..: Rekonstruované vozy dostávají nové barevné schéma :..

Ilustrační obrázekPlzeň, Trnava - V pátek 11. dubna přijel do České republiky ze slovenské Trnavy první rekonstruovaný vůz ze čtyřicetikusové série, která by měla být hotova do konce letošního roku. Prototypem pro další rekonstrukce v režii společnosti ŽOS Trnava se stal vůz Bee 20-70 508, jenž by se měl v nejbližších dnech podrobit zkouškém na cerhenickém zkušebním okruhu. Ve stejné době se na testovací proces připravuje i druhý zástupce nové vlny rekonstrukcí - vůz Apee 19-70 002, pocházející z dílen firmy MOVO Plzeň. Oba kusy přitom naznačují posun v pojímání vizuální identity Českých drah: nové barevné schéma by mělo nově modernizované vozy v očích cestujících přiblížit elitním vozům ve flotile dopravce.

Rekonstrukce z Trnavy - ne vše je dokonalé

Vůz Bee 20-70 508 dostal v rámci modernizace nová okna, vakuový systém WC, klimatizaci, zásuvky na 230V, nové sedačky vzoru Bmz241 (použitá fotografie je pouze ilustrační!) a konečně také nový nátěr. Ten vychází ze standardního schématu vozů ČD; obligátní zelený pruh v úrovni oken však nahradila barva červená. Vizuální rozdělení bočnice na bílý spodní pruh, horní červenou část a světle šedou střechu přiblížilo nové schéma vzhledu nových tlakotěsných vagonů firmy Siemens řad Ampz, Bmz a WRmz. Omlazenému Bee bohužel zůstalo původní obložení interiéru, na němž je dokonce vidět i několik starších čmáranic jako pozůstatek po neukázněných cestujících. Podle dostupných fotografií lze říci, že estetice interiéru neprospívá ani poněkud netradiční navaření nového zámku na původní dveře buňky WC.

Ilustrační obrázekIlustrační obrázekIlustrační obrázekIlustrační obrázek

MOVO Plzeň - také mnoho změn

Ve vzácné časové shodě se právě minulý týden na zkušebním okruhu v Cerhenicích nacházel vůz Apee 19-70 002, přivezený z dílen plzeňské firmy MOVO, kde se podroboval kompletní opravě. Podle předběžných informací mají provedené změny skoro stejný rozsah, jako v případě trnavské rekonstrukce. Také tento vůz dostal nový lak, jenž se ovšem od svého modernizovaného kolegy liší v provedení barvy střechy (bílá jako podokení pruh) a také v celočerveném lakování čela. Vůz dostal kromě klimatizace a zásuvek na 230V také nové vakuové WC, jejichž instalace si vyžádala odstranění a zaslepení původních oken.

Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek

Zdroj: ŽelPage

Fotografie © Richard Sabela, Vilém Bodlák


JiříK. | 15.4.2008 (16:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 6 7 8 9 10      Zpráv na stránku:   
15.04.2008 (18:29)  
IC 540 HUTNÍK: pane (já si tedy spíše myslím, že ještě nemáte ani občanku, ale doma mě učili k ústě vůči okolí), prosím Vás, to, že jezdíte slovenskými vozy na Košičanovi ještě neznamená, že jsou vakuové záchody "na prd", jak píšete. On je jaksi problém v tom, že slovenská strana si, řekněme, neobjednala a nezaplatila vypouštění nádrží na ONJ, čili ty vozy jedou na jednu nádrž minimálně trasu Košice - Praha hl.n. a zpět a kdo ví, jestli v rámci oběhů byly v Košicích vyprázdněny bezprostředně před nástupem na Košičana. To se pak nemůže nikdo divit, že většina WC je nepoužitelná. Ostatně, i v příspěvku pod tím Vaším, je postřeh běžného cestujícícho, že na naších vozech vybavených touto vymožeností dochází k úplnému zaplnění nádrže během provozu jen zřítka kdy. Prosím, vezměte laskavě tuto informaci na vědomí!
15.04.2008 (18:27)  
Anowis-ta fotka stěma sedačkama je pouze ilustrační třeba tam budou trošku jiné !!
registrovaný uživatel Anowis 
15.04.2008 (18:22)  
Tak ty sedadla jsou stejná jako v nových Bmz241 a jsou opravdu pohodlná. Možná jim chybí hlavové opěrky něco jako mají v novém potahu např. Bmz245. I když tam zase vzniká dost statické elektřiny.
A jako perlu beru vytuningované nápravové pružiny obarvené na červeno. Bravo.
15.04.2008 (18:20)  
ale ty vakuové záchody jsou na prd většně jsou ucpané, a když je ucpaný tak to v té míse zůstane ten záchos se sám zamkne a hnije to tam třeba i 5 hodin !!!
registrovaný uživatel SergeS 
15.04.2008 (18:18)  
inkognitus: blost neblbost ale u vsech modernich vozu to tak je :-D

IC .. : Ucpany zachod v Ampz ( sousedici s WRm ) sem zazil jednou - a to jezdim kazdy tyden 2x ... ty cmaranice si nevidel - a neni fakt ze to bude tam videt - zalezi na kolik je pravdiva tato informace v clanku ...

Ten nater - Upa ma pravdu ;-) moje mnlada se to naucila rozlisovat az zjistila ze existuje nejake to razeni a ze zelena neni jen kozenka :-D
registrovaný uživatel IC540  mail  
15.04.2008 (18:06)  
Mohli aspoň ujednotit barvu a snad i zvolit tmavší střechu.Zelená by se mi líbila víc,ale díky i za tyhle všechny úpravy a opravy.Těším se už na svezení.
15.04.2008 (18:02)  
....jinak soouhlas s Milanem, kdyz mame zelene Bee/Bpee, pro bezneho cestujiciho je to z dalky stary smradlavy a zavšiveny becko..napr kdyz je trat vedle silnice, tak ridici vidi, ze na ceskych trati jezdi 40 let samy vlaky, ktere uz pred 40 lety staly za bačkoru. Za to kdyz vidi projizdet vozy v zajimavem a nezelenem nateru/ Beer, Bmz, WLABmz...tak zbystri, ze je to neco modernejsiho...
Jinak, ta fotka je original? nerikalo se, ze budou pro rychlost 200 km/h? jinak jestli se nemenely podhledy a dalsi interiery, tak to je blbost. Velice vitam vakuove WC, v Bpee je smrad a casto zbytky exkrementů v míse
15.04.2008 (17:52)  
Osadenie tohto typu okien je len logický krok: keď beží klimatizácia, je otváranie vyslovene nežiaduce, taktiež umožnenie cestujúcim mať vystrčenú hlavu nie je primárnou funkciou toho vagóna. Keď sa dostaneme k poruche AC (a to rozhodne nie je bežný stav), čo do plochy otvárateľnej časti je to skoro rovnaké ako v Apee/Bpee a určite lepšie ako v Bmz/Beer61/Bmeer...
15.04.2008 (17:48)  
jo a nevíte kdy už se těmito vozy budeme moct setkat v provozu ??
15.04.2008 (17:43)  
Roča-vakuové wc je záchod kde se fekálie odvádí do nádrže která je umístěna pod podlahou,většinou má objem 400 l a na odstavných nádražích se to vždycky vypustí do kanalizace.
  1 ... 6 7 8 9 10      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko