Opatovice nad Labem - Chystané zdvoukolejnění a celková rekonstrukce železniční trati Hradcem Králové - Pardubice kromě jiného přesune stanici Opatovice nad Labem asi o kilometr blíž k obci.
„Oproti stávající stanici bude nová zastávka posunuta zhruba o kilometr dál. Bude tedy umístěna blíž k obci,“ potvrzuje ředitel hradeckého krajského centra ČD Roman Moravčík. Současná budova železniční stanice je totiž od Opatovic nad Labem dost daleko.
Změna by však mohla vadit lidem, kteří sem v létě jezdí vlakem k oblíbenému písníku Opaťáku. Současná stanice je téměř na jeho břehu, kdežto z nové zastávky bude cesta delší asi o 15 minut. Tohle však jako problém nevidí starosta Opatovic nad Labem Pavel Kohout. „Lidé budou muset chodit asi o 200 metrů dál. To přeci není žádný problém. Spíš se bojím toho, že až tahle stanice bude v provozu, nebude se už dát v písníku koupat. Lidé se tam totiž chovají hrozně,“ říká. „Já si o zřízení nové železniční stanice v Opatovicích myslím své. Moc totiž nevěřím tomu, že to bude tak, jak nám slibují,“ dodává.
Chystané zdvoukolejnění trati však přinese spoustu kladů. Cesta mezi krajskými městy by prý měla být rychlejší, bezpečnější a plynulejší, protože odpadne čekání na křižující vlaky. První etapu prací, která zahrne modernizaci úseku mezi Opatovicemi a Stéblovou, plánuje SŽDC na roky 2011 a 2012.
zdroj: Deník
| 12.3.2008 (1:00)
Spojka je taky k ničemu, to už tu z CnC do Pic zfoukne bus, cestou vymete kdejakou vesničku a nepřekáží prázdnej na jednokolejce..
Stéblová - Opatovice - hotové DÚR a EIA, původně se mělo začít stavět v roce 2009, ale realizace je odsunuta na 2011.
Medlešická spojka (Pardubice - Chrudim) je ve fázi zpracování DÚR a EIA, na základě soutěže v roce 2007 zpracovává SUDOP Praha, hotovo by mělo být v 11/2008. Předpoklad zahájení stavby je 2011.
Ostaní úseky jsou řešeny studií proveditelnosti z roku 2002.
Východčeský diametr je rozčleněn do následujících etap:
1) Chrudim - Pardubice (tzv. Medlešická spojka)
2) výstavba tzv. severní koleje v Pardubicích (úsek Pardubice - Pardubičky - Pardubice hl.n.)
3) průjezd železničním uzlem Pardubice
4) Pardubice hl.n.- Rosice nad Labem (tzv. Malá Rosická přeložka)
5) Rosice nad Labem - Stéblová
6) Stéblová - Opatovice nad Labem
7) Opatovice nad Labem - Hradec Králové
8) rekonstrukce jižního zhlaví Hradec Králové
9) rekonstrukce žel. stanice Hradec Králové
10) Hradec Králové - Předměřice nad Labem
11) Předměřice nad Labem - Smiřice
12) Smiřice - Jaroměř
Realizace, ale bude ne od jedničky po dvanáctku, ale podle připravenosti a provozní logiky. Poslední se bude realizovat úsek HK - Jaroměř. Hotovo má být nejdříve v roce 2016 a nejpozději v roce 2021. Tak vypadá současný stav.
Předprojekčně tzv. studií proveditelnosti jsou zpracovány i navazující úseky Jaroměř - Náchod, Jaroměř - Trutnov a Jaroměř - Dvůr Králové nad Labem - město, ale tam přesnější informace o stavu nemám.
Realizace celého záměru je, ale závislá na lobingu regionů a tím, kdo je ve vládě. Např. ministr Šimonovský celý diametr poslal k šípku a preferoval na železnici své Brno a Jihomoravský kraj odkud pochází (viz. akce odsun, elektrifikace a modernizace trati 240, které předtím ani nebyli ve scope).
V Německu mi to už připadá skoro jako standard při optimalizaci tratí. Stanice se třeba i zruší a zastávka " s vysokým nástupištěm" a prosklenou čekárnou se udělá blíž k obci vč. parkoviště.
O tomto projektu, jenz vyrazne pomuze zeleznicni doprave (a lidem na Nachodsku vubec) chystam vetsi clanek - cekejte :-)
Nicméně, je nějaký důvod rušit stávající zastavování v ŽST Opatovice nad Labem ? Prostě vlak zastaví na zastávce a pak v ŽST. V ŽST může být přestupní vazba na IDS, parkoviště, jsou tu poskytovány obchodní služby apod., což na zastávce zřejmě nebude.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.










