..: V Řikoníně narazil MVTV čelně do nákladního vlaku :..

Řikonín - Ve čtvrtek 6.3.2008 před třináctou hodinou se v železniční stanici Řikonín čelně střetl montážní vůz trakčního vedení s nákladním vlakem. Nehoda se naštěstí obešla bez zranění, škody na vozidlech jdou do statisíců. Ještě horším následkům zabránila duchapřítomná reakce výpravčího, který pohotově zastavil dopravu.

Ve 12:45 se na vyloučené koleji mezi Vlkovem u Tišnova a Řikonínem samovolně rozjel zatím z neznámých příčin montážní vůz trakčního vedení (MVTV2) a na sedmnáctipromilovém klesání nabral během dvoukilometrové jízdy rychlost cca 50 kilometrů v hodině, kterou vjel do železniční stanice Řikonín. Zde pravděpodobně rozřízl výměnu, protože následně čelně narazil rychlostí 47 km/h do nákladního vlaku, vedeného "laminátkou" 240.050, který měl postaveno na odjezd.

Řikonínský výpravčí si naštěstí přijíždějícího MVTV všiml a duchapřítomně zastavil tlačítkem "generální stop" právě projíždějící nákladní vlak. Jeho strojvedoucí stačil zastavit a utéci z lokomotivy, což mu zřejmě zachránilo život a také významně omezilo následné škody. Následoval čelní náraz, po němž vznikla na hnacím vozidle nákladního vlaku škoda cca 400 tisíc, na MVTV 750 tisíc korun. Šetření probíhá, podle předběžného závěru Drážní inspekce zřejmě šlo o fatální selhání lidského činitele a porušení bezpečnostních předpisů.

Moravské městečko se nezapsalo do černých kronik poprvé. V roce 1970 v něm došlo k jedné z největších železničních tragédií v histori českých železnic, při níž byly dva vagóny projíždějícího rychlíku 57 Pannonia shozeny z viaduktu vyšinutými vozy vedle stojícího nákladního vlaku, do nějž zezadu narazil lokomotivní vlak, vypravený z hlásky bez odhlášky. Ve zřícených vagónech zahynula 31 osoba a dalších 18 bylo těžce raněno. Po této nehodě byl na trati urychleně zaveden trojznaký autoblok, nebo tak to aspoň historické prameny uvádějí. Ve skutečnosti se tu jezdilo ještě více než deset let na telefon, což zapříčinilo další vážnou nehodu o osm let později.

zdroj: denik.cz


NIcKON Poslat mail autorovi | 6.3.2008 (18:39)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Nehody a mimořádnosti

Weitere aus ČR Jihomoravský


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer rk_kn.  mail  
07.03.2008 (7:42)  
To zrušené návestidlo bolo : podmienečné prejdenie návesti Stoj . Tvorilo to písmeno T z bielych odraziek na tabili pod návestnou doskou. T bolo umiestnené na čiernej tabuľke, už nepamätám či trojuholníkového tvaru, alebo kosoštvorcového, na hrote. Dovoľovalo nákl. vlakom o určenej hmotnosti prejsť návesť Stoj, pokračovať znížýenou rýchlosťou až po preošlý vlak, alebo návestidlo. Myslím, že v tom čase boloi ešte pre ostatné vlaky nariadené čakanie pred Stoj až 10 min. Postupne sa táto doba skracovala, až po dnešnú úpravu : ihneď po zastavení.
Registrierter Benutzer Mirek.S  mail  
07.03.2008 (0:06)  
A pak že je železnice nejbezpečnější...no ale furt lepší než dálnice D1..
Registrierter Benutzer Kykin 
06.03.2008 (23:34)  
Poškozenými byla 240050 a MVTV2 ze Žďáru n. S.
06.03.2008 (23:11)  
vjezdy do obsazenýho oddílu byl na této trati byl od zahájení eletrickýho provozu v 1967 a tato trat byla s tím pověstná v celém bývalém PO Brno, nebylo to v pohledu , ale bývalé hlásce Pohledští Dvořáci
Registrierter Benutzer Precla 
06.03.2008 (22:33)  
Jo o tom sem někde slyšel jedno tvrzení ( asi 40 let staré), že když se to nerozjede od Tišnova, tak se kopec nevyjede. Nevím co je na tom pravdy, ale kdysi babička říkala, že když byl neboštík dědeček u drah a rozjížděl se z Tišnova na Loučky a přibrzdil před tunelem z Tišnovské strany, tak to prej už nerozjel a s lokomotivou se vrátil do žst. Tišnov.

Jinak sem měl myslím ještě pár dokumentačních fotek a jeden ktrátkej záznam o nehodě Pannonie, snad bych ho našel a dodal.
PS: NEchci být puntičkář, ale Řikonín určitě není městečkem, špíš takovou malou vesničkou o 44obyvatelích ( Možná nejmenší obec na Tišnovsku) :))) ( viz. mapy:řikonín u tišnova a stats. mesta.obce >> http://mesta.obce.cz/zsu/vyhledat-14557.htm
06.03.2008 (21:13)  
Ještě chci opravit tvrzení o 10 promilích.Celá stoupací rampa Tišnov - Vlkov má střídavě 17 až 18 promil.Jen přes žst Řikonín jsou 3 promile:Denně zde vozím vlaky.
06.03.2008 (21:47)  


Ale vůz ujel z úseku Vlkov - Řikonín, toho se to týká také?
06.03.2008 (21:10)  
Jinak autoblok byl postavený v roce z Brna 1977 do Žďáru.Celá trať s blokem Mezi K.Horou a Brnem v roce 1985.
06.03.2008 (21:07)  
V tom Pohledu narazil náklad v obsazeném oddílu na druhý náklad.Uvolnili se kolejnice,které byly řazeny na voze za lokomotivou a prolítli celou strojovnou a zabili fíru i pomocníka.
06.03.2008 (21:07)  
zel.am: ale zahranilo Te jen, ze jsi s predstihem ohlasil, ze si dlubnes:))))
06.03.2008 (20:48)  
Ten úsek je nějak nebezpečnej - navrhuji ho zrušit :)).
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko