Opatovice nad Labem - Chystané zdvoukolejnění a celková rekonstrukce železniční trati Hradcem Králové - Pardubice kromě jiného přesune stanici Opatovice nad Labem asi o kilometr blíž k obci.
„Oproti stávající stanici bude nová zastávka posunuta zhruba o kilometr dál. Bude tedy umístěna blíž k obci,“ potvrzuje ředitel hradeckého krajského centra ČD Roman Moravčík. Současná budova železniční stanice je totiž od Opatovic nad Labem dost daleko.
Změna by však mohla vadit lidem, kteří sem v létě jezdí vlakem k oblíbenému písníku Opaťáku. Současná stanice je téměř na jeho břehu, kdežto z nové zastávky bude cesta delší asi o 15 minut. Tohle však jako problém nevidí starosta Opatovic nad Labem Pavel Kohout. „Lidé budou muset chodit asi o 200 metrů dál. To přeci není žádný problém. Spíš se bojím toho, že až tahle stanice bude v provozu, nebude se už dát v písníku koupat. Lidé se tam totiž chovají hrozně,“ říká. „Já si o zřízení nové železniční stanice v Opatovicích myslím své. Moc totiž nevěřím tomu, že to bude tak, jak nám slibují,“ dodává.
Chystané zdvoukolejnění trati však přinese spoustu kladů. Cesta mezi krajskými městy by prý měla být rychlejší, bezpečnější a plynulejší, protože odpadne čekání na křižující vlaky. První etapu prací, která zahrne modernizaci úseku mezi Opatovicemi a Stéblovou, plánuje SŽDC na roky 2011 a 2012.
zdroj: Deník
| 12.3.2008 (1:00)
Akorát mi tam vadí ještě Pn 63330 takže by se musel šoupnout o 3 min. dřív :)
Ad. nastavi se vysoke poplatky za prujezd kamionu a pak kamiony se ve Skalici prelozi na vlak a hura do PL (snad pres prechod v Nachode - pred odbocku, ale ta neni vubec jista) a nebo pri vzrustajicim objemu nakladni dopravy se to upravi taky castecne samo :-)
BTW: myslis, ze obchvat je nejaka rychla spasa pro Nachodske udoli ? :-)
lwq, radekedar: A my v Novým Městě jsme vzduch?! Ano, jsme, a jestli tohle dopadne, tak budeme ještě míň… :-(
Já chci jednu centrální přestupní stanici mezi 026 a 032! Jestli to budou Václavice, Vysokov nebo Starkoč, je mi jedno.
soudě podle jiné mně známé elektrárny, by S-Bahn z Hradce do Werku mohl fungovat, kdyby nabídl tarif lukrativnější, než 2-3 lidi v osobním autě - a samozřejmě přímo na /ze směn. Z Pardubic by musel úvratí.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.










