Brno - Společnost Student Agency si definitivně zvolila obchodní značku pro své vlaky. První spoje pojmenované HighJet by se na českých kolejích měly objevit přibližně za 3 roky. "V současné době je hodně těžké najít nějaký dobrý název, který má ještě volnou doménu. A tohle zní dobře,” uvedl pro týdeník Profit majitel agentury Radim Jančura. Dodal, že za doménu HighJet.com zaplatil původnímu majiteli tři tisíce eur. Jako další důvod pro nový název uvedl, že navíc počítá s tím, že za deset let budou jeho vlaky jezdit i na mezinárodních linkách, kde by jméno Student Agency neznělo dostatečně atraktivně.
Jančura už byl v podstatě rozhodnutý, že soupravy v hodnotě kolem dvou miliard korun koupí od švýcarského Stadleru. Podle neověřených informací ale konkurenční Siemens na poslední chvíli předložil výhodnou nabídku na vlaky Velaro, takže definitivně rozhodnuto ještě není. Podle Jančury má jít o nejluxusnější vozy, jaké v Evropě budou jezdit. Navíc nebudou "zbytečně" konstruovány na tak vysoké rychlosti jako české Pendolino, takže mají být i mnohem levnější (tento komentář ovšem odporuje domněnce, že by mělo jít o velara, konstruovaná pro rychlost 330 km/h - pozn. red.).
Právě kvůli rozšíření podnikání o nákladnou železniční dopravu hodlá Jančura změnit dosavadní obchodní strategii, kdy je dosahováno pouze nepatrného zisku. Například za loňský rok bude mít SA zisk cca 15 až 20 milionů korun při třímiliardovém obratu. "Pokud máme jít do vlaků, tak potřebujeme vydělávat více peněz. S tím také trochu souvisí letošní zdražování," uvedl pro Profit Jančura. Zároveň oznámil ukončení expanze na autobusových linkách, kde nová linka do Českých Budějovic bude poslední linka mezi Prahou a krajskými městy. Na neurčito také odložil start sítě čtyřhvězdičkových hotelů, kde první pražský hotel měl být otevřen již letos.
Zdroj: www.profit.cz

Trem z nas vlak ala letadlo a bus prijdou stejne a mista maji vsude plusminus stejne. Jednomu ale bus na silnici prijde vyrazne mensinez bus na kolejich. Opravdu jen nahodou tenhle nazor ma ten, co nerad SA:-))
Aneb, kdyz zlate oplatky budou v obalu Opavia, tak jsou to vyborny oplatky, ale kdyz (uplne ty samy oplatky) budou v no-name obalu z Lidlu, tak je to hnus a ne dase to zrat:-))
Jinak klidne at SA bude lepsi nez CD kvalitou , ale chybi jim vozovy park - a vyhnout se nehodam , drobnym porucham co vyradi soupravu z provozu atd se neda ;-) ... + po technicke strance nevim nevim - ale neznam jineho dopravce kterymu by vyhoreli 2 busy v tak kratke dobe
Mimochodem, napsals krasny nesmysl - Aby ČD mohly konkurovat SA musely by nakoupit trochu jiné soupravy a jezdit za jiné ceny. Což je při současných dotacích a cenách nereálné. - Ted mi teda vysvetli, proc je nerealne, aby pri soucasnych cenach CD nemohly konkurovat SA? SA bude (teoreticky:) nakupovat za jake ceny? Nejake jine nez soucasne? A budou jezdit za jine jizdne? Za jake? Nekolikanasobne vyssi (tak jak by to musely udelat CD)? Tak to se potom ale neuzivi, ne?
Prostě je to zakletý kruh a dle mého názoru je lepší, aby konkurence nebyla na železnici vpuštěna. - Inu jak tady uz padlo - protoze by nekdo mohl byt nedej boze lepsi nez CD, tak bude lepsi, kdyz ho sem vubec nepustime. Jako fakt vyborna myslenka:-)
Borovicka - hm a nekdo jinej zase bydli na Zlicine, takze prumer to asi moc nezmeni, ne?
Cestujici: ty asiu z autobusu neznas neco jako otocit se / posunout se :-D
- jenže já bydlím u hlavního nádraží a ne na Zličíně. Pak ta čísla dostávají trochu jiný rozměr. Navíc mě nevadí sedět o pár desítek minut (ale jen cca pár desítek!) v pohodlnějším vlaku. K tomu může přistoupit i to, že nejedu přesně relace Praha - Plzeň, ale třeba Praha - Rokycany nebo Praha - Mariánské Lázně a to už kupodivu zázračné dálniční busy neumí.
Jinak, je docela sranda sledovat tyhle diskuze. Neříkám, každýmu vyhovuje něco jiného, ale když se tady začnou někteří za ČD bušit do prs a nadávat na to, že jiný dopravce nebude uznávat doklady ČD...... Přesně to vystihuje první odstavec od Cestující ve 21:20.
(po dostavbě D1) už dávno SA a jiné autobusové společnosti přebraly/přeberou a na ČD zbydou stejně jen ty šolichy. Tady nemá "síťová" ČD co ztratit, pokud sama nezavede rovnocenou konkurenci.
Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.
- dopisovateľ alebo člen ŽP,
- editor alebo admin ŽP
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.











