..: Desira pro regionální spoje ČD :..

Ilustrační obrázek Praha, Plzeň - České dráhy mají nový způsob získání prostředků od krajů - slibují jim dosud zapovězená desira. Dráhy chtějí nabídnout nové soupravy s tím, že se kraj bude podílet na jejich spolufinancování. Příkladem může být Plzeňský kraj, který od nasazení nízkopodlažních jednotek Siemens Desiro dělí částka 40 milionů korun na regionální spoje mezi Plzní a Domažlicemi. "České dráhy už nám daly vědět, že pokud na to najdeme peníze, zajistily by od příštího roku deset moderních vlaků", uvedl krajský radní pro dopravu Miroslav Jaroš. O nasazení souprav Desiro jednal kraj s drahami už od loňského podzimu.

Jednalo by se o nasazení deseti strojů, které by výrazně zvýšily komfort cestování, jelikož jsou vybaveny klimatizací, moderním interiérem a nízkopodlažním bezbariérovým nástupním prostorem. Proti v současnosti nasazovaným motorovým vozům 810 jsou desira spolehlivější a provozně efektivnější. Díky lepším jízdním vlastnostem by také došlo k mírnému zkrácení jízdních dob.

Kraj tuto investici pečlivě zvažuje, protože se jedná o částku, která by jistě ovlivnila jiné investice do dopravní obslužnosti. Rozhodnutí má padnout do konce prvního čtvrtletí tohoto roku. V případě schválení investice by se nové soupravy objevily v provozu již v příštím roce.

Zdroj: Železničář

Ilustrační foto: Tomáš Kubovec


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 9.4.2008 (16:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Vozidla

Další z regionu ČR Plzeňský


  1 ... 6 7 8 9 10 ... 14      Zpráv na stránku:   
10.04.2008 (8:40)  
Omlouvám se jestli to už přede mnou někdo psal (jen jsem těch 60 příspěvků prolétl), ale zrovna na trati 180 se před cca 4 roky připravoval společný projekt ČD a Viamont, kdy by Desira měly jezdit až do Plzně. Skončilo to pak na totální neochotě české strany. Jinak na této trati v poslední době došlo ke zlepšení komfortu díky nasazování vozů 854 a 054, krabičky zajišťují jen zlomek výkonů.

Btw jednotky Desiro Classic jezdí už nejen v Maďarsku a u kdejakého soukromníka v Německu, ale delší dobu také v Rumunsku, Bulharsku a Řecku (v posledních dvou jmenovaných zemích se nyní rozbíhá provoz i elektrické verze - stejnosměrná už dávno jezdí ve Slovinsku). Trochu to poukazuje na stav motorových vozů u ČD, kde to nejnovější (843) je vývojově téměř 15 let staré a samozřejmě vysokopodlažní.
editor nebo admin ŽP Vlad  mail  
10.04.2008 (8:36)  
bugear: Spotřební daň na PHM by se vůbec nemusela zvyšovat! Stačí jen upravit použití jejího výnosu. V současné době jde z jejího výnosu cca 9 % Státnímu fondu dopravní infrastruktury na dálnice, rychlostní komunikace a silnice I. třídy. Dalších cca 10 % dostávají kraje na silnice nižších tříd. Myslíte si, že zbývajících cca 80 % se opravdu vrací zpět do dopravy (infrastruktury, vozidel)? Optimisté! :-D
10.04.2008 (7:29)  
bugear: To již přesně nevím, ale někde to tam bylo. Myslím že ve 471 nebo 680, ale kdybych to 100% tvrdil, kecal bych.
registrovaný uživatel xAnri05  mail  
10.04.2008 (0:26)  
bugear: dekuji za doplneni a upresneni.
ICN: asi si to prectu, ale kdyz tak pozoruju prevody napr. armadniho majetku, majetku nemocnic, spravy silnic atp. mozna jsem nabyl spatneho dojmu, ze prevadet kolejova vozidla neni problem.

Jo a taky jsem si vzpomnel: Neprevadely se nedvano od CD a.s. nahodou majetky tzv. zelenicniho zdravotnictvi bezuplatne na kraje ci obce? Pletu se?
registrovaný uživatel bugear 
10.04.2008 (0:18)  
Tak pánové, budu to brát postupně.
Odpisy na ŽKV jsou u nás 20 let.(Jenom ať víte, s čím počítat.)
@samlep: Ve které diskuzi? Četl jsem jenom o osmi pro StřČ.
@Vlad: S tím je problém, pokud to nechcem dotovat a zároveň VHD na stávající úrovni zrušit, museli bychom zvýšit spotřební daň na PHM alespoň o 20 Kč, což by jednak bylo příliš nepopulární, druhak by to efekt společného trhu nedovolil. Jistě, zemědělské dotace jsou také zlo (pocházející z Francie), stejně jako je zlem OPEC, ale to je tady mimo. Jinak tento systém se mi zdá spravedlivější, kraj dostane to, co si zaplatí, narozdíl od případného paušálního zvýšení s tím, že na ty vozidla snad někdy našetříme a budou jezdit i u vás.
@xAnri05: Nezajistilo? Naopak, z velké části zajistilo, ovšem v socialistické kvalitě. Naopak problém vznikl po revoluci, kdy se vozový park prakticky neobnovoval. Pár velkých motorů a ešusů co se koupily to nevytrhne.
Jednalo se sice o centrálně řízené hospodářství, ale ČSD za dodávky podnikům samozřejmě platily.
@happy: To by vycházela jedna denní odstávka na 35 dní bez započítání mimořádností. Imho nereálné.
09.04.2008 (23:35)  
Ta koukám, že se nakonec bude na regionálních tratích cestovat komfortněji, než v rychlících, kde budou stále hnít koženky, které snad už brzy nahradí ty německé ojetiny (což chválím, aby to nevyznělo špatně), nicméně neklimatizované.
09.04.2008 (23:34)  
Furt lepší desiro než šukafon!
09.04.2008 (23:24)  
José: Upřesnil bych. Pouze o víkendu a dva spoje
registrovaný uživatel José 
09.04.2008 (23:21)  
super, konečně se to s kolejovými vozidly začíná hýbat.. Cestující z Karlovarského kraje už vědí, že je Desiro jiné kafe.. bohužel zatím jen o víkendu a vybrané spoje.
09.04.2008 (23:21)  
mates111: Proč mám stále pocit že si pletete dva pojmy. A to náklady na spoj a ztrátovost spoje. Kraj nechce znát náklady. Ty zná. Chce znát ztrátovost, která se spočítá dle následujícího: ztrátovost = náklady - jízdné. Ztrátovost spoje je schopen vyčíslit akorát tak autobusový dopravce, který neuznává jízdenky IDS a svoje prodává pouze v konrétním autobuse, nikoliv v předprodeji.

Ztrátovost vlaku nevyčíslí ani ve Svýcarsku, ani v Rakousku ba dokonce ani v Německu
  1 ... 6 7 8 9 10 ... 14      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko