..: Dvoupatrové Desiro RABe 514: Czech-made :..

Ilustrační obrázekPraha - Za branami společenosti Siemens Kolejová vozidla s.r.o. v pražském Zličíně lze v současné době spatřit výrobu elektrických jednotek pro švýcarský Curych. Technické označení jednotek je Desiro RABe 514 a jsou především určeny pro tratě curyšského S-Bahnu. Na výrobě se přitom podílí i švýcarský Stadler, jeden z hlavních konkurentů Siemensu na trhu s kolejovými vozidly. Podobně jako v případě CityElefantů se jedná o dvoupodlažní elektrickou jednotku pro regionální dopravu, přestože jednotky pro Švýcarsko jsou koncepčně vyvíjeny jako čtyřvozové a v mnoha ohledech se výrazně odlišují.

Zajímavý článek o výrobě a vlastnostech aktuální vlajkové lodi curyšských příměstských linek včetně bohaté fotodokumentace přinesl v průběhu týdne server Technet.cz. Za zmínku určitě stojí postřeh Dveře jednotky jsou vybaveny bezpečnostním systémem proti přivření překážky. Citlivost je přitom ostatečná na to, aby spolehlivě zaznamenala psí vodítko. Nezbytnou součástí jsou i prostory 1. vozové třídy, kde je kladen zvýšený důraz na pohodlí cestujících. Ti mají díky dvoumetrové rozteči sedaček skutečně velkorysý prostor pro nohy, ale svou roli zde sehrávají také komfortní sedačky. Podlaha je pokryta kobercem. Z dalších kladů nových patrových jednotek jmenujme bezbariérový nástupní prostor, doplněný o hydraulickou plošinu, eliminující případnou mezeru mezi hranou nástupiště a nástupním prostorem vozu. Nechybí ani odpovídající bezbariérové WC a prostor pro invalidní vozíky. V druhém vloženém voze jsou pak prostory pro kola. Celá souprava je standardně vybavena klimatizací, napojenou na topný systém.

Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Informační systémy vlaku tvoří LCD monitory a LED displeje, kde se zobrazují veškeré potřebné údaje pro cestující, podobně jako u jednotek řady 471. V nouzových situacích mohou cestující využít i vnitřní telefonní linky přímo ke strojvedoucímu. Veškeré nástupní prostory a dění v salónech pro cestující monitoruje bezpečností kamerový systém. Modernost jednotky podtrhuje i samotné stanoviště strojvedoucího, vybavené moderními přehlednými ovládacími prvky a multifunkčním monitorem. Celkově Desira RABe 514 představuje moderní, pohodlné elektrické příměstské jednotky splňující náročné požadavky, kladoucí důraz především na komfort a pohodlí cestujících.


Zdroj: Technet.cz


Vítek_V | 6.4.2008 (13:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Vozidla

Weitere aus ČR Praha Švýcarsko


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer happy 
06.04.2008 (15:45)  
Pane bože,to je výživné...
ELektrizace je hotova po stanici Šatov.Bude se nyní pokračovat s elektrizací až do Znojma,která bude spojena s výměnou mostu přes Dyji.čili to hned tak nebude.Napájecí systém bude zvolen 15kV,ale celá soustava bude stavěna tak,aby bylo možné potom přepojit na 25kV (Znojmo).Tento kratičký úsek bude napájen celý z Rakouska a co se týče rekuperace,potom záleží,jestli jí povolí český DÚ.Pokud by ÖBB tyto jednotky objednala,potom by skutečně mohly být použity i do Znojmo.Jinak cenový rozdíl jednotky na jednou soustavu 15kV a na dvě soustavy 15/25kV není velký.
06.04.2008 (15:34)  
Hawkey: pokud je mi známo, tak elektrifikace tratě Znojmo - Retz sice není dokončena, ale pokud je mi známo tak Šatov na síti SŽDC leží. Nebo nám ho snad zabrali?

Nevím proč by nebylo možné aby zajížděla bez úprav? Je tam snad jiný rozchod nebo napájecí systém? A proč by nebyla možná rekuperace? Jednotka nemá vzduchové brzdy? Na ÖBB se rekuperuje jen v určitých úsecích, nikoliv všude a trať bude skutečně napájena z napájecí stanice ÖBB Zellerndorf. Tedy alespoň prozatím.

a V. Burgán psal cosi o Brně nikoli o této trati
V.Burgán ne, ale vy jste psal o síti SŽDC, kdybyjste napsal o Brnu nic proti.
Korrespondent oder ŽP Mitglied Hawkey  mail  
06.04.2008 (14:47)  
Franta MachalíK: pokud je mi známo, tak elektrifikace tratě Znojmo - Retz není dokončena. A stejně až bude elektrifikace hotová, nebylo by jen tak možné aby tam ta jednotka zajížděla bez úprav, protože si myslím, že je nereálné, aby celá trať byla napájena z Rakouska. A bude-li napájena z české strany, je nemožná rekuperace atd...

a V. Burgán psal cosi o Brně nikoli o této trati.
06.04.2008 (14:35)  
Hawkey: nechci se Tě nějak dotknout, ale mám pocit, že si pleteš jabka a hrušky a že Tvé znalosti sítě SŽDC jsou velice mizivé.

tudíž abys mohl tuto jednotku použít na siti SŽDC, musel bys jí tak jako tak předělat
Proč? Budu s ní jezdit trať (Znojmo-)Šatov-Retz

To že VB, ale o kolejových vozidlech mnoho neví s tebou souhlasím, ale nedalo mi to;)

Vítek_V: Ale ony se ty vozidla už nějaký ten pátek u nás vyrábějí. Článek Technetu.cz je však velice povedený.
06.04.2008 (14:22)  
Vyrobeno v Čechovi :-)
Jak trefné!
06.04.2008 (14:12)  
zajimavy clanek! nevite nekdo, jestli bude vyrobni linka pro 471 rozsirena z onech 10 jednotek na 15 za rok? nekde jsem to tu kdysi cetl..
Korrespondent oder ŽP Mitglied Hawkey  mail  
06.04.2008 (14:00)  
Venca Burgán: nechci se Tě nějak dotknout, ale mám pocit, že si pleteš jabka a hrušky a že Tvé znalosti kolejových vozidel v Evropě jsou velice mizivé.

Ve Švýcarsku se používá v trakčním vedení opravdu střídavý proud, ale se sníženým kmitočtem (15 kV, 16,7 Hz), tudíž abys mohl tuto jednotku použít na siti SŽDC, musel bys jí tak jako tak předělat. Dále zajisté by zde vznikl problém s EMC a další (viz. Taurus).

Dále pokud je ti známo, tak Škodovka už jednotku na 25KV/50Hz vyrábí a to pro LG.
Registrierter Benutzer stoupa  mail  
06.04.2008 (13:50)  
já docela rád slyším, že se u nás zase (částečně) něco rozumného vyrábí, byť kšeft je někde jinde.
06.04.2008 (12:06)  
Ještě teda nenapsali že to je střídavý,takže nasadit dolu do Brna.Jako by mě zajímalo kolik to stojí?páč kdyby Škodovka měla překopat 471 na 571,671 tak bych řek že by byla dražší a poruchová jak prase,přesto ji ČD maj rádši než De sýry.
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko