..: Černý pátek na kolejích :..

Ilustrační obrázekIlustrační obrázek Bohumín, Ostrava - Pátek jedenáctého dubna se nepochybně zapíše mezi nešťastnější dny kolejové dopravy v ČR. Kromě staminutových zpoždění hned na několika místech se bohužel neobešel ani bez tragických následků. V průběhu několika hodin se tak zaměstnanci dopravců i cestující na českých kolejích setkali s nebývalým množstvím potíží.

Krize na Ostravsku

Kvůli pádu drátů vedení vysokého napětí mezi Bohumínem a Ostravou byla dnes odpoledne zastavena vlaková doprava v tomto frekventovaném úseku trati 270. Přímo v Bohumíně i okolních stanicích uvízlo na deset vlaků; maximální zpoždění dosahují skoro dvou hodin. Tuto nepatrnou událost však zastínil problém mnohem závažnější. V Ostravě se totiž čelně srazily dvě tramvaje na lince číslo 5 ze stanice Vřesinská směrem na Zátiší. Podle aktuálních informací nehodu nepřežili čtyřletý chlapec, devětasedmdesátiletý muž a později v nemocnici osmašedesátiletá žena. Proti jednomu z řidičů již bylo zahájeno trestní stíhání, ale důkazy se stále shromažďují. Desítky těžce i lehce zraněných bylo převezeno do ostravských nemocnic, poslední osobu z tramvají hasiči vyprostili po 21. hodině. Okolí místa nehody je zatím neprodyšně uzavřeno. Redakce ŽelPage tímto vyslovuje upřímnou soustrast pozůstalým všech obětí této tristní záležitosti.

Komplikace u Kolína

Potížím se dnes nevyhnul ani první koridor: výpadek zabezpečovacího zařízení v úseku Kolín - Záboří dnes v průběhu páteční dopravní špičky paralyzoval vlakové spoje mezi Prahou a východem republiky. Na přejezdu nedaleko dopravny Kolín zastávka navíc uvízl kamion z Bruntálu, jehož řidič neodhadnul reálnou možnost průjezdu úzkou silnicí. Návěs tak zůstal stát v kolejišti na velmi špatně přístupném místě. Vyproštění kamionu trvalo více než hodinu a půl, což jen dále blokovalo již tak obtížnou dopravní situaci v kolínském uzlu, který navíc v současnosti podstupuje rozsáhlou rekonstrukci.

Den v přehledu

23:00 - Nehoda tramvají u Ostravy si vyžádala třetí oběť. Stala se jí žena, která před malou chvíli zemřela v jedné z nemocnic. O této smutné záležitostí informovala před malou chvílí zpravodajská stanice ČT24.

22:30 - Ostravský dopravní podnik zřídil společně s hasičským záchranným sborem speciální telefonní linku pro příbuzné zraněných a obětí. Její číslo je 974 723 202.

21:15 - Podle Idnesu došlo ke srážce při rychlosti 70 km/h. Policie místo nehody neprodyšně uzavřela.

21:05 - Podle zpravodajského televizního kanálu ČT24 odletěl z místa nehody poslední vrtulník. Všichni zranění jsou tak již v péči lékařů. Záchranné práce by však i tak měly trvat až do zítřejšího rána.

20:50 - Podle vyjádření tiskového mluvčího Drážní inspekce se původní informace TV Nova o 4 mrtvých nepotvrdily. Informaci přinesl zpravodajský server Idnes.cz, podle kterého zemřel zhruba šedesátiletý muž. Přežili také řidiči obou tramvají. Jeden z nich těsně před srážkou z vozu vyskočil, druhý je těžce zraněn hospitalizován v jedné z ostravských nemocnicí.

20:30 - Zatímco záchranné akce v Ostravě pokračují, situace na síti SŽDC se uklidnila. Zpoždění vlaků se pouze přenášejí při obratech souprav, nová již nevznikají. Aktuálním rekordmanem je R 682 se 72 minutami, který se právě nachází v Křižanově.

Serveru Idnes.cz se podařilo získat přímé svědectví jedné z cestujících nabourané tramvaje. "Stalo se to za deset minut šest. Seděla jsem vzadu, najednou to s námi silně trhlo dopředu a pak zase zpátky," popsala jednadvacetiletá Aneta Holubová. Záchranné práce nadále pokračují. Všechny ostravské nemocnice navíc vyhlásily mimořádný pohotovostní stav.

20:00 - Informace o srážce tří souprav byla vyvrácena. Podle aktuálních zpráv šlo o dvě soupravy - jednu dvoudílnou jednotku a dva standardní vozy řady T3. Podle tiskové zprávy DPO ještě stále nebyli z tramvají vyproštěni všichni lidé. Na místě zasahují i vrtulníky. Provoz na trati byl zastaven, spojení mezi stanicemi Vřesinská a Zátiší je zajištěn náhradní autobusovou dopravou. Podle předběžného vyšetřování může za nehodu jeden z řidičů tramvaje, který nerespektoval jízdní řád a přejel předepsané křižování ve stanici Vřesina.

19:30 - Podle TV NOVA je na místě nehody až 35 zraněných, z toho 15 těžce. Čísla jsou nekompletní, z vraků ještě totiž nebyli vyproštěni zdaleka všichni. Podle Novinek.cz se nejprve na jednokolejné meziměstské trati srazily dvě linkové soupravy, do nichž poté narazilo třetí vozidlo, jež pravděpodobně sloužilo k zácviku řidičů.

19:15 - Počet lidských životů, jež si vyžádala srážka dvou tramvají v Ostravě se zdvojnásobil. V současné době tak již jde o čtyři životy. Informaci přinesly Novinky.cz a potvrdila ji Česká Televize. Šlo linku číslo 5, úsek Poruba Koupaliště - Vřesina, srážka byla čelní. Stejný server informoval o další nehodě, tentokráte již opět na síti SŽDC. "Osobní vlak srazil odpoledne u odbočky Dolní Rybník na Chomutovsku patnáctiletou dívku, která na místě zemřela. Příčinu tragédie vyšetřovatelé zjišťují. Vlaky na trati Most - Chomutov jezdí střídavě v obou směrech po jedné koleji," uvedly Novinky.

19:03 - Černý pátek na kolejích pokračuje. Podle rychlé zprávy v Událostech na ČT1 se v Ostravě-Porubě srazily dvě tramvaje. Podle informací veřejnoprávní televize nepřežili nehodu dva lidé.

18:02 - Situace se v současné době nezlepšuje, ba právě naopak. Rekord drží EC 106 Praha, jež právě projel Krasíkovem se 126 minutami. Hezké druhé místo obsadila dvojice R 738 a jeho 108 minut. Na bohumínské nádraží se blíží R 1503, jehož zpoždění činí 95 minut. Za ním jede Os 2909 s 85 minutami. Dalším výrazně zpožděným regionálním vlakem je Os 2907 s 94 minutami. R 740 směřující do Brna se nachází ve stanici Jistebník se zpožděním 72 minut.

17:12 - "V současné době je již provoz v úseku částečně obnoven. Vlaky sice jezdí v elektrické trakci, ale pouze po jedné koleji, takže spoje jedoucí od Bohumína čekají na příjezd soupravy z Ostravy a opačně. Zpoždění se pohybují mezi 20 až 100 minutami, uvedl redaktor Samir Lepara přímo z terénu.

16:43 – Vlaky na hlavním tahu mezi městy Ostrava a Přerov v tuto chvíli mají na kontech zpoždění čítající až několik desítek minut. Mezi „rekordmany“ patří R 738, který momentálně projíždí Studénkou se 106 minutami navrch, dále EC 106 Praha v Hranicích na Moravě se 126 minutami zpoždění oproti pravidelné jízdní době. Neméně lepší je situace i západněji v okolí kolínského uzlu. Přímo v Kolíně teď projíždí EC 175 s 29 minutami, v závěsu za ním opustil Velký Osek R 861 s 47 minutovým mankem a do Velimi dorazil Os 9318 s „bonusovými“ 54 minutami.

Doplnil: Georgo, Josef Petrák, Vítek_v, Aleš Drobný, Payus

Zdroj: Želpage, Novinky.cz, Česká Televize, Idnes.cz


Samir Lepara | 11.4.2008 (23:10)
Súvisiace správyopen/close

Ďalšie z rubriky Nehody a mimořádnosti

Ďalšie z regiónu ČR Moravskoslezský


  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   
registrovaný užívateľ Zel.am  mail  
12.04.2008 (7:01)  
V Bohumíně šlo ASI o tyhle dráty VVN, nedávno jsem je náhodou cvakl, www.svetlanka.ic.cz/ruzne/dratyvvn.jpg
registrovaný užívateľ basnik  mail  
12.04.2008 (1:19)  
No on to především někdo z toho idnesu neopsal celé. Rychlost srážky sice prý byla 70 km/h, ale to znamená, že každá z tramvají jela cca 35 km/h. To už by odpovídalo i tomu, že řidiči se na poslední chvíli viděli a začali brzdit (tohle vše je mimochodem k dočtení na tom idnesu).
dopisovateľ alebo člen ŽP Adam  mail  
12.04.2008 (1:07)  
Podle záběrů televize a fotografií z místa nehody bych to viděl na tento oblouk.

Loc: 49°49'34.665"N, 18°8'8.28"E

Skutečně mezi zastávkami "Poruba koupaliště" a "Vřesina".
registrovaný užívateľ JK ml. 
12.04.2008 (0:21)  
Semík: Mě vadí to nezabezpečení trati vs to že se na ní prohání tramvaje 60 a více kmh navíc na kolejích strašné kvality. Kdyby bylo na trati v max 40kmh nebo lepší zabezpečení tramvaje by pravděpodobně zastavili. Na kdyby se ovšem nehraje. Na novinkách.cz vyšla aktualizace, mrtvému děcku byly 4 roky, pro rodiče to je něco děsného........
Jinak na ct24.cz je ve zprávě z "včerejška" zřejmě chybka. Ve video zrávě se říká že nehoda stala mezi stanicemi Vřesinská a Poruba koupaliště, (to bylo prakticky znamenalo ve městské zástavbě), ale podle fotek si dovoluji tvrdit že to byl úsek Vřesina - Poruba koupaliště, tedy pole lesy a louky ......
registrovaný užívateľ RIS  mail  
11.04.2008 (23:37)  
No jinak v Brně se včera stala také nehoda tramvají - tramvaj bez řidiče si vyjela z vozovny, naštěstí se zastavila o další prázdnou tramvaj, naštěstí bez zranění... http://www.k-report.net/discus/nahledy/146905.jpg
registrovaný užívateľ Semík  mail  
11.04.2008 (23:03)  
2 Jiří Kareš: Co tě na té rychlosti tak šokuje, kdyby v době nárazu jeli stejnou rychlostí, tak každá jela jen 35km/h. Pro mě to teda šokující rychlost není. Tím neříkám, že to co se stalo není tragedie. Jen prostě nárazová rychlost 70km/h je součtem obou. Takže bych řekl, že něco ubrzdili, bohužel málo.
registrovaný užívateľ JK ml. 
11.04.2008 (22:34)  
Omlouvám se, chyba se vloudila RIS (21:56) pojmenoval typy nabouraných tramvají správně :-)
registrovaný užívateľ JK ml. 
11.04.2008 (22:30)  
Karel23: Mám pocit, že dneska to bylo předposlední křižování ve Vřesině.Pak až do noci jezdí na trati jen jedna tramvaj s intervalem cca 1hodina pořád dokola. Pokud se to stalo mezi Koupalištěm a Vřesinou, pak jasně za to může řidič co jel dolů ze Zátiší nepočkal na tu dvoudílnou T3 z Vřesinské (ta tenhle kurz jezdí ve všední dny pravidelně a pravděpodobně nabrala osudnou minutu, dvě zpoždění čekáním na tramvaj z města na točně Vřesinská. Šokuje mě rychlost při které došlo ke střetu. Svršek už něco pamatuje a pérování vozů taky. Tramvajku mám z Kyjovic pod kopcem, ale jezdím jen občas,poslední dobou se mi zdálo, že 60tku tramvaje takřka nepřekračují,hlavně kvůli kvalitě tratě, myslím že narostla i jízdní doba o 1-2 minutky. Navíc tuším, že T3 má vmax 65kmh ? Nebo se pletu? I když pravda, ze zátiší to bude patrně z kopce :-(((
Jinak jak funguje místní provoz:
1/křižování mají tramvajáci vyznačené v JŘ a jediné zabezpečení na trati je cedulka "Pozor na křižování" na konci peronů ve výhybnách (Vřesina a Dolní Lhota a obratišti Zátiší). Tramvaják neohlašuje dispečerovi vykřižování (ani příjezd do výhybny s předepsaným křižováním) ani vysílačkou ani telefonem, prostě nikdy a nijak (pouze ohlásí příjezd na obratiště Zátiší, kde je na sloupu instalovaný telefon, ale co jsem si všiml, dělá to jak kdy jak kdo....Ale možná jsem jen nevypozoroval nějaké pravidlo, kdy se hlásí a kdy hlásit netřeba). Provoz není řízen semafory. Prostě jako D3 bez radiového spojení s dispečerem.
registrovaný užívateľ RIS  mail  
11.04.2008 (21:57)  
a článek bych nazval třeba "Černý pátek na slezských kolejích" nebo "Černý pátek na severomoravských kolejích"... :-)))
registrovaný užívateľ RIS  mail  
11.04.2008 (21:56)  
jednu dvoudílnou jednotku a dva standardní vozy řady T3. Podle tiskové zprávy DPO ještě stále nebyli z tramvají vyproštěni všichni lidé

Já bych to trošku upravil... např. došlo k čelnímu střetu mezi kloubovou tramvají typu K2 a dvojicí vozů T3.
  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2025 ŽelPage - správcovia


Info
informacni okenko