..: Bude to LINK – PESA podepsala kontrakt na 31 jednotek pro ČD :..

PESA LINK pro ČD, vizualizace čela, foto: České dráhy Praha — PESA Bydgoszcz, dodávající regionální vozidla rozličným polským, ale třeba také italským dopravcům, získala první kontrakt na dodávku motorových jednotek nové generace. Dnes v poledne podepsaly České dráhy s výrobcem smlouvu o nákupu 31 dvoudílných dieselových jednotek LINK II. Ty vycházejí z modelové řady, v niž PESA nabízí také třídílnou verzi LINK III, stejně jako jednodílný motorový vůz LINK I na stejné bázi. Kontrakt v úhrnné hodnotě 2 miliardy korun předpokládá dodání všech souprav v rozmezí prosince 2012 a ledna 2014; část z vozidel spolufinancují kraje z evropských peněz prostřednictvím regionálních operačních programů (ROP). S nasazením se počítá v Plzeňském, Karlovarském, Ústeckém a Zlínském kraji na nejvýznamnějších regionálních tratích.

PESA LINK pro ČD, vizualizace interiéru, foto: České dráhy Jednotky je možné provozovat i spojené – výrobce garantuje spolupráci až tří strojů v soupravě. Jak podotkl náměstek generálního ředitele ČD Antonín Blažek, tuto schopnost využijí dráhy zejména na trati Plzeň – Domažlice, kde by s devíti jednotkami měly pokrýt veškerou regionální dopravu. Maximální rychlost vozidel činí 120 km/h, vybaveny jsou spalovacími motory splňujícími emisní normu Euro 3B. Každá poskytuje 120 míst k sezení ve velkoprostorových klimatizovaných oddílech, z toho menší část bude také v komfortu 1. vozové třídy. Vozidlo je částečně nízkopodlažní, přístupné pro hendikepované cestující v souladu s normou TSI PRM.

PESA byla poprvé účastníkem tendru na železniční vozidla v České republice a svou cenovou nabídkou pokořila slovenského výrobce ŽOS Vrútky, který nabízel motorovou jednotku řady 861 vlastní konstrukce. Účast na dalších tendrech polský výrobce nevylučuje. V současné době se třeba připravuje výběrové řízení na 9 motorových vozů pro Pardubický kraj, kde bylo původní řízení v minulém roce zrušeno, aby mohl být počet poptávaných vozidel navýšen. ČD navíc uvažují o dodatečném tendru na čtyři vozidla pro regionální dopravu, protože díky cenově nízké nabídce od PESA se podařilo nevyčerpat dostupné prostředky z ROP.

Zdroj: České dráhy, PESA Bydgoszcz


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 17.3.2011 (13:35)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu ČR Plzeňský ČR Ústecký ČR Zlínský


  1 ... 7 8 9 10 11      Zpráv na stránku:   
17.03.2011 (16:59)  
Drobný postřeh z vizualizace:
Područky uprostřed dvojsedačky - kéž by to tak bylo. To mi chybí třeba v CE, a pokud se nepletu, nemá je nic regionálního u ČD..? Ještě bych teda preferoval čast sedaček v autobusovém uspořádání...

Jinak proč ČD nesloučili všechny nové motoráky do jednoho tendru (myslím, že by to nějak udělat šlo), to se taky divím... Pro velkou společnost by unifikace měla značné výhody.
17.03.2011 (16:37)  
Antony : Podle mě spíš jako DB ICE 3 :-D
17.03.2011 (16:17)  
Co bude s těma jednopodlažníma elektrickýma jednotkama od Škodovky?
registrovaný uživatel Antony 
17.03.2011 (15:59)  
to vypada jak polske desiro :-)

jsme zvedavy jestli se neceho podobneho doziju ve strednich cechach na trase 210 kde porad jezdi silene 810ky
registrovaný uživatel Neonym  mail  
17.03.2011 (15:02)  
to jo. Take me prekvapila cena za 15T. Ale pravda, ze zase oproti 14T je to modernejsi stroj. I kdyz z praktickeho pohledu pro cestujiciho je rozdil pouze v rozmisteni a druhu sedadel.
17.03.2011 (14:49)  
Neonym: ono to bylo myšleno tak že jich Praha objednala 250 a přesto se mi nezdá že by dostali nějakou slevu například proti menší sérii tramvají 14T
registrovaný uživatel Neonym  mail  
17.03.2011 (14:43)  
mr.detief: No jo, jenže ForCity nejezdí na naftu. A objednávka elektrických jednotek nebude levnější než FC
registrovaný uživatel Neonym  mail  
17.03.2011 (14:41)  
No bravo. Konečně něco na úrovni na naše neelektrifikované tratě(ne že na elektrifikovaných by to bylo nějak super). Ale měly by si ČD dávat pozor, protože až lidé všimnou, že motoráček nemusí být nutně hlučný a nemusí celý drncat a vibrovat, tak mohou přestat věřit tomu, že regionova je moderní vlak. A s čím se potom budou kraje tolik chlubit, to nevím
17.03.2011 (14:36)  
objednávky malých sérií nemusí být nutně dražší - PESA 65 milionů / 120 míst, Stadler 55 či 53 milionů / 70 míst

a vítám doobjednávku 4 kusů vzhledem k nevyčerpaným penězům z ROPu

nemluvě o cenách tramvají (ForCity například kdy je téměř shodná s vlakem)
dopisovatel nebo člen ŽP IR  mail  
17.03.2011 (14:33)  
Michal Drábek: No, mám dojem, že to je tedy trošku drahý způsob zjišťování "preferencí" cestujícího, aby se ČD za milirdy korun dověděly, že tahle sedačka mě tlačí do zadku a v téhle soupravě je slabá klima. To přece můžu zjistit i tak, že si pár souprav do roka od výrobců vždy na 14 dní půjčím, nebo s nimi domluvím jejich propagační akce, které si ti výrobci v rámci své vlastní propagace třeba uhradí i ze svého...
  1 ... 7 8 9 10 11      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Bejelentkezés
 
 
  
 
   Regisztráció

© 2001 - 2025 ŽelPage - Felelősök


Info
informacni okenko