..: V Řikoníně narazil MVTV čelně do nákladního vlaku :..

Řikonín - Ve čtvrtek 6.3.2008 před třináctou hodinou se v železniční stanici Řikonín čelně střetl montážní vůz trakčního vedení s nákladním vlakem. Nehoda se naštěstí obešla bez zranění, škody na vozidlech jdou do statisíců. Ještě horším následkům zabránila duchapřítomná reakce výpravčího, který pohotově zastavil dopravu.

Ve 12:45 se na vyloučené koleji mezi Vlkovem u Tišnova a Řikonínem samovolně rozjel zatím z neznámých příčin montážní vůz trakčního vedení (MVTV2) a na sedmnáctipromilovém klesání nabral během dvoukilometrové jízdy rychlost cca 50 kilometrů v hodině, kterou vjel do železniční stanice Řikonín. Zde pravděpodobně rozřízl výměnu, protože následně čelně narazil rychlostí 47 km/h do nákladního vlaku, vedeného "laminátkou" 240.050, který měl postaveno na odjezd.

Řikonínský výpravčí si naštěstí přijíždějícího MVTV všiml a duchapřítomně zastavil tlačítkem "generální stop" právě projíždějící nákladní vlak. Jeho strojvedoucí stačil zastavit a utéci z lokomotivy, což mu zřejmě zachránilo život a také významně omezilo následné škody. Následoval čelní náraz, po němž vznikla na hnacím vozidle nákladního vlaku škoda cca 400 tisíc, na MVTV 750 tisíc korun. Šetření probíhá, podle předběžného závěru Drážní inspekce zřejmě šlo o fatální selhání lidského činitele a porušení bezpečnostních předpisů.

Moravské městečko se nezapsalo do černých kronik poprvé. V roce 1970 v něm došlo k jedné z největších železničních tragédií v histori českých železnic, při níž byly dva vagóny projíždějícího rychlíku 57 Pannonia shozeny z viaduktu vyšinutými vozy vedle stojícího nákladního vlaku, do nějž zezadu narazil lokomotivní vlak, vypravený z hlásky bez odhlášky. Ve zřícených vagónech zahynula 31 osoba a dalších 18 bylo těžce raněno. Po této nehodě byl na trati urychleně zaveden trojznaký autoblok, nebo tak to aspoň historické prameny uvádějí. Ve skutečnosti se tu jezdilo ještě více než deset let na telefon, což zapříčinilo další vážnou nehodu o osm let později.

zdroj: denik.cz


NIcKON Poslat mail autorovi | 6.3.2008 (18:39)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Nehody a mimořádnosti

Weitere aus ČR Jihomoravský


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer M 
07.03.2008 (12:45)  
Takze jinak:-) POkud teda vsechno funguje a vsechno ma spravne zarizeni, tak takto lze zastavit vsechny vlaky v okoli na dalku?
Registrierter Benutzer taz 
07.03.2008 (11:33)  
tenzor ok, ale potom mně dává větší logiku to čekání několik minut, které bylo dříve - pokud je tam vlak, tak by během té doby měl odjet, pokud je i po několika minutách stůj, tak je pravděpodobné, že je to způsobeno něčím jiným.
Mohou např. nastat situace:
1. porucha zab. zař. trať
2. lom kolejnice
3. uvázlý vlak na trati,
4. pomalu jedoucí vlak,
5. zásah do zařízení vnějšími vlivy (např. "hrající si" děti)
atp. atd.,
Strojvedoucí má možnost se spojit s výpravčím pomocí radiostanice a zjistit příčinu. Pokud mu výpravčí nedá odpověď postupuje podle předpisu dál, opatrnou jízdou dle rozhledu buď dojede na konec úseku nebo cestou zjistí kde je problém a tento ohlásí.
Druhá možnost by byla zastavit u návěstidla a čekat, a čekat( na traťovku? zabezpečováky? elektrikáře? pěšího posla? Mně to příjde celkem logické řešení.
07.03.2008 (10:26)  
"generalní stop" je funkce TRS(traťový rádiový s)česky vysílačka jeli jím hnací vozidlo vybaveno a jeli řádně nastavena "stuha"(frekvence pro určitou část tratě) tak dojde k vypuštění vzduchu z hlavního potrubý(čili rychlobrzdě)
Registrierter Benutzer M 
07.03.2008 (10:16)  
A "proces" jakym ten generalni stop probiha je jaky?
Je to jakoze vsechny semafory v "okoli" stanice jsou v pozici stuj nebo ze ve vsech lokomotivach v "okoli" se rozsviti "cervena zarovka" nebo jinak?
Dekuji:-)
07.03.2008 (10:06)  
K jízdě dle rozhledu dle ČD D2 musí strojvedoucí jet takouvou rychlostí aby mohl zastavit před stojícími případně stejným směrem jedoucími vozidly,popř. před jinou překážkou. A ještě permisivní význam "stůj" na AB byl zavedem mimo jiné pro možnost poruchy,protože od oddílového návěstidla není přímá kontrola v sousedních stanicích ani možsnost použít PN návěst,takže by tam vlak trčel asi do teď.
Registrierter Benutzer tenzor 
07.03.2008 (8:53)  
karel dobrý: ok, ale potom mně dává větší logiku to čekání několik minut, které bylo dříve - pokud je tam vlak, tak by během té doby měl odjet, pokud je i po několika minutách stůj, tak je pravděpodobné, že je to způsobeno něčím jiným.
07.03.2008 (8:40)  
Pro tenzora.Na bloku se musí zastavit.Nyní budu zkráceně citovat předpis.Zastavíš a pokud před sebou nevidíš vlak,tak jedeš dle rozhledu.Vem si,že je oddíl polámaný a vlaky by zbytečně stáli.Vše je na fírovi jak posoudí situaci(mlha,déšť).Pokud vidíš konec předchozího vlaku tak stojíš.Vlak se před tebou pohne a pokud do 5 min nenaskočí návěst dovolující jízdu tak jedeš,zase proti stůj,podle rozhledu.
07.03.2008 (8:33)  
Ještě tady nikdo nezmínil nehodu z roku kolem 1971.V tunelu před Loučkami uvázl nákladní vlak ,asi dva vozy manipuláku,tehdy ještě s párou.Do obsazeného oddílu vjel náklad s cisternami loženými benzínem.Dvě lamina vpředu a jedno na postrku.Když projeli Tišnovem tak si výpravčí uvědomil svoji chybu a chtěl úsekovým odpojovačem odpojit napětí v troleji.Ten odběr proudu byl tak veliký,že se vytvořil oblouk a napětí do troleje šlo pořád.Náklad s laminátkami vrazil do konce uváznutého nákladu.Naštěstí benzín v cisternách nevybuchl,ale vybuchl kotel páry a fíra s topičem to zaplatili životem.
Registrierter Benutzer tenzor 
07.03.2008 (8:31)  
Možná se budu ptát hloupě, ale jaký je praktický smysl toho, že vlak může po zastavení za určitých podmínek jet na stůj? Energie se tím neušetří (musí zastavit) a riziko, že dojde k nehodě je zvýšené (já vím, fíra musí jet tak aby kdykoli bezpečně zastavil, ale přesto). Ještě bych pochopil, kdyby se čekalo těch pár minut jako dřív (v tom úseku na stůj nemusí být vlak, ale třeba nějaká jiná překážka, která neodjede a bylo by dobré zjistit jaká).
BTW existuje podobný předpis někde jinde než u nás?
07.03.2008 (8:20)  
Pro NIcKONA
Řikonín je mezilehlá stanice mezi Tišnovem a Vlkovem.Z Tišnova je to sem 9 km a z Vlkova 10 km.Taková perlička.V letech kolem roku 1985 bylo málo laminátek tak na postrcích na této rampě vypomáhali SERGEJE.Sice vlak jel tak 25km/za hod,ale jel.V Řikoníně se zastavilo tak na 15 min a SERGEJ se musel chladit.Netřeba dodat,že nafta do motoru tekla proudem a říkalo se,že dělá v nádrži vír.
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko