Plzeň, Trnava - V pátek 11. dubna přijel do České republiky ze slovenské Trnavy první rekonstruovaný vůz ze čtyřicetikusové série, která by měla být hotova do konce letošního roku. Prototypem pro další rekonstrukce v režii společnosti ŽOS Trnava se stal vůz Bee 20-70 508, jenž by se měl v nejbližších dnech podrobit zkouškém na cerhenickém zkušebním okruhu. Ve stejné době se na testovací proces připravuje i druhý zástupce nové vlny rekonstrukcí - vůz Apee 19-70 002, pocházející z dílen firmy MOVO Plzeň. Oba kusy přitom naznačují posun v pojímání vizuální identity Českých drah: nové barevné schéma by mělo nově modernizované vozy v očích cestujících přiblížit elitním vozům ve flotile dopravce.
Rekonstrukce z Trnavy - ne vše je dokonalé
Vůz Bee 20-70 508 dostal v rámci modernizace nová okna, vakuový systém WC, klimatizaci, zásuvky na 230V, nové sedačky vzoru Bmz241 (použitá fotografie je pouze ilustrační!) a konečně také nový nátěr. Ten vychází ze standardního schématu vozů ČD; obligátní zelený pruh v úrovni oken však nahradila barva červená. Vizuální rozdělení bočnice na bílý spodní pruh, horní červenou část a světle šedou střechu přiblížilo nové schéma vzhledu nových tlakotěsných vagonů firmy Siemens řad Ampz, Bmz a WRmz. Omlazenému Bee bohužel zůstalo původní obložení interiéru, na němž je dokonce vidět i několik starších čmáranic jako pozůstatek po neukázněných cestujících. Podle dostupných fotografií lze říci, že estetice interiéru neprospívá ani poněkud netradiční navaření nového zámku na původní dveře buňky WC.
MOVO Plzeň - také mnoho změn
Ve vzácné časové shodě se právě minulý týden na zkušebním okruhu v Cerhenicích nacházel vůz Apee 19-70 002, přivezený z dílen plzeňské firmy MOVO, kde se podroboval kompletní opravě. Podle předběžných informací mají provedené změny skoro stejný rozsah, jako v případě trnavské rekonstrukce. Také tento vůz dostal nový lak, jenž se ovšem od svého modernizovaného kolegy liší v provedení barvy střechy (bílá jako podokení pruh) a také v celočerveném lakování čela. Vůz dostal kromě klimatizace a zásuvek na 230V také nové vakuové WC, jejichž instalace si vyžádala odstranění a zaslepení původních oken.
Zdroj: ŽelPage
Fotografie © Richard Sabela, Vilém Bodlák

Nicméně sám za sebe říkám, že kdyby měl být unifik typu ZSSK, tak bych ho nijak nadšeně nevítal.
A fakt je, že ÖBB taky nemají jednotné nátěry a myslím, že to na jejich reputation nemá žádný vliv.
http://en.wikipedia.org/wiki/Corporate_identity
"corporate visual identity provides an organisation with visibility and ‘recognizability’"
"corporate visual identity [...] contributes to its image and reputation"
Aneb velmi zjednodušeně česky:
"zachování jednotného užití barev, grafických prvků a typografie prezentací".
či ještě jednodušeji chorvatsky: "Vizualni identitet"
Očividně jste vůbec nepochopil, co jsem měl na mysli.
Tady ani v nejmenším nejde o žádnou (ne)pochopitelnost.
A co se týče rady pro cestujícího, kam má "vlézt":
Ideál, ke kterému by ČD měly směřovat, je ten, že cestujícímu by mělo být jedno, do jak barevného vagónu vleze, protože by měl všude mít zaručenu kvalitu služeb. A ne jako dnes, kdy strastiplná cesta Broumov--Týniště bez možnosti jít se důstojně vyčůrat stojí prkticky stejně jako cesta Brno--Česká Třebová tichým, pohodlným, klimatizovaným vozem DB s elektrickou přípojkou.
Ještě k téhle konkrétní barevné kombinaci: červeno-bílá snad byla tradičně vyhrazena pro jídelní vozy, ne?
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.


















