..: Bude to LINK – PESA podepsala kontrakt na 31 jednotek pro ČD :..

PESA LINK pro ČD, vizualizace čela, foto: České dráhy Praha — PESA Bydgoszcz, dodávající regionální vozidla rozličným polským, ale třeba také italským dopravcům, získala první kontrakt na dodávku motorových jednotek nové generace. Dnes v poledne podepsaly České dráhy s výrobcem smlouvu o nákupu 31 dvoudílných dieselových jednotek LINK II. Ty vycházejí z modelové řady, v niž PESA nabízí také třídílnou verzi LINK III, stejně jako jednodílný motorový vůz LINK I na stejné bázi. Kontrakt v úhrnné hodnotě 2 miliardy korun předpokládá dodání všech souprav v rozmezí prosince 2012 a ledna 2014; část z vozidel spolufinancují kraje z evropských peněz prostřednictvím regionálních operačních programů (ROP). S nasazením se počítá v Plzeňském, Karlovarském, Ústeckém a Zlínském kraji na nejvýznamnějších regionálních tratích.

PESA LINK pro ČD, vizualizace interiéru, foto: České dráhy Jednotky je možné provozovat i spojené – výrobce garantuje spolupráci až tří strojů v soupravě. Jak podotkl náměstek generálního ředitele ČD Antonín Blažek, tuto schopnost využijí dráhy zejména na trati Plzeň – Domažlice, kde by s devíti jednotkami měly pokrýt veškerou regionální dopravu. Maximální rychlost vozidel činí 120 km/h, vybaveny jsou spalovacími motory splňujícími emisní normu Euro 3B. Každá poskytuje 120 míst k sezení ve velkoprostorových klimatizovaných oddílech, z toho menší část bude také v komfortu 1. vozové třídy. Vozidlo je částečně nízkopodlažní, přístupné pro hendikepované cestující v souladu s normou TSI PRM.

PESA byla poprvé účastníkem tendru na železniční vozidla v České republice a svou cenovou nabídkou pokořila slovenského výrobce ŽOS Vrútky, který nabízel motorovou jednotku řady 861 vlastní konstrukce. Účast na dalších tendrech polský výrobce nevylučuje. V současné době se třeba připravuje výběrové řízení na 9 motorových vozů pro Pardubický kraj, kde bylo původní řízení v minulém roce zrušeno, aby mohl být počet poptávaných vozidel navýšen. ČD navíc uvažují o dodatečném tendru na čtyři vozidla pro regionální dopravu, protože díky cenově nízké nabídce od PESA se podařilo nevyčerpat dostupné prostředky z ROP.

Zdroj: České dráhy, PESA Bydgoszcz


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 17.3.2011 (13:35)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu ČR Plzeňský ČR Ústecký ČR Zlínský


  1 ... 6 7 8 9 10 11      Zpráv na stránku:   
17.03.2011 (19:16)  
Neonym: proč bys nemohl napsat link? Ani nevím, proč by nějaký web měl být "konkurenční"...
registrovaný uživatel Neonym  mail  
17.03.2011 (19:07)  
Tak k mému komentáři ze 14:41. ČD si ho asi přečetly:-D Na "konkurenčním" webu(nevím jestli můžu napsat link) už píšou, že se v Regionovách bude dělat hluková izolace do podlah:-D
registrovaný uživatel Busman 
17.03.2011 (18:54)  
Peter Svrcina, november:

Ale já jsem rád, že to zas není Regionova. Design má Pesa jistě úchvatný, zvlášť Elfy jsou impozantní, stejně jako to na obrázku (Regionova taky vypadala, dokud se nerozjela), z bočnic bych ubral 2 loga ČD ze 4. Ale jak jste napsal, výhodnost nabídky lze posoudit až v provozu...
registrovaný uživatel MIRO  mail  
17.03.2011 (18:46)  
Peter Svrcina - tak trochu falešné aliby, kdyby Škodu někdo koupil, mohly se tu vyrábět licenčně osvědčené, vyzkoušené, schválené, zkrátka funkční vozidla taky a třeba v daleko větší míře pro mnohé zákazníky, což mohlo zaměstnat v součtu daleko víc lidí. Viz Stadler v PL, nebo třeba Škoda v MB. Samozřejmě lze namítnout třeba jo, třeba ne... to nikdo předem zkrátka nevíme.
Když my Češi musíme jít za každou cenu svojí Švejkovskou cestou a vymýšlet stále něco, co už dávno vymyšlené je...
17.03.2011 (18:40)  
gaston g. Tady máš odkaz : http://www.zelpage.cz/zpravy/8073
17.03.2011 (18:40)  
Já bych řekl, že to s tou různorodostí u Pesy nebude zase tak horké. Podle mě mají jejich jednotky stejný základ a jen se upgradují s požadavky zákazníka a kupředu jdoucími technologiemi. Čela jednotek mohou být rozdílná,ale skříně mají podle mě stejný základ. Jinak více vizualizací je zde:
http://www.rynek-kolejowy.pl/22652/Link_PESY_Bydgoszcz_dla_kolei_czeskich.htm
17.03.2011 (18:38)  
Omlouvám se, nebudu věcný, ale nemohu si pomoct: To je ale ošklivec! :-)
dopisovatel nebo člen ŽP Martin Grill  mail  
17.03.2011 (18:35)  
Magnificentní! Okázalé! Vyzrálé! Nemám slov, design je nad úrovní všeho, co jsem u jednotek zatím viděl - na tohle nemá ani Flirt, pardon...
17.03.2011 (18:27)  
Busman: Bacha na Pšonky. Na začátku byl Solaris taky jen přehřívanej bus. Dnes mají zakázký po celém světě. Kvalita Polských výrobků je, ale pořád ...ehmmm no coment.
A k těm zahraničním výrobců chci jen dodat Škoda 3800 zaměstnanců (a přidružené holdingové kolejovoýrobní závody cca další tisícovky lidí kteří jsou rádí, že mohou svařovat Geriošky, Dvoupatráky apd.)+ subdodavatelé. Na ty asi nikdo z vás nemyslel co? Český kolejový prumysl nemá zase tolik zahraničních zakázek, aby se udrželo tolik prac mist. Až na výrobu nákladních vagonů.
registrovaný uživatel MIRO  mail  
17.03.2011 (18:23)  
Jen taková poznámka k unifikaci. Samozřejmě jsou jasná pozitiva unifikace, vzhledem k údržbě vozidel, ale rozhodně to má i svá negativa, např. když se po čase objevý nějaký zásadní problém u daného typu vozidla, znemožňující jeho provoz (a to se občas stává), pak máte ihned mrtvé celé depo... Kdežto když máte park vozidel složený řekněme ze 2-3 typů (výrobců), tak se takové riziko podstatně sníží. Za další myslím, že i výrobci spousta dílů nakupují, tudíž určité shodné komponenty se můžou objevit jak ve vozidlech toto, nebo i jiného výrobce.
  1 ... 6 7 8 9 10 11      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2025 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko