidim v prilezitosti k vyrazne redukci rezijnich cinnosti a personalu->tzn.dotace v sobe nemusi ukryvat napr.naklady na surfare a telefonistky na nabrezi apod. Neni to samozrejme zadny outsourcing, ale klasicky subdodavatelsky vztah. Ten novy reditel se zatim projevuje docela dobre, snad mu ten elan vydrzi..
registrovaný uživatel Web 
20.02.2008 (11:26)  
Pro mě je to velmi dobrý tah ČD, který ovšem nebude zrovna dobrý pro železnici... Výborně se tím totiž umlčí takoví ti křiklouni, dostanou taky kousek korýtka a přitom žádná konkurence nebude :-) Čili manažersky pro ČD super, pro stát už tolik nee...

Ale, pokud to nebude znamenat konec VŘ na úrovni krajů/státu, může to ČD nějaké peníze ušetřit - především na okrajových, nesystémových linkách, kde se molochu zkrátka nevyplatí udržovat či vymýšlet drobná neortodoxní řešení - tady je místo pro outsourcing.
registrovaný uživatel redbird  mail  
20.02.2008 (11:06)  
Vogtlandbahn - Alex je divisí Arrivy, která u nás provozuje autobusy podobně jako Veolia. Arriva v zahraničí provozuje i železniční dopravu viz např. Vogtlandbahn nebo Alex.
registrovaný uživatel Martin Š.  mail  
20.02.2008 (11:02)  
Happy: Je to nepodložená spekulace, to máte pravdu, ale taky jsem napsal, že si jen myslím.
Ještě k těm vozidlům: Je to pravda, dají ser schválit další a podle mě to nemusí trvat ani tak dlouho.
registrovaný uživatel happy 
20.02.2008 (10:54)  
ale co když pan Moravec stále pracuje pro Veolii
Nepodložená spekulace :) čd ho velmi solidně platí,takže pochybuju.

A k motorákům.Neměl by být problém se schvalováním dalších typů,i když je to běh na delší trať :)
20.02.2008 (10:51)  
zigzaja - DÚ by nejspíše neměl problémy se Stadlerem GTW 2/6, obzvlášť když na Slovensku po podobné infrastruktuře již jezdí.
registrovaný uživatel Martin Š.  mail  
20.02.2008 (10:49)  
Ano, je to sice snaha o krok nějakým směrem. Ale jestli je tensměr správný ukáže jen čas. Určitě je to dobrý nápad.
Já trvdím, že ČD potřebují konkurenci jako koza drbání. Ale co je tohle za konkurenci, když nad nima dozorují ČD? Myslím si, že je to tak, že někdo se nemohl dstat k lukrativním zakázkám, tak si nasadil svého člověka do ČD sice nechci nikoho obviňovat, ale co když pan Moravec stále pracuje pro Veolii?
Ohledně těch vozidel, co já vím tak na sít ČD může z moderních motorových vozů jen Desiro, pokud se pletu tak mě opravte.
registrovaný uživatel happy 
20.02.2008 (9:50)  
Voghtalbahn neexistuje - pouze Vogtlandbahn

Tak sem to skomolil,za to zasloužím nejmíň ukřižovat :)
registrovaný uživatel happy 
20.02.2008 (9:49)  
No jedno je jisté,bez větších dotací to asi nepůjde.MD se větší úhradě za vlkm moc ani nebrání,naproti tomu kraje se brání zuby nehty.

ad Anri05: No ono to muzeum totiž zrovna moc laciné není.Pokud někdo chce za 810 na regionálce 65Kč,potom se jedná o zlodějnu.Pokud vezmu soupravu taženou loko s dvěma vagonama,tak zjistím,že se zde zbytečně mrhá penězma jak na energiích,tak i na poplatcích a údržbě.Zkuste si pár situací s nějakým rozumným oběhem vozidla propočítat,kolik skutečně vyjdou náklady na vlkm u jednotlivých souprav.Jízdné cestujících zanedbejte.
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko