..: Nové vedení ČD: Najmeme externí dopravce :..

Ilustrační obrázekPraha - Jak se již stalo zvykem, s novým vedením firmy přichází nová obchodní politika. Nejinak tomu pravděpodobně bude i v případě inovovaného ředitelství Českých drah. Čerstvý náměstek generálního ředitele ČD pro osobní dopravu Petr Moravec totiž chce, aby provoz vybraných spojů pro ČD zajišťovali najatí externí dopravci.

"My se nebudeme bránit tomu, vzít si v budoucnu subdodavatele," uvedl Moravec. Podmínkou ovšem bude, aby externí dopravce provozoval linku efektivněji než České dráhy. "Je to věc naprosto revoluční," doplnil Moravec. Zatím se však jedná jen o úvahy s tím, že Moravec nechtěl ani naznačit, o které tratě by se jednalo.

Moravec přišel k ČD počátkem letošního roku z pozice ředitele Veolia Transport. Právě VT, která se neúspěšně snažila zavést na české koleje první soukromé rychlíky, by se tak mohla těchto tendrů Českých drah zúčastnit. To ovšem Moravec prozatím vylučuje. "Teď to tam nemá kdo dělat," tvrdí Moravec v souvislosti s tím, že do Českých drah s ním přešla i řada dalších zaměstnanců Veolie.

zdroj: Ceskenoviny.cz


JiříK. | 19.2.2008 (16:00)
Related newsopen/close

More on Dopravci

More from Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
Registered user Hansie  mail  
20.02.2008 (9:38)  
Happy:
1./ Voghtalbahn neexistuje - pouze Vogtlandbahn
2./ Alex je divizí Vogtlandbahn, viz. www.vogtlandbahn.de
Registered user xAnri05  mail  
20.02.2008 (9:20)  
Ja jen zopakuji pro vsechny, co jsem napsal v prvnim prispevku. OK - mozna to bude fungovat dobre ve prospech vsech, ale nechapu jak. Sousta z vas se na to tesi, ale nejak nevim na co, kdyz za soucasne penize, tezko jezdi CD s muzeem.
Navic si myslim to, co Robert Babilon.
Takze secteno podtrzeno. Podezrivam nove vedeni, ze tim chce pomoci predevsim sobe. Doufam, ze se mylim, jinak bych se zacal tesit na novy model taky.
Registered user Petryk 
20.02.2008 (9:06)  
Opakuji asi, co už napsali jiní: Proč by nemohly dráhy fungovat stejným modelem jako třeba Pražská integrovaná doprava? SŽDC by mohla zajišŤovat prodej jízdenek a provoz nádraží atd...
20.02.2008 (8:31)  
Ad happy:ono jde o to,kdo a s jakým personálem bude jezdit(bude-li vůbec).Třeba v západních Čechách jezdí strojvedoucí a průvodčí ČD na jednotkách Vogtlandbahnu. Jinak si dost těžko dovedu představit,že by na vnitrostátní regionální trati jezdil s vozidlem německé společnosti německý personál. Jednak by to bylo drahé(a dopravce by chtěl vyšší dotaci) a také dost nepraktické. Ńemohu si pomoci,ale předválečný model ČSD je mi zdaleka nejsympatičtější.
Registered user SzKT  mail  
20.02.2008 (8:17)  
Vida, zase další pozitivní krok: opět mi nezbývá, než se pomodlit, aby i toto rozhodnutí ráčilo vejít z úst k rukám (slovy klasika). Ale jestli to tak půjde dál, asi konečně začnu mít ČD rád:-).
Když podobný model funguje v Německu, nechápu, proč by nemohl fungovat v Čechách. Externí dopravce si vozy na kulturně vyspělé úrovni obstará spíš a speciálně třeba o Veolii bych se nebál: jejich motoráky FIAT z 80. let, které houfně opouštějí koleje ve středním Švédsku by se u nás třeba moc a moc hodily: je to čtyřnápravové, plyšové (ergonomické) sedačky, polospouštěcí okna, vakuované WC a má to zabudovaný informační systém- na regionálních tratích přesně to pravé ořechové. A podobných vozidel jezdí po Evropě více (viz např. masivní nákupy ojetých "Caravelle" SNCF v Rumunsku). Kromě toho daný stav řeší obnovu vozového parku regionální dopravy za pomoci eurofondů. Aby totiž dostal dopravce dotaci, musí prokázat smlouvu o závazku veřejné služby, kterou sám za sebe nedostane, protože nemá vozidla. Takto by doložil smlouvu, uzavřenou ČD, k tomu smlouvu jejich společnosti s ČD a bylo by vymalováno: na naše koleje by konečně mohlo vjet mnoho nových Desir a/nebo jim podobných vozidel.
Takže resumé zní: jen tak dál a hlavně nepodléhat tlaku železničních romantiků a odborových bossů!
20.02.2008 (1:15)  
Nebylo by pro objednatele levnější si objednat toho externího dopravce přímo?
19.02.2008 (23:35)  
xAnri05: Jo dotace, o které teď "pečují" ČD. A to tak pečlivě, že ani nedokážou (nebo donedávna nedokázaly) krajům sdělit, kam že ty peníze vlastně jdou.

