..: Nejrychlejší provozní parní lokomotiva na kontinentu se opět vydá do Prahy :..

Ilustrační obrázekPraha - Nejrychlejší provozuschopná parní lokomotiva, německá 18.201, zřejmě zamíří v létě do Prahy. Saský spolek Flügelradtouristik ji hodlá nasadit na speciálním vlaku pro německé turisty, který pojede z Drážďan do Prahy 21. června. Jízda ještě není definitivně potvrzena, podle organizátorů je její konání ale velmi pravděpodobné. Svézt se může i jeden z našich čtenářů, a to zcela zdarma. 29. března totiž pojede vlak Flügelradtouristik z Drážďan přes Děčín do Karlových Varů a na ŽelPage proběhne z této akce fotosoutěž. Pro jejího vítěze je přichystána obousměrná jízdenka do 1. třídy na další akci Flügelradtouristik, kterou by měl být právě výlet s lokomotivou 18.201 ze Saska až do Prahy.

"Na konci března pojedeme z Nossen přes Drážďany, Děčín a Teplice do Karlových Varů. Do Děčína povede vlak lokomotiva 52.8079, v Děčíně ji vystřídá patrně 475.179," informoval ŽelPage Daniel Reitmann z Flügelradtouristik. Souprava by měla mít celkem deset vozů, 5x A, 2x Bc, 2x WR, 1x Salon. Ačkoli německý spolek jezdí do Čech poměrně pravidelně, obvykle se omezuje jen na cesty do Prahy po trati 090. Na trať 140 by měla jeho souprava zavítat vůbec poprvé.

Po dohodě s německým spolkem nabídneme případným fotografům podrobný jízdní řád vlaku a další informace o jízdě i možnostech focení. 30. března začne navíc na ŽelPage fotosoutěž o nejlepší fotografie z jízdy. Z pětice nejúspěšnějších autorů pak vylosujeme jednoho, který získá jízdenku 1. třídy na červnovou akci, při níž by se svezl za lokomotivou 18.201. "Snad to klapne a opravdu ji budeme mít k dispozici. Zatím to vypadá dobře," dodal k červnové akci Reitmann. Akci by mohl zhatit i nedostatečný počet přihlášených, ale to se v poslední době FRT nestalo, ani když jel do Čech mnohem obyčejnějšími vozidly.


Honza Beránek / JTB | 13.3.2008 (12:00)
Súvisiace správyopen/close

Ďalšie z rubriky Vozidla

Ďalšie z regiónu Česká republika (celá)


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
13.03.2008 (19:40)  
P!zz@man: Existuje podezření, že dopravce na českém území nebude ČD. Co že neprotestuješ?
13.03.2008 (19:31)  
P!zz@man: To bylo první, co mne napadlo. Pane Topič, máte rezervaci na první třídu, :-). No, jsem zvědav jaké fotky vzejdou, :o).
13.03.2008 (19:01)  
Myslím si, že to naprosto dokonale vystihl Payus. Místo toho, abychom si řekli, že je to fajn, takový skvost moci vyfotit a svézt se s ním, se tady hádáte "o slovíčka" a rozléváte kolem sebe tak akorát testosteron. Copak to nešlo říct slušně a slušnou formou autora upozornit? Očividně asi ne, je to škoda. A člověk pak jen zírá
registrovaný užívateľ tenzor 
13.03.2008 (18:41)  
Payus: nevím jestli to mělo být na mě, nechápu, já se přece nehádám, jenom uvádím některá tvrzení na pravou míru...
Šance svézt se asi moc velká nebude, ale proč si ten vlak aspoň nevyfotit? :)
registrovaný užívateľ Petr Lux  mail  
13.03.2008 (18:33)  
Ježišmarja, to zase bude šotoušů...
dopisovateľ alebo člen ŽP Payus  mail  
13.03.2008 (18:08)  
hádáte se o slovíčka,ale beztak vám vůbec nedošlo,že je tady šance se spolu s tou lokomotivou svézt a je úplně fuk jestli je nejrychlejší na světě nebo v ČR. Neměla to být diskuze plná nadšení na úkor hádání?
registrovaný užívateľ tenzor 
13.03.2008 (17:44)  
plácačka: žádná z lokomotiv o které se píše v diskusi nemá turbinu, všechny jsou klasické s válci s písty.
Albatros, Mallard, br 05, dr 18 - 3válcové
atlantic - 2válcová

Takže prosím neplácat :)

Jinak pokud vím, tak žádná turbinová parní lokomotiva se ve vysokých rychlostech neosvědčila.
registrovaný užívateľ tenzor 
13.03.2008 (17:37)  
Vincenc Kočíčka:
No7002 není nejrychlejší lokomotivou taky ani omylem, to, že dosáhla 127 mph je absolutně neověřené tvrzení a bylo dávno dokázáno, že této rychlosti (s ohledem na svůj výkon) dosáhnout ani nemohla!
Kdybychom chtěli stavět na takovýchto spekulacích, tak nejrychlejší lokomotiva světa by byla PRR S1, která prý dosáhla 140 mph (225 km/h), v tomto případě je to aspoň teoreticky možné (měla výkon 5300 kW při 160 km/h), ale absolutně neověřené.
Jako nejrychlejší lokomotiva se uvádí LNER A4 č. 4468 "Mallard", která dosáhla 202 km/h a které oficiálně patří světový rychlostní rekord parní trakce, ale bylo to na mírném klesání a za cenu poškození. V každém případě je to nejvyšší ověřená rychlost parní lokomotivy vůbec.
Nejrychlejší lokomotiva za "regulérních" podmínek byla DRG BR 05 č. 002, která dosáhla s 197t vlakem rychlost 200.4 km/h na rovine. Také to byla na rozdíl od A4 lokomotiva schopná jet s vlakem přes 190 km/h na dlouhých úsecích a patří jí i rekord v průměrné rychlosti od rozjetí se po zastavení (139.4 km/h).

No a teď k věci :) Nebylo by špatné kdyby to 18.201 na koridoru rozjela na 160.. ale bojím se že je to asi tak trochu sci-fi.
13.03.2008 (17:29)  
TOPIČ, NÁSTUP!!!! :-D:-D:-D
13.03.2008 (17:06)  
Tyto lokomotivy, o kterých píšete v diskuzi, jsou sice rychlejší než náš Albatros, ale nejsou to klasické lokomotivy tj. mají turbíny a nikoli písty a jezdí na mazut což prostě není ono.Pro mne je tedy stále favorit 498.
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2025 ŽelPage - správcovia


Info
informacni okenko