Brno - Společnost Student Agency si definitivně zvolila obchodní značku pro své vlaky. První spoje pojmenované HighJet by se na českých kolejích měly objevit přibližně za 3 roky. "V současné době je hodně těžké najít nějaký dobrý název, který má ještě volnou doménu. A tohle zní dobře,” uvedl pro týdeník Profit majitel agentury Radim Jančura. Dodal, že za doménu HighJet.com zaplatil původnímu majiteli tři tisíce eur. Jako další důvod pro nový název uvedl, že navíc počítá s tím, že za deset let budou jeho vlaky jezdit i na mezinárodních linkách, kde by jméno Student Agency neznělo dostatečně atraktivně.
Jančura už byl v podstatě rozhodnutý, že soupravy v hodnotě kolem dvou miliard korun koupí od švýcarského Stadleru. Podle neověřených informací ale konkurenční Siemens na poslední chvíli předložil výhodnou nabídku na vlaky Velaro, takže definitivně rozhodnuto ještě není. Podle Jančury má jít o nejluxusnější vozy, jaké v Evropě budou jezdit. Navíc nebudou "zbytečně" konstruovány na tak vysoké rychlosti jako české Pendolino, takže mají být i mnohem levnější (tento komentář ovšem odporuje domněnce, že by mělo jít o velara, konstruovaná pro rychlost 330 km/h - pozn. red.).
Právě kvůli rozšíření podnikání o nákladnou železniční dopravu hodlá Jančura změnit dosavadní obchodní strategii, kdy je dosahováno pouze nepatrného zisku. Například za loňský rok bude mít SA zisk cca 15 až 20 milionů korun při třímiliardovém obratu. "Pokud máme jít do vlaků, tak potřebujeme vydělávat více peněz. S tím také trochu souvisí letošní zdražování," uvedl pro Profit Jančura. Zároveň oznámil ukončení expanze na autobusových linkách, kde nová linka do Českých Budějovic bude poslední linka mezi Prahou a krajskými městy. Na neurčito také odložil start sítě čtyřhvězdičkových hotelů, kde první pražský hotel měl být otevřen již letos.
Zdroj: www.profit.cz

Z toho důvodu jsem jel se SA jen jednou - do Vídně, lístek jsem kupoval 14 dnů předem a bylo posledních 5 míst.
Vlak 98/94 minut kazdou hodinu, 109 korun (budu velkorysy a venuji vam in-kartu:-) a Becka (i kdyz z reakci tady mam skoro pocit, ze to jsou ty nejlepsi vagony na svete - pravda, jsou to reakce tady...)
Bus 60 minut kazdou hodinu (v dulezitych casech ale kazdych 30 minut), 80 korun a autobus, ktery nbyl v provozu pred prazskym jarem.
A ted budme ferovi - do centra nutno jet jeste 20 minut metrem - ovsem i nadale plati, ze je to busem kratsi, levnejsi a pro normalniho cloveka (kterej nema tendenci lezet na kozence:) i pohodlnejsi... A protoze jsme ferovi, tak nebudeme argumentovat tim, ze vlakem je to prima cesta a nemusi se prestupovat (samozrejme s obrovskyma kuframa, se kterymi se Plzen-Praha denne jezdi), protoze pokud nejdeme na vystavu do muzea nebo nemame jednani v Jagr´s baru, pripadne nebydlime ve Vodickove, tak prestupovat na MHD musime vzdy...
GC: Nojono, zatracena globalizace:-))
Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.
- Correspondent or Member of ŽelPage,
- Editor or ŽelPage Administrator
Before you insert your comment, you have to log on or register.










