..: Nádraží Opatovice nad Labem má být díky rekonstrukci trati blíž k obci :..

Ilustrační obrázek Opatovice nad Labem - Chystané zdvoukolejnění a celková rekonstrukce železniční trati Hradcem Králové - Pardubice kromě jiného přesune stanici Opatovice nad Labem asi o kilometr blíž k obci. „Oproti stávající stanici bude nová zastávka posunuta zhruba o kilometr dál. Bude tedy umístěna blíž k obci,“ potvrzuje ředitel hradeckého krajského centra ČD Roman Moravčík. Současná budova železniční stanice je totiž od Opatovic nad Labem dost daleko.

Změna by však mohla vadit lidem, kteří sem v létě jezdí vlakem k oblíbenému písníku Opaťáku. Současná stanice je téměř na jeho břehu, kdežto z nové zastávky bude cesta delší asi o 15 minut. Tohle však jako problém nevidí starosta Opatovic nad Labem Pavel Kohout. „Lidé budou muset chodit asi o 200 metrů dál. To přeci není žádný problém. Spíš se bojím toho, že až tahle stanice bude v provozu, nebude se už dát v písníku koupat. Lidé se tam totiž chovají hrozně,“ říká. „Já si o zřízení nové železniční stanice v Opatovicích myslím své. Moc totiž nevěřím tomu, že to bude tak, jak nám slibují,“ dodává.

Chystané zdvoukolejnění trati však přinese spoustu kladů. Cesta mezi krajskými městy by prý měla být rychlejší, bezpečnější a plynulejší, protože odpadne čekání na křižující vlaky. První etapu prací, která zahrne modernizaci úseku mezi Opatovicemi a Stéblovou, plánuje SŽDC na roky 2011 a 2012.

zdroj: Deník


Adys Poslat mail autorovi | 12.3.2008 (1:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Pardubický


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Web 
12.03.2008 (13:51)  
Ideesák: A je tam skutečně takový proud lidí (ochotných jezdit mhd), aby měla samostatná vlaková linka opodstatnění? Já to vidim tak max na návaznej bus a ani ten se nenaplní, přecijenom už dneska nepíchaj všichni v 7:30, abysme je mohli odvézt do fabriky pěkně pohromadě jedním spojem.

Spojka je taky k ničemu, to už tu z CnC do Pic zfoukne bus, cestou vymete kdejakou vesničku a nepřekáží prázdnej na jednokolejce..
12.03.2008 (13:05)  
Mibe - Plačická spojka má akorát význam pro odklony z koridoru, pravidelný provoz osobní dopravy nepředpokládám - vynechání téměř stotisícové města v podmínkách ČR je naprostá kravina. Provoz do elektárny bych jako propadák neviděl - při zřízení zastávky poblíž silnice na Pardubice na konci zástavby Opatovic by nabyla ještě na větším významu. Další zastávka u Tesca. Takovej S-bahn Elektrárna - hl. - Slezské předměstí by časově byl výhodnější jak linka MHD 12.
registrovaný uživatel Mibe 
12.03.2008 (12:40)  
Četl jsem také, že se uvažuje o zřízení osobní dopravy po spojce Opatovice- odb. Plačice a dál směrem na Chlumec. také je v jednání varianta, že by vybrané vlaky jezdily do areálu elektrárny Opatovice, kde sídlí spousta firme a je zde velký potenciál na dojíždění do práce. Uvidíme, co z toho bude...
registrovaný uživatel Doudin 
12.03.2008 (12:37)  
Celý východočeský diametr a navazující tratě jsou v následujícím stupni přípravy:

Stéblová - Opatovice - hotové DÚR a EIA, původně se mělo začít stavět v roce 2009, ale realizace je odsunuta na 2011.

Medlešická spojka (Pardubice - Chrudim) je ve fázi zpracování DÚR a EIA, na základě soutěže v roce 2007 zpracovává SUDOP Praha, hotovo by mělo být v 11/2008. Předpoklad zahájení stavby je 2011.

Ostaní úseky jsou řešeny studií proveditelnosti z roku 2002.

Východčeský diametr je rozčleněn do následujících etap:

1) Chrudim - Pardubice (tzv. Medlešická spojka)
2) výstavba tzv. severní koleje v Pardubicích (úsek Pardubice - Pardubičky - Pardubice hl.n.)
3) průjezd železničním uzlem Pardubice
4) Pardubice hl.n.- Rosice nad Labem (tzv. Malá Rosická přeložka)
5) Rosice nad Labem - Stéblová
6) Stéblová - Opatovice nad Labem
7) Opatovice nad Labem - Hradec Králové
8) rekonstrukce jižního zhlaví Hradec Králové
9) rekonstrukce žel. stanice Hradec Králové
10) Hradec Králové - Předměřice nad Labem
11) Předměřice nad Labem - Smiřice
12) Smiřice - Jaroměř

Realizace, ale bude ne od jedničky po dvanáctku, ale podle připravenosti a provozní logiky. Poslední se bude realizovat úsek HK - Jaroměř. Hotovo má být nejdříve v roce 2016 a nejpozději v roce 2021. Tak vypadá současný stav.

Předprojekčně tzv. studií proveditelnosti jsou zpracovány i navazující úseky Jaroměř - Náchod, Jaroměř - Trutnov a Jaroměř - Dvůr Králové nad Labem - město, ale tam přesnější informace o stavu nemám.
Realizace celého záměru je, ale závislá na lobingu regionů a tím, kdo je ve vládě. Např. ministr Šimonovský celý diametr poslal k šípku a preferoval na železnici své Brno a Jihomoravský kraj odkud pochází (viz. akce odsun, elektrifikace a modernizace trati 240, které předtím ani nebyli ve scope).
12.03.2008 (12:19)  
Stejně dokud se nezačne kopat, zdoukolejnění neuvěřím. Vždyť na papíře se tohle děje už od vzniku této tratě.
registrovaný uživatel ARpeer  mail  
12.03.2008 (11:54)  
Obyvatelé Opatovic jezdí hlavně autobusy, stanice ve stávající poloze slouží nejvíce lidem žijícím v Pohřebačce, kde se nachází, a ti díky přesunu stanice budou muset chodit dále na vlak.
registrovaný uživatel stoupa  mail  
12.03.2008 (11:20)  
Já to Opatovičákům přeju.

V Německu mi to už připadá skoro jako standard při optimalizaci tratí. Stanice se třeba i zruší a zastávka " s vysokým nástupištěm" a prosklenou čekárnou se udělá blíž k obci vč. parkoviště.
registrovaný uživatel Web 
12.03.2008 (10:33)  
MZ: Jaké obchodní služby jsou tam poskytovány? Zastavovat se tam může u pár rekreáků "za dobrého počasí", jinak ztráta času...
registrovaný uživatel lwq  mail  
12.03.2008 (10:08)  
2 R 1463 ÚPA: scifi to jiste neni, nechysta se zdvoukolejneni trati HK-Na, ale jeji radionalizace - tedy moderni TZZ, elektrifikace a odstraneni uvrati na spojce Starkoc-Vaclavice tunelem pod vysokovem, cimz budou vlaky jezdit Ceska Skalice - Nachod primo. Pokracovani do Kudowy Zdroje zatim prilis na realizaci nevypada, ale jeste uvidime. Modernizace a elektrifikace Jar-Na vcetne tunelu prijde zhruba na 2,1 mld. korun. To jde,ne ? ;-)
O tomto projektu, jenz vyrazne pomuze zeleznicni doprave (a lidem na Nachodsku vubec) chystam vetsi clanek - cekejte :-)
12.03.2008 (10:07)  
Ne každý má možnost a hlavně čas probírat se všemi tiskovnami, ani tiskovou svodkou ČD, takže takováhle informace je cenná, byť to prostě někdo jen opíše ... bez dalších "ble ble".

Nicméně, je nějaký důvod rušit stávající zastavování v ŽST Opatovice nad Labem ? Prostě vlak zastaví na zastávce a pak v ŽST. V ŽST může být přestupní vazba na IDS, parkoviště, jsou tu poskytovány obchodní služby apod., což na zastávce zřejmě nebude.
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2025 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko