Praha - Společnost ČD Cargo se chystá na výraznou obměnu parku motorových lokomotiv. Na počátku dubna totiž vypsala výběrové řízení na 30 rekonstrukcí lokomotiv řad 750 a 753 za 600 až 900 milionů korun. Výběrové řízení je zřetelně šito na míru společnosti CZ Loko, která ČD již v roce 2005 dodala první dva takřka identické stroje řady 755.
"Vyhlášená veřejná zakázka na modernizaci 30 lokomotiv v provedení řady 753.7 vychází ze záměru společnosti ČD Cargo, a.s. nahradit některá méně hospodárná a poruchová starší hnací vozidla takovými, u nichž dojde ke zvýšení provozní spolehlivosti, zlepšení podmínek pro práci obsluhujícího personálu a zároveň ke zhospodárnění provozu," odpověděla minulý týden na dotaz ŽelPage mluvčí ČD Cargo Simona Hradilová. Odstavené vraky lokomotiv k rekonstrukci se již delší dobu shromažďují na seřaďovacím nádraží v České Třebové, některé z nich již byly použity pro identické rekonstrukce pro Unipetrol, OKD-Doprava, Viamont či italské zákazníky. Zakázka ale bude také patrně znamenat postupné vyřazování lokomotiv řady 751.
Financování modernizace je plánováno formou leasingu s následnou koupí zadavatelem. Lokomotivy tak budou po dobu realizace v majetku leasingové společnosti, jíž je bude ČD Cargo postupně splácet. Leasingové financování už používají ČD na osobní vozidla delší dobu, dceřinné Cargo k němu přikročí ale vůbec poprvé.
Zdroj: ŽelPage, Tenders Electronic Daily. Ilustrační foto: JTB.

Děčínské 754 jezdily do Bad Schandau, 754 jezdí do Furth im Wald, jezdilo se s nimi do Schirndingu, dále Miedzylesie, ale také do Sigmundsherbergu, zvolenské jezdily do Somoskőújfalu resp. Hidasnémeti.
Áno i něco menšího než 184 "to" utáhne, třeba 122 a odporově "to" zreguluje. Jde o přebytek výkonu do rozjezdu, do stoupání a tím i průměrnou rychlost = dobu, za níž i s něčím těžším uvolní traťový úsek, aby se dal znovu prodat. Riziko bych spíš viděl v tom, jak budou napočítány poplatky za km a postavení vlakové cesty + šťáva z TV, aby pak ten Herkules, nebo Brejle s CATrem nebyly výhodnější i pod drátem. (Aspoň na trati 090 často vídám dvojičky dieslů soukromých přepavců, kaloun jako hrom, motory duní a jede to, a upaluje to. ČD Cargo pár kočárů za E 469.x/12x a nepřipadá mi to vždy jen jako Mn. Před Wapkam se 12x slušně potí. Kontejneráky s 372 jsou však impozantní a "hezky rozbalné" na obou březích Labe).
2 hynďa:
Péče o brejle byla jistě slabší, zejména když odešly z elitních výkonů na Ex a R. Problém je asi ale původní "V" motor, který, ač novější, není tak blbovzdorný jako starší DR 310. No a CAT je o něčem jiném. Buďme rádi, že ne Pielstick z Martina/Dubnice. A taky žádný div: Vetšina 218 DB má nové (diesel)motory (i ty Pielsticky) a obdobně V180 i V100 "DDR" byly ve velké míře remotorizovány již v 80. letech. O "Ludmilách" (česky Ragulin) nemluvě. Je to to samé. Fréma je OK, motor dožil fyzicky i morálně/konstručně = prostě je k dispozici lepší výrobek.
Nový motor má předpoklad úspornosti i životnosti. Je přeci běžné, že rám/pojezd přežije agregát (nemluvě o tom, kolik kotlů "uvozil" jeden rám na páře..) A snad zbyde i prostor/výkon pro klimošku v "kuchyni".
Napadlo mne, že kromě Tauruse, je zde pro těžší výkony i pozapomenutý škodovácký (konstrrukčně nejmladší) stroj, (Bo Bo Bo), co úspěšně brázdí koleje SD.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.











