Praha, Plzeň - České dráhy mají nový způsob získání prostředků od krajů - slibují jim dosud zapovězená desira. Dráhy chtějí nabídnout nové soupravy s tím, že se kraj bude podílet na jejich spolufinancování. Příkladem může být Plzeňský kraj, který od nasazení nízkopodlažních jednotek Siemens Desiro dělí částka 40 milionů korun na regionální spoje mezi Plzní a Domažlicemi. "České dráhy už nám daly vědět, že pokud na to najdeme peníze, zajistily by od příštího roku deset moderních vlaků", uvedl krajský radní pro dopravu Miroslav Jaroš. O nasazení souprav Desiro jednal kraj s drahami už od loňského podzimu.
Jednalo by se o nasazení deseti strojů, které by výrazně zvýšily komfort cestování, jelikož jsou vybaveny klimatizací, moderním interiérem a nízkopodlažním bezbariérovým nástupním prostorem. Proti v současnosti nasazovaným motorovým vozům 810 jsou desira spolehlivější a provozně efektivnější. Díky lepším jízdním vlastnostem by také došlo k mírnému zkrácení jízdních dob.
Kraj tuto investici pečlivě zvažuje, protože se jedná o částku, která by jistě ovlivnila jiné investice do dopravní obslužnosti. Rozhodnutí má padnout do konce prvního čtvrtletí tohoto roku. V případě schválení investice by se nové soupravy objevily v provozu již v příštím roce.
Zdroj: Železničář
Ilustrační foto: Tomáš Kubovec
| 9.4.2008 (16:00)
Btw jednotky Desiro Classic jezdí už nejen v Maďarsku a u kdejakého soukromníka v Německu, ale delší dobu také v Rumunsku, Bulharsku a Řecku (v posledních dvou jmenovaných zemích se nyní rozbíhá provoz i elektrické verze - stejnosměrná už dávno jezdí ve Slovinsku). Trochu to poukazuje na stav motorových vozů u ČD, kde to nejnovější (843) je vývojově téměř 15 let staré a samozřejmě vysokopodlažní.
ICN: asi si to prectu, ale kdyz tak pozoruju prevody napr. armadniho majetku, majetku nemocnic, spravy silnic atp. mozna jsem nabyl spatneho dojmu, ze prevadet kolejova vozidla neni problem.
Jo a taky jsem si vzpomnel: Neprevadely se nedvano od CD a.s. nahodou majetky tzv. zelenicniho zdravotnictvi bezuplatne na kraje ci obce? Pletu se?
Odpisy na ŽKV jsou u nás 20 let.(Jenom ať víte, s čím počítat.)
@samlep: Ve které diskuzi? Četl jsem jenom o osmi pro StřČ.
@Vlad: S tím je problém, pokud to nechcem dotovat a zároveň VHD na stávající úrovni zrušit, museli bychom zvýšit spotřební daň na PHM alespoň o 20 Kč, což by jednak bylo příliš nepopulární, druhak by to efekt společného trhu nedovolil. Jistě, zemědělské dotace jsou také zlo (pocházející z Francie), stejně jako je zlem OPEC, ale to je tady mimo. Jinak tento systém se mi zdá spravedlivější, kraj dostane to, co si zaplatí, narozdíl od případného paušálního zvýšení s tím, že na ty vozidla snad někdy našetříme a budou jezdit i u vás.
@xAnri05: Nezajistilo? Naopak, z velké části zajistilo, ovšem v socialistické kvalitě. Naopak problém vznikl po revoluci, kdy se vozový park prakticky neobnovoval. Pár velkých motorů a ešusů co se koupily to nevytrhne.
Jednalo se sice o centrálně řízené hospodářství, ale ČSD za dodávky podnikům samozřejmě platily.
@happy: To by vycházela jedna denní odstávka na 35 dní bez započítání mimořádností. Imho nereálné.
Ztrátovost vlaku nevyčíslí ani ve Svýcarsku, ani v Rakousku ba dokonce ani v Německu
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.










