..: HighJet - Vlaky Student Agency mají své jméno :..

Ilustrační obrázek Brno - Společnost Student Agency si definitivně zvolila obchodní značku pro své vlaky. První spoje pojmenované HighJet by se na českých kolejích měly objevit přibližně za 3 roky. "V současné době je hodně těžké najít nějaký dobrý název, který má ještě volnou doménu. A tohle zní dobře,” uvedl pro týdeník Profit majitel agentury Radim Jančura. Dodal, že za doménu HighJet.com zaplatil původnímu majiteli tři tisíce eur. Jako další důvod pro nový název uvedl, že navíc počítá s tím, že za deset let budou jeho vlaky jezdit i na mezinárodních linkách, kde by jméno Student Agency neznělo dostatečně atraktivně.

Jančura už byl v podstatě rozhodnutý, že soupravy v hodnotě kolem dvou miliard korun koupí od švýcarského Stadleru. Podle neověřených informací ale konkurenční Siemens na poslední chvíli předložil výhodnou nabídku na vlaky Velaro, takže definitivně rozhodnuto ještě není. Podle Jančury má jít o nejluxusnější vozy, jaké v Evropě budou jezdit. Navíc nebudou "zbytečně" konstruovány na tak vysoké rychlosti jako české Pendolino, takže mají být i mnohem levnější (tento komentář ovšem odporuje domněnce, že by mělo jít o velara, konstruovaná pro rychlost 330 km/h - pozn. red.).

Právě kvůli rozšíření podnikání o nákladnou železniční dopravu hodlá Jančura změnit dosavadní obchodní strategii, kdy je dosahováno pouze nepatrného zisku. Například za loňský rok bude mít SA zisk cca 15 až 20 milionů korun při třímiliardovém obratu. "Pokud máme jít do vlaků, tak potřebujeme vydělávat více peněz. S tím také trochu souvisí letošní zdražování," uvedl pro Profit Jančura. Zároveň oznámil ukončení expanze na autobusových linkách, kde nová linka do Českých Budějovic bude poslední linka mezi Prahou a krajskými městy. Na neurčito také odložil start sítě čtyřhvězdičkových hotelů, kde první pražský hotel měl být otevřen již letos.

Zdroj: www.profit.cz


JiříK. | 25.2.2008 (14:00)
Related newsopen/close

More on Dopravci

More from Česká republika (celá)


  1 ... 8 9 10 11 12 ... 17      Zpráv na stránku:   
25.02.2008 (22:56)  
Cestující: spolucestujícího naproti můžeš vykopat, vyrvat sedačku z busu by se provádělo už hůř :-D
25.02.2008 (22:50)  
M: Jeden rozdíl, pro mě podstatný, bych viděl. Na vlak přijdu a jedu. Na autobus SA přijdu a zjistím, že nejbližší volné místo je až zítra (moje zkušenost s Brnem, možná, že do Plzně to problém není, ale riskovat nehodlám).
Z toho důvodu jsem jel se SA jen jednou - do Vídně, lístek jsem kupoval 14 dnů předem a bylo posledních 5 míst.
Registered user M 
25.02.2008 (22:48)  
Dokud v tech busech nebude pobocka Burger´s Kingu, tak mne tam to jidlo nebere:-))
25.02.2008 (22:40)  
M: díky a zapoměl jsi na Jerky's. Za ty prachy to snad nekoupíš nikde:-).
Registered user M 
25.02.2008 (22:36)  
SergeS - no, co vidim dobreho... Nekolikrat jsem napsal, ze toho mista tam citim zhruba stejne, takze asi tak... Kdybych teda mel snad neco vypotit, tak treba: klimatizaci, pomerne nove sedacky, noviny, piti zdarma nebo za ceny, ze kterych nemam spatnej pocit. Vic rozdilu mne asi nenapada:-))
Registered user M 
25.02.2008 (22:34)  
Takze:-)
Vlak 98/94 minut kazdou hodinu, 109 korun (budu velkorysy a venuji vam in-kartu:-) a Becka (i kdyz z reakci tady mam skoro pocit, ze to jsou ty nejlepsi vagony na svete - pravda, jsou to reakce tady...)
Bus 60 minut kazdou hodinu (v dulezitych casech ale kazdych 30 minut), 80 korun a autobus, ktery nbyl v provozu pred prazskym jarem.

A ted budme ferovi - do centra nutno jet jeste 20 minut metrem - ovsem i nadale plati, ze je to busem kratsi, levnejsi a pro normalniho cloveka (kterej nema tendenci lezet na kozence:) i pohodlnejsi... A protoze jsme ferovi, tak nebudeme argumentovat tim, ze vlakem je to prima cesta a nemusi se prestupovat (samozrejme s obrovskyma kuframa, se kterymi se Plzen-Praha denne jezdi), protoze pokud nejdeme na vystavu do muzea nebo nemame jednani v Jagr´s baru, pripadne nebydlime ve Vodickove, tak prestupovat na MHD musime vzdy...

GC: Nojono, zatracena globalizace:-))
25.02.2008 (22:24)  
Pijavice: Pokud je spojení Praha-Ostrava tak lukrativní, tak proč ČD vyžadují dotace od státu? S dotacemi, jaké má ČD, by dokázala SA (nebo jakýkoliv jiný soukromník) i na lokálkách jezdit s kvalitou, o které se nám v podání ČD může jenom zdát.
25.02.2008 (22:23)  
Nejde o obyvatele Stodůlek, Řep a pod. Když bydlím na trase B tak pojedu na Smíchov... nebo na Zličín.
Registered user SergeS 
25.02.2008 (22:19)  
Jinak domena uz fakt patri SA :-) ale stranky jeste ani nejsou ve vystavbe ( je tam uvodni stranka serveru po instalu )
Registered user SergeS 
25.02.2008 (22:16)  
M: po zazitku "kvalitni cesty" autobusem SA fakt uz radeji Bcka nez toto ;-) nevim co na nich vidite tak dobreho ? ze je to konkurence CD ?
  1 ... 8 9 10 11 12 ... 17      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko