..: Nejrychlejší provozní parní lokomotiva na kontinentu se opět vydá do Prahy :..

Ilustrační obrázekPraha - Nejrychlejší provozuschopná parní lokomotiva, německá 18.201, zřejmě zamíří v létě do Prahy. Saský spolek Flügelradtouristik ji hodlá nasadit na speciálním vlaku pro německé turisty, který pojede z Drážďan do Prahy 21. června. Jízda ještě není definitivně potvrzena, podle organizátorů je její konání ale velmi pravděpodobné. Svézt se může i jeden z našich čtenářů, a to zcela zdarma. 29. března totiž pojede vlak Flügelradtouristik z Drážďan přes Děčín do Karlových Varů a na ŽelPage proběhne z této akce fotosoutěž. Pro jejího vítěze je přichystána obousměrná jízdenka do 1. třídy na další akci Flügelradtouristik, kterou by měl být právě výlet s lokomotivou 18.201 ze Saska až do Prahy.

"Na konci března pojedeme z Nossen přes Drážďany, Děčín a Teplice do Karlových Varů. Do Děčína povede vlak lokomotiva 52.8079, v Děčíně ji vystřídá patrně 475.179," informoval ŽelPage Daniel Reitmann z Flügelradtouristik. Souprava by měla mít celkem deset vozů, 5x A, 2x Bc, 2x WR, 1x Salon. Ačkoli německý spolek jezdí do Čech poměrně pravidelně, obvykle se omezuje jen na cesty do Prahy po trati 090. Na trať 140 by měla jeho souprava zavítat vůbec poprvé.

Po dohodě s německým spolkem nabídneme případným fotografům podrobný jízdní řád vlaku a další informace o jízdě i možnostech focení. 30. března začne navíc na ŽelPage fotosoutěž o nejlepší fotografie z jízdy. Z pětice nejúspěšnějších autorů pak vylosujeme jednoho, který získá jízdenku 1. třídy na červnovou akci, při níž by se svezl za lokomotivou 18.201. "Snad to klapne a opravdu ji budeme mít k dispozici. Zatím to vypadá dobře," dodal k červnové akci Reitmann. Akci by mohl zhatit i nedostatečný počet přihlášených, ale to se v poslední době FRT nestalo, ani když jel do Čech mnohem obyčejnějšími vozidly.


Honza Beránek / JTB | 13.3.2008 (12:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
13.03.2008 (14:37)  
Vincenc Kočička: Nechybí tomu rekordu atlantiku náhodou oficiální uznání ?
13.03.2008 (14:00)  
Pěkné odpoledne,
diskuse se nám trochu zvrhává, a tak jsme ji museli promazat. Původní poněkud zavádějící formulaci "nejrychlejší parní lokomotiva na světě" jsme nahradili přesnějším "nejrychlejší provozní parní lokomotiva". S uznáním chyby není problém, za tuto nejednose omlouváme.

Diskusi rozvířil nick, u nějž je důvodné podezření, že za ním stojí jistý náš "fanoušek", který si svým počínáním a nadávkami vysloužil už smazání svého původního nicku. Přejeme mu proto pěkný den a těšíme se na jeho fotky v soutěži...:)
13.03.2008 (13:44)  
JTB: Ano teď už by to mělo být v pořádku.
13.03.2008 (13:33)  
Na webu Flügelradtouristik se píše o "nejrychlejší provozuschopné lokomotivě světa" - to tedy je pravda nebo není?
13.03.2008 (12:46)  
Mohu příspěveček k článku bez strahu, že budu smazán protože se stavím proti autorovi článku? Ale jen si dovolím poupravit.

Nejrychlejší parní lokomotiva světa se opět vydá do Prahy

Ona k nám opravdu zavítá lokomotiva No7002 "Atlantic" z USA, která v roce 1905 dosáhla rychlosti 127,1mph, tedy 205,5 km/h a je dochována dodnes v muzeu v Pensylvánii (http://www.steamlocomotive.com/pennsy/rmop/)?

Lokomotiva DR18.201 není totiž nejrychlejší lokomotivou světa ani omylem. Ta dosáhla v roce 1972 rychlosti "pouhých" 182,4 km/h. Byla a je to však nejrychlejší parní lokomotiva na kolejích ČSD, když v roce 1967 na ŽZO dosáhla rychlosti 176km/h a překonala i rychlostní rekord lokomotivy 498.106.

I kdybychom ji uvažovali jako nejrychlejší lokomotivu evropskou neměli bychom pravdu, tou je totiž lokomotiva LINER č.60022 BR, tedy známý Mallard, která v roce 1938 dosáhla rychlosti 202,6 km/h.

martin749: I kdyby provozuschopnou byla v článku se o provozuschopnosti dané lokomotivy nepíše :)
13.03.2008 (13:39)  


Bavíme se o současnosti, tedy ne o "nejrychlejší páře v historii". Je upravené znění jasnější?
13.03.2008 (12:38)  
On není nejrychlejší britský Malard LNER(204km/h)? pokud vím tak je provozuschopný.
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Bejelentkezés
 
 
  
 
   Regisztráció

© 2001 - 2025 ŽelPage - Felelősök


Info
informacni okenko