Ale teď přijde zlý soukromník, napakuje se a odletí na Sejšely i s Regiosprintery. A substrát bude stát na nádražích a ono nic nepojede... Ještě že mám svůj gumokol. :)
Registered user xAnri05  mail  
19.02.2008 (23:03)  
M.Z.: jenze, kde sezenou ti soukromnici stroje? Koupi si je nebo pronajmou? Tak to uz ale nebudou levnejsi, ne?

Cestujici: dotace. Docela puvabna polozka k rozebrani. :)
Registered user happy 
19.02.2008 (22:43)  
To je fakt,že režije čd dělá nejvíc.Propočtěte si schválně náklady 810 na regionálce a potom srovnejte s dotací.Zjistíte,že i bez platících cestujících je to slušná režijní suma na vlkm.
19.02.2008 (22:35)  
Pochopitelně, že "jiní dopravci" budou jezdit stejně draho jako ČD, především proto, že nafta je ± stejně drahá pro všechny, spíše pro malého odběratele dražší než pro toho velkého, ale tohle se zase dá ošetřit tím, že zbrojení bude prováděno ze zásob ČD.
Poplatek za dopravní cestu je také pro všechny v zásadě stejný, čili na ušetření zase nic.
Něco se dá ušetřit na mzdách, zda bude strojvedoucí "jiného dopravce" placen méně než strojvedoucí ČD. Celá finta spočítá v tom, že u "jiného dopravce" je nižší režije, čili na téhle fiktivní položce se dá ušetřit nejvíce a to, co se "jako" ušetří, přesněji řečeno o to, co přijdou ČD jako takové na fiktivním tržbě režijního navýšení z "oblastní" dopravy, tak o tohle se zvýší požadavek na dálkovou dopravu, přesněji řečeno, se to rozpočítá do těchto nákladů.

Jinak to je v podstatě model německý, kde pro DB jezdí "x" počet tzv. zemských dopravců, různě vzájemně majetkově provázaných, kteří mezi s sebou soutěží o zemské zakázky v regionální dopravě. V konečném důsledku však všichni až na výjimky uznavají jízdní doklady DB …

Půvabné je, když soutěžila o dopravní zakázku společnost Regentabahn se společnostní Vogtlandbahn, přičemž Vogtlandbahn je dceřinnou společností Regentalbahn.

Také nebude od věci, když se na dopravním trhu objeví noví regionální dopravci, jímž budou zakázky zadávány, ale současně se bude jednat o dceřinné společnosti ČD a.s. Provozní středisko se "transformuje" na dceřinnou společnost, která si bude technický servis kolejových vozidel, včetně zbrojení, zajišťovat u kdysi "mateřského" DKV.
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko