Praha, Plzeň - České dráhy mají nový způsob získání prostředků od krajů - slibují jim dosud zapovězená desira. Dráhy chtějí nabídnout nové soupravy s tím, že se kraj bude podílet na jejich spolufinancování. Příkladem může být Plzeňský kraj, který od nasazení nízkopodlažních jednotek Siemens Desiro dělí částka 40 milionů korun na regionální spoje mezi Plzní a Domažlicemi. "České dráhy už nám daly vědět, že pokud na to najdeme peníze, zajistily by od příštího roku deset moderních vlaků", uvedl krajský radní pro dopravu Miroslav Jaroš. O nasazení souprav Desiro jednal kraj s drahami už od loňského podzimu.
Jednalo by se o nasazení deseti strojů, které by výrazně zvýšily komfort cestování, jelikož jsou vybaveny klimatizací, moderním interiérem a nízkopodlažním bezbariérovým nástupním prostorem. Proti v současnosti nasazovaným motorovým vozům 810 jsou desira spolehlivější a provozně efektivnější. Díky lepším jízdním vlastnostem by také došlo k mírnému zkrácení jízdních dob.
Kraj tuto investici pečlivě zvažuje, protože se jedná o částku, která by jistě ovlivnila jiné investice do dopravní obslužnosti. Rozhodnutí má padnout do konce prvního čtvrtletí tohoto roku. V případě schválení investice by se nové soupravy objevily v provozu již v příštím roce.
Zdroj: Železničář
Ilustrační foto: Tomáš Kubovec
| 9.4.2008 (16:00)
Ta participace krajů (územních celků, obcí) je myslím jedno ze schůdných a vstřícných řešení. Mohou vlastnit tratě (infrastrukturu) "regionálního" či místního významu, vozidla a dopravu pak na nich smluvně může zajišťovat kdokoliv.
Bláznivej nápad: Transformace Pacifiku do rukou obcí a chatových osad ...
Představa, že by kraj vlastnil vlaky a ty pronajímal mi fakt není proti srsti. Nicméně to má jedno omezení, kraj by musel zaměstnávat odborníky na železniční dopravu a ty musí zákonitě někde sehnat. Jako nápad fakt dobrý, zda by se povedla realizace, to ví bůh. Ač Desira příliš nemusím, chápu, že proti Btx je to vrchol luxusu. Sedačky pravda měkké, ani pohodlné fakt nejsou, na druhou stranu v létě ta klima má opravdu efekt. A v zimě to bude aspoň topit. A jelikož do toho jdou namontovat automaty na jízdenky, tak by to i za určitých podmínek mohlo jezdit bez doprovodu, což nese další úspory.
1.Podle mě je dobře že vůbec vznikla tahle myšlenka a že se tím bude někdo zabývat,ať už výsledek bude tak či onak.
2.Tohle je správný krok,dobré důvody tu psal Ekoter,rozhýbá to ČD které tam nasazujou Btx ve kterých nejen, že skákají po trati jak kamzík,ale cestovat s nimi je o život!-nehoda ve Stodě-,mě se z nich dělá špatně mám závrati a pak bliju.Tahle to dál nejde to je jasný snad všem a tohle je nejrychlejší způsob jak dát věci do cajku.
Protože samozřejmě výběrové zřízení jenže to se musí vypsat,stanovit podmínky,přihlásit uchazeče aby bylo skutečně na výběr tak dopravce musí sehnat prostředky(peníze,lidi,vozy atd) a to není ze dne na den což je reálný v horizontu dalších dvou-tří let minimálně.Takže v první fázi jak by postupovali v Plzni je správně.
3.Výběrové řízení a pořádný vyúčtování,páč je blbost aby ČD chtěli stejně za vlak solo 810 a 810+010 když s vlekem to žere dvakrát tolik.
No a až by bylo to VŘ tak si dokážu představit Diamont na trati 177,ČD 180,160,ten němec jak jezdí na Rudu 183,184,185 atd.příklad
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.










