Řikonín - Ve čtvrtek 6.3.2008 před třináctou hodinou se v železniční stanici Řikonín čelně střetl montážní vůz trakčního vedení s nákladním vlakem. Nehoda se naštěstí obešla bez zranění, škody na vozidlech jdou do statisíců. Ještě horším následkům zabránila duchapřítomná reakce výpravčího, který pohotově zastavil dopravu.
Ve 12:45 se na vyloučené koleji mezi Vlkovem u Tišnova a Řikonínem samovolně rozjel zatím z neznámých příčin montážní vůz trakčního vedení (MVTV2) a na sedmnáctipromilovém klesání nabral během dvoukilometrové jízdy rychlost cca 50 kilometrů v hodině, kterou vjel do železniční stanice Řikonín. Zde pravděpodobně rozřízl výměnu, protože následně čelně narazil rychlostí 47 km/h do nákladního vlaku, vedeného "laminátkou" 240.050, který měl postaveno na odjezd.
Řikonínský výpravčí si naštěstí přijíždějícího MVTV všiml a duchapřítomně zastavil tlačítkem "generální stop" právě projíždějící nákladní vlak. Jeho strojvedoucí stačil zastavit a utéci z lokomotivy, což mu zřejmě zachránilo život a také významně omezilo následné škody. Následoval čelní náraz, po němž vznikla na hnacím vozidle nákladního vlaku škoda cca 400 tisíc, na MVTV 750 tisíc korun. Šetření probíhá, podle předběžného závěru Drážní inspekce zřejmě šlo o fatální selhání lidského činitele a porušení bezpečnostních předpisů.
Moravské městečko se nezapsalo do černých kronik poprvé. V roce 1970 v něm došlo k jedné z největších železničních tragédií v histori českých železnic, při níž byly dva vagóny projíždějícího rychlíku 57 Pannonia shozeny z viaduktu vyšinutými vozy vedle stojícího nákladního vlaku, do nějž zezadu narazil lokomotivní vlak, vypravený z hlásky bez odhlášky. Ve zřícených vagónech zahynula 31 osoba a dalších 18 bylo těžce raněno. Po této nehodě byl na trati urychleně zaveden trojznaký autoblok, nebo tak to aspoň historické prameny uvádějí. Ve skutečnosti se tu jezdilo ještě více než deset let na telefon, což zapříčinilo další vážnou nehodu o osm let později.
zdroj: denik.cz
| 6.3.2008 (18:39)
Mohou např. nastat situace:
1. porucha zab. zař. trať
2. lom kolejnice
3. uvázlý vlak na trati,
4. pomalu jedoucí vlak,
5. zásah do zařízení vnějšími vlivy (např. "hrající si" děti)
atp. atd.,
Strojvedoucí má možnost se spojit s výpravčím pomocí radiostanice a zjistit příčinu. Pokud mu výpravčí nedá odpověď postupuje podle předpisu dál, opatrnou jízdou dle rozhledu buď dojede na konec úseku nebo cestou zjistí kde je problém a tento ohlásí.
Druhá možnost by byla zastavit u návěstidla a čekat, a čekat( na traťovku? zabezpečováky? elektrikáře? pěšího posla? Mně to příjde celkem logické řešení.
Je to jakoze vsechny semafory v "okoli" stanice jsou v pozici stuj nebo ze ve vsech lokomotivach v "okoli" se rozsviti "cervena zarovka" nebo jinak?
Dekuji:-)
BTW existuje podobný předpis někde jinde než u nás?
Řikonín je mezilehlá stanice mezi Tišnovem a Vlkovem.Z Tišnova je to sem 9 km a z Vlkova 10 km.Taková perlička.V letech kolem roku 1985 bylo málo laminátek tak na postrcích na této rampě vypomáhali SERGEJE.Sice vlak jel tak 25km/za hod,ale jel.V Řikoníně se zastavilo tak na 15 min a SERGEJ se musel chladit.Netřeba dodat,že nafta do motoru tekla proudem a říkalo se,že dělá v nádrži vír.
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.










