..: Rekonstruované vozy dostávají nové barevné schéma :..

Ilustrační obrázekPlzeň, Trnava - V pátek 11. dubna přijel do České republiky ze slovenské Trnavy první rekonstruovaný vůz ze čtyřicetikusové série, která by měla být hotova do konce letošního roku. Prototypem pro další rekonstrukce v režii společnosti ŽOS Trnava se stal vůz Bee 20-70 508, jenž by se měl v nejbližších dnech podrobit zkouškém na cerhenickém zkušebním okruhu. Ve stejné době se na testovací proces připravuje i druhý zástupce nové vlny rekonstrukcí - vůz Apee 19-70 002, pocházející z dílen firmy MOVO Plzeň. Oba kusy přitom naznačují posun v pojímání vizuální identity Českých drah: nové barevné schéma by mělo nově modernizované vozy v očích cestujících přiblížit elitním vozům ve flotile dopravce.

Rekonstrukce z Trnavy - ne vše je dokonalé

Vůz Bee 20-70 508 dostal v rámci modernizace nová okna, vakuový systém WC, klimatizaci, zásuvky na 230V, nové sedačky vzoru Bmz241 (použitá fotografie je pouze ilustrační!) a konečně také nový nátěr. Ten vychází ze standardního schématu vozů ČD; obligátní zelený pruh v úrovni oken však nahradila barva červená. Vizuální rozdělení bočnice na bílý spodní pruh, horní červenou část a světle šedou střechu přiblížilo nové schéma vzhledu nových tlakotěsných vagonů firmy Siemens řad Ampz, Bmz a WRmz. Omlazenému Bee bohužel zůstalo původní obložení interiéru, na němž je dokonce vidět i několik starších čmáranic jako pozůstatek po neukázněných cestujících. Podle dostupných fotografií lze říci, že estetice interiéru neprospívá ani poněkud netradiční navaření nového zámku na původní dveře buňky WC.

Ilustrační obrázekIlustrační obrázekIlustrační obrázekIlustrační obrázek

MOVO Plzeň - také mnoho změn

Ve vzácné časové shodě se právě minulý týden na zkušebním okruhu v Cerhenicích nacházel vůz Apee 19-70 002, přivezený z dílen plzeňské firmy MOVO, kde se podroboval kompletní opravě. Podle předběžných informací mají provedené změny skoro stejný rozsah, jako v případě trnavské rekonstrukce. Také tento vůz dostal nový lak, jenž se ovšem od svého modernizovaného kolegy liší v provedení barvy střechy (bílá jako podokení pruh) a také v celočerveném lakování čela. Vůz dostal kromě klimatizace a zásuvek na 230V také nové vakuové WC, jejichž instalace si vyžádala odstranění a zaslepení původních oken.

Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek

Zdroj: ŽelPage

Fotografie © Richard Sabela, Vilém Bodlák


JiříK. | 15.4.2008 (16:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Vozidla

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 ... 4 5 6 7 8 ... 10      Zpráv na stránku:   
15.04.2008 (20:54)  
Ad corporate identity. Nikde není napsáno, že corporate identity musí zahrnovat nutně barvu vagónů. Ať jsou jednotné staniční nápisy, piktogramy, uniformy atd. ale barevné odlišení vagónů v rámci daných schémat je naopak žádoucí až nezbytné a nevidím v tom nic proti CI. Srovnávat Coca Colu nebo Student Agency s ČD je trošku ošemetné, protože coca cola v láhvi je zhruba stejná na celém světě, stejně tak zhruba pohodlí a servis ve všech žlutých busech. Ale nové Bmz nebo regionova není totéž jako staré béčko nebo 810 a tu změnu je potřeba cestujícím ukázat. Argumentovat "nestálostí" a "nestabilitou" je absurdní, od ČD se naopak očekává dramatický skok kupředu a zlepšování služeb, což právě zdůrazňují i odlišné barvy nových a modernizovaných vozů. S přístupem ČD souhlasím.
15.04.2008 (20:51)  
George Couser: Jak prohazovat? Jako že dostanou podvozky z Bimz?
15.04.2008 (20:48)  
To je tedy prapodivné, ty vozy měly mít rychlost 200 km/h, ne? Provedly se vůbec nějaké úpravy pojezdu? V tom označení je taky nejspíš blbě kód 50, měl by snad být 61...
Registrierter Benutzer IC540  mail  
15.04.2008 (20:43)  
Nechci lobovat za zelenou,ale Slováci to ted snad ujednotili s tím šedým pruhem dole a vypadá to dobře.Když to bude různě řazené tak nevím nevím jak to bude vypadat.Tak jak dříve či ještě teď na Slov.Každá řada má své barvy,třeba regionovy či pendolina jen ty vozy na rychliky či IC EC budou hodně jiné.
Editor oder ŽP Admin RaPa  mail  
15.04.2008 (20:37)  
Anowis: Staví, a Honza Jesenský taky.
Registrierter Benutzer Luxian  mail  
15.04.2008 (20:31)  
Rád bych se taky vyjádřil ke corporate identity. Myslím, že v situaci, kdy tu sice máme jakžtakž liberalizaci železnice, ale prakticky jediným dopravcem jsou České dráhy, tak na CI zase tolik nezáleží. Ale až na naše koleje jednou (pevně doufám) vstoupí opravdová konkurence, pak to určitě smysl bude mít. Pak i oni šotouši budou mít po svém hlavním argumetnu, že jednotný unifik je "nuda a nuda", protože přehršle různých barevných schémat u ČD vystřídá množství schémat u jednotlivých dopravců.
Nicméně sám za sebe říkám, že kdyby měl být unifik typu ZSSK, tak bych ho nijak nadšeně nevítal.
A fakt je, že ÖBB taky nemají jednotné nátěry a myslím, že to na jejich reputation nemá žádný vliv.
Registrierter Benutzer Anowis 
15.04.2008 (20:31)  
Vindobona staví v Třebové?
15.04.2008 (20:15)  
Pekař:
http://en.wikipedia.org/wiki/Corporate_identity

"corporate visual identity provides an organisation with visibility and ‘recognizability’"

"corporate visual identity [...] contributes to its image and reputation"

Aneb velmi zjednodušeně česky:
"zachování jednotného užití barev, grafických prvků a typografie prezentací".

či ještě jednodušeji chorvatsky: "Vizualni identitet"
Registrierter Benutzer pekař 
15.04.2008 (20:02)  
Co je Corporate identity?
15.04.2008 (19:50)  
happy:
Očividně jste vůbec nepochopil, co jsem měl na mysli.
Tady ani v nejmenším nejde o žádnou (ne)pochopitelnost.

A co se týče rady pro cestujícího, kam má "vlézt":
Ideál, ke kterému by ČD měly směřovat, je ten, že cestujícímu by mělo být jedno, do jak barevného vagónu vleze, protože by měl všude mít zaručenu kvalitu služeb. A ne jako dnes, kdy strastiplná cesta Broumov--Týniště bez možnosti jít se důstojně vyčůrat stojí prkticky stejně jako cesta Brno--Česká Třebová tichým, pohodlným, klimatizovaným vozem DB s elektrickou přípojkou.

Ještě k téhle konkrétní barevné kombinaci: červeno-bílá snad byla tradičně vyhrazena pro jídelní vozy, ne?
  1 ... 4 5 6 7 8 ... 10      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko