..: Černý pátek na kolejích :..

Ilustrační obrázekIlustrační obrázek Bohumín, Ostrava - Pátek jedenáctého dubna se nepochybně zapíše mezi nešťastnější dny kolejové dopravy v ČR. Kromě staminutových zpoždění hned na několika místech se bohužel neobešel ani bez tragických následků. V průběhu několika hodin se tak zaměstnanci dopravců i cestující na českých kolejích setkali s nebývalým množstvím potíží.

Krize na Ostravsku

Kvůli pádu drátů vedení vysokého napětí mezi Bohumínem a Ostravou byla dnes odpoledne zastavena vlaková doprava v tomto frekventovaném úseku trati 270. Přímo v Bohumíně i okolních stanicích uvízlo na deset vlaků; maximální zpoždění dosahují skoro dvou hodin. Tuto nepatrnou událost však zastínil problém mnohem závažnější. V Ostravě se totiž čelně srazily dvě tramvaje na lince číslo 5 ze stanice Vřesinská směrem na Zátiší. Podle aktuálních informací nehodu nepřežili čtyřletý chlapec, devětasedmdesátiletý muž a později v nemocnici osmašedesátiletá žena. Proti jednomu z řidičů již bylo zahájeno trestní stíhání, ale důkazy se stále shromažďují. Desítky těžce i lehce zraněných bylo převezeno do ostravských nemocnic, poslední osobu z tramvají hasiči vyprostili po 21. hodině. Okolí místa nehody je zatím neprodyšně uzavřeno. Redakce ŽelPage tímto vyslovuje upřímnou soustrast pozůstalým všech obětí této tristní záležitosti.

Komplikace u Kolína

Potížím se dnes nevyhnul ani první koridor: výpadek zabezpečovacího zařízení v úseku Kolín - Záboří dnes v průběhu páteční dopravní špičky paralyzoval vlakové spoje mezi Prahou a východem republiky. Na přejezdu nedaleko dopravny Kolín zastávka navíc uvízl kamion z Bruntálu, jehož řidič neodhadnul reálnou možnost průjezdu úzkou silnicí. Návěs tak zůstal stát v kolejišti na velmi špatně přístupném místě. Vyproštění kamionu trvalo více než hodinu a půl, což jen dále blokovalo již tak obtížnou dopravní situaci v kolínském uzlu, který navíc v současnosti podstupuje rozsáhlou rekonstrukci.

Den v přehledu

23:00 - Nehoda tramvají u Ostravy si vyžádala třetí oběť. Stala se jí žena, která před malou chvíli zemřela v jedné z nemocnic. O této smutné záležitostí informovala před malou chvílí zpravodajská stanice ČT24.

22:30 - Ostravský dopravní podnik zřídil společně s hasičským záchranným sborem speciální telefonní linku pro příbuzné zraněných a obětí. Její číslo je 974 723 202.

21:15 - Podle Idnesu došlo ke srážce při rychlosti 70 km/h. Policie místo nehody neprodyšně uzavřela.

21:05 - Podle zpravodajského televizního kanálu ČT24 odletěl z místa nehody poslední vrtulník. Všichni zranění jsou tak již v péči lékařů. Záchranné práce by však i tak měly trvat až do zítřejšího rána.

20:50 - Podle vyjádření tiskového mluvčího Drážní inspekce se původní informace TV Nova o 4 mrtvých nepotvrdily. Informaci přinesl zpravodajský server Idnes.cz, podle kterého zemřel zhruba šedesátiletý muž. Přežili také řidiči obou tramvají. Jeden z nich těsně před srážkou z vozu vyskočil, druhý je těžce zraněn hospitalizován v jedné z ostravských nemocnicí.

20:30 - Zatímco záchranné akce v Ostravě pokračují, situace na síti SŽDC se uklidnila. Zpoždění vlaků se pouze přenášejí při obratech souprav, nová již nevznikají. Aktuálním rekordmanem je R 682 se 72 minutami, který se právě nachází v Křižanově.

Serveru Idnes.cz se podařilo získat přímé svědectví jedné z cestujících nabourané tramvaje. "Stalo se to za deset minut šest. Seděla jsem vzadu, najednou to s námi silně trhlo dopředu a pak zase zpátky," popsala jednadvacetiletá Aneta Holubová. Záchranné práce nadále pokračují. Všechny ostravské nemocnice navíc vyhlásily mimořádný pohotovostní stav.

20:00 - Informace o srážce tří souprav byla vyvrácena. Podle aktuálních zpráv šlo o dvě soupravy - jednu dvoudílnou jednotku a dva standardní vozy řady T3. Podle tiskové zprávy DPO ještě stále nebyli z tramvají vyproštěni všichni lidé. Na místě zasahují i vrtulníky. Provoz na trati byl zastaven, spojení mezi stanicemi Vřesinská a Zátiší je zajištěn náhradní autobusovou dopravou. Podle předběžného vyšetřování může za nehodu jeden z řidičů tramvaje, který nerespektoval jízdní řád a přejel předepsané křižování ve stanici Vřesina.

19:30 - Podle TV NOVA je na místě nehody až 35 zraněných, z toho 15 těžce. Čísla jsou nekompletní, z vraků ještě totiž nebyli vyproštěni zdaleka všichni. Podle Novinek.cz se nejprve na jednokolejné meziměstské trati srazily dvě linkové soupravy, do nichž poté narazilo třetí vozidlo, jež pravděpodobně sloužilo k zácviku řidičů.

19:15 - Počet lidských životů, jež si vyžádala srážka dvou tramvají v Ostravě se zdvojnásobil. V současné době tak již jde o čtyři životy. Informaci přinesly Novinky.cz a potvrdila ji Česká Televize. Šlo linku číslo 5, úsek Poruba Koupaliště - Vřesina, srážka byla čelní. Stejný server informoval o další nehodě, tentokráte již opět na síti SŽDC. "Osobní vlak srazil odpoledne u odbočky Dolní Rybník na Chomutovsku patnáctiletou dívku, která na místě zemřela. Příčinu tragédie vyšetřovatelé zjišťují. Vlaky na trati Most - Chomutov jezdí střídavě v obou směrech po jedné koleji," uvedly Novinky.

19:03 - Černý pátek na kolejích pokračuje. Podle rychlé zprávy v Událostech na ČT1 se v Ostravě-Porubě srazily dvě tramvaje. Podle informací veřejnoprávní televize nepřežili nehodu dva lidé.

18:02 - Situace se v současné době nezlepšuje, ba právě naopak. Rekord drží EC 106 Praha, jež právě projel Krasíkovem se 126 minutami. Hezké druhé místo obsadila dvojice R 738 a jeho 108 minut. Na bohumínské nádraží se blíží R 1503, jehož zpoždění činí 95 minut. Za ním jede Os 2909 s 85 minutami. Dalším výrazně zpožděným regionálním vlakem je Os 2907 s 94 minutami. R 740 směřující do Brna se nachází ve stanici Jistebník se zpožděním 72 minut.

17:12 - "V současné době je již provoz v úseku částečně obnoven. Vlaky sice jezdí v elektrické trakci, ale pouze po jedné koleji, takže spoje jedoucí od Bohumína čekají na příjezd soupravy z Ostravy a opačně. Zpoždění se pohybují mezi 20 až 100 minutami, uvedl redaktor Samir Lepara přímo z terénu.

16:43 – Vlaky na hlavním tahu mezi městy Ostrava a Přerov v tuto chvíli mají na kontech zpoždění čítající až několik desítek minut. Mezi „rekordmany“ patří R 738, který momentálně projíždí Studénkou se 106 minutami navrch, dále EC 106 Praha v Hranicích na Moravě se 126 minutami zpoždění oproti pravidelné jízdní době. Neméně lepší je situace i západněji v okolí kolínského uzlu. Přímo v Kolíně teď projíždí EC 175 s 29 minutami, v závěsu za ním opustil Velký Osek R 861 s 47 minutovým mankem a do Velimi dorazil Os 9318 s „bonusovými“ 54 minutami.

Doplnil: Georgo, Josef Petrák, Vítek_v, Aleš Drobný, Payus

Zdroj: Želpage, Novinky.cz, Česká Televize, Idnes.cz


Samir Lepara | 11.4.2008 (23:10)
Related newsopen/close

More on Nehody a mimořádnosti

More from ČR Moravskoslezský


  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   
Registered user vojtik 
12.04.2008 (12:37)  
Akorát Liberec-Jablonec a Ostrava.
Jinak stavět nové jednokolejné tratě není povoleno, musí být dvoukolejka (u šalin samozřejmně).
Jednokolejné tratě smí být pouze provizorní při výlukách.
Registered user M 
12.04.2008 (11:38)  
Kdyz jsem si precetl, ze se to srazilo celne, tak jsem nechapal (mozna proto, ze v Brne neco takovyho v podstate nemame)... Je jeste nekde jinde u nas neco jako jednokolejna trat?
12.04.2008 (10:20)  
No třeba na Kirnitzchtalbahn v Německym Bad Schandau to vyřešily žezly. Pro každý úsek platí žezlo jedné barvy a tramvajfírové si je ve výhybnách předávají. Jak primitivní a účinné.
12.04.2008 (9:54)  
Jiří Kareš: Podle diskuze o ostravských tramavajích na k-repu byla stejným způsobem řešena i trať Jablonec-Liberec, než tam došlo v 80. letech k podobné nehodě.
12.04.2008 (9:51)  
Hrozná tragédie v Právu píšou že zemřeli 4 lidi.To místo by chtělo nějak lepší zabezpečit a pořádně to vyšetřit.Asi fíra projel na stůj.
Všem upřímnou soustrast.
Registered user JK ml. 
12.04.2008 (9:26)  
Jinak v Kyjovicích z toho ráno v samošce veselo nebylo.........
Registered user JK ml. 
12.04.2008 (9:25)  
mě by jen zajímalo jestli je to jediná jednokolej tram trať v republice bez "zabezpečení"? Co třeba liberec - jablonec?Jinak jasně ta rána vypadá na to že tramvaje jeli kolem 30-35kmh každá....
12.04.2008 (8:33)  
Dispatcher: To já taky, jak už jsem psal níže. Mám pocit, že to není poprvé, co to tam bouchlo. Tehda tam dali ty cedulky, co se tady o nich psalo. Je na ních něco jako počkej na křižování, nebo pozor na křižováni, nebo něco podobného.
12.04.2008 (7:58)  
To jsem zvědavý, jaké závěry pro DP Ostrava z toho vyplynou. Jestli jak to tady čtu zabezpečení veškeré žádné, zlatá telefonika u ČD:-) no tak potěš koště.
  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko