..: Renesance brejlovců: Cargo zrekonstruuje 30 kusů 753.7 :..

Ilustrační obrázekPraha - Společnost ČD Cargo se chystá na výraznou obměnu parku motorových lokomotiv. Na počátku dubna totiž vypsala výběrové řízení na 30 rekonstrukcí lokomotiv řad 750 a 753 za 600 až 900 milionů korun. Výběrové řízení je zřetelně šito na míru společnosti CZ Loko, která ČD již v roce 2005 dodala první dva takřka identické stroje řady 755.

"Vyhlášená veřejná zakázka na modernizaci 30 lokomotiv v provedení řady 753.7 vychází ze záměru společnosti ČD Cargo, a.s. nahradit některá méně hospodárná a poruchová starší hnací vozidla takovými, u nichž dojde ke zvýšení provozní spolehlivosti, zlepšení podmínek pro práci obsluhujícího personálu a zároveň ke zhospodárnění provozu," odpověděla minulý týden na dotaz ŽelPage mluvčí ČD Cargo Simona Hradilová. Odstavené vraky lokomotiv k rekonstrukci se již delší dobu shromažďují na seřaďovacím nádraží v České Třebové, některé z nich již byly použity pro identické rekonstrukce pro Unipetrol, OKD-Doprava, Viamont či italské zákazníky. Zakázka ale bude také patrně znamenat postupné vyřazování lokomotiv řady 751.

Financování modernizace je plánováno formou leasingu s následnou koupí zadavatelem. Lokomotivy tak budou po dobu realizace v majetku leasingové společnosti, jíž je bude ČD Cargo postupně splácet. Leasingové financování už používají ČD na osobní vozidla delší dobu, dceřinné Cargo k němu přikročí ale vůbec poprvé.

Zdroj: ŽelPage, Tenders Electronic Daily. Ilustrační foto: JTB.


Honza Beránek / JTB | 16.4.2008 (18:39)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
dopisovatel nebo člen ŽP Jakuza  mail  
17.04.2008 (17:22)  
Nebudu to dál rozvíjet. Ale v rámci ověřovacího provozu 2*755 V Nučicích byl zveřejněn také fakt. A teď nechci kecat, že obě mašiny, nebo možná každá ušetřila v porovnáním s 2*751 naftu za milion. Mimo to že ten rok tam jezdili lautr furt a šotouši z Kladenska slavili svátky když se na Nučicích objevila dvojce 310 motorů.
registrovaný uživatel Werkie  mail  
17.04.2008 (17:18)  
hynďa: no jenom že i když se budou udržovat sebeví tak pořád to je starej nenažranej motor, to je jako maximálně udržovaná škodovka je to dobrý auto, ale pořád je to 25 let stará škodárna....
registrovaný uživatel hynďa 
17.04.2008 (16:55)  
to stoupa: Je pravda že motory K 12 V 230 DR byly poruchové ale jejich nedostatky se už více méně vychytali. Nic proti CAT jen si myslím že kdyby se ty peníze radši vrazili do údržby bylo by to lepší.
17.04.2008 (15:47)  
Jakuza : z jakého důvodu 754 do zahraničí nesměla ?

Děčínské 754 jezdily do Bad Schandau, 754 jezdí do Furth im Wald, jezdilo se s nimi do Schirndingu, dále Miedzylesie, ale také do Sigmundsherbergu, zvolenské jezdily do Somoskőújfalu resp. Hidasnémeti.
registrovaný uživatel stoupa  mail  
17.04.2008 (14:43)  
2 MildaIV:

Áno i něco menšího než 184 "to" utáhne, třeba 122 a odporově "to" zreguluje. Jde o přebytek výkonu do rozjezdu, do stoupání a tím i průměrnou rychlost = dobu, za níž i s něčím těžším uvolní traťový úsek, aby se dal znovu prodat. Riziko bych spíš viděl v tom, jak budou napočítány poplatky za km a postavení vlakové cesty + šťáva z TV, aby pak ten Herkules, nebo Brejle s CATrem nebyly výhodnější i pod drátem. (Aspoň na trati 090 často vídám dvojičky dieslů soukromých přepavců, kaloun jako hrom, motory duní a jede to, a upaluje to. ČD Cargo pár kočárů za E 469.x/12x a nepřipadá mi to vždy jen jako Mn. Před Wapkam se 12x slušně potí. Kontejneráky s 372 jsou však impozantní a "hezky rozbalné" na obou březích Labe).

2 hynďa:

Péče o brejle byla jistě slabší, zejména když odešly z elitních výkonů na Ex a R. Problém je asi ale původní "V" motor, který, ač novější, není tak blbovzdorný jako starší DR 310. No a CAT je o něčem jiném. Buďme rádi, že ne Pielstick z Martina/Dubnice. A taky žádný div: Vetšina 218 DB má nové (diesel)motory (i ty Pielsticky) a obdobně V180 i V100 "DDR" byly ve velké míře remotorizovány již v 80. letech. O "Ludmilách" (česky Ragulin) nemluvě. Je to to samé. Fréma je OK, motor dožil fyzicky i morálně/konstručně = prostě je k dispozici lepší výrobek.
registrovaný uživatel hynďa 
17.04.2008 (12:58)  
Uznávám že 753 a 750 mají už něco za sebou ale myslím si že kdyby ty peníze místo do rekonstrukce vrazili do údržby těchto strojů tak by jich přežilo víc. 753 spolehlivé jsou jenom se jim musí věnovat větší péče ale tu pak dostatečně oplatí.
registrovaný uživatel Mirek.S  mail  
17.04.2008 (12:57)  
Takže to je konec zamračených? tak to se asi zbláznim...
registrovaný uživatel happy 
17.04.2008 (12:49)  
ad Milda IV: To máš sice pravdu,že elektrické loko mají obecně delší životnost,ale ne do nekonečna.Laminám jak jsem psal je již 40 a proudové zatížení jak transformátoru tak trakčních motorů je vzhledem k velkému vytížení velké.Je rozdíl,jestli táhne na osobáku dva vagony,nebo si to šupajdí vysočinou s uhelným vlakem.Takže tu máme velké proudy,protože je potřeba velký výkon.A kde mám velké proudy,tak tam mám i velké tepelné ztráty (i přes to,že elektromotor a trafo mají velké účinnosti).Takže velké teplo znamená stále zhoršující se izolační schopnosti trafa a elmotorů.Dále trápí laminy i nepříliš zdařilé pojezdy a vyžilé laminátové opláštění.Takže ač se jedná o naši nejkrásnější loko,je na čase se poohlídnout po jejich náhradě,alespoň je stáhnout ze stěžejních výkonů.
17.04.2008 (12:12)  
Buďme realisti, při současným objemu přeprav na železnici se tu nějaký Herkulesy moc neuživí. Tratě s velkým provozem jsou elektrifikovány, nebo se elektrifikovat budou. To že by se měli měnit nejdřív laminy, protože jsou starší je celkem blbost. El. loko má výrazně vyšší životnost a v případě lamin ani není problém ze ztrátovou odoporovou regulací (žádná tam pokud vím není). Jedinej problém těhle loko je, že sou jednosystémové v zemi kde mámé 2 trakční systémy a sousedi maj třetí. Co se 184 týče, tak to jsou sice pěkný loko, ale to by ČD cargo museli přepravovat o dost víc nákladu, aby se jich uživilo větší množství. Dnes by asi spíš Cargo sáhlo po loko odvozene od 380 s převodem na nižší rychlost. Ale to už jsem hodně odbočil.
registrovaný uživatel stoupa  mail  
17.04.2008 (11:32)  
Ač brojím proti umělému udržování života dvojnápravových vozidel odvozných z M 152, myslím si, že u lokomitiv na bázi "Brejlí" je tomu jinak. Rám, mechanická část může ještě žíti a asi nebudou nasazovány a vytěžovány na výkonech mezních co do zátěže, denního proběhu i rychlosti. To je spíš doménou elektrik a v tom se přikláním k názoru "happyho".

Nový motor má předpoklad úspornosti i životnosti. Je přeci běžné, že rám/pojezd přežije agregát (nemluvě o tom, kolik kotlů "uvozil" jeden rám na páře..) A snad zbyde i prostor/výkon pro klimošku v "kuchyni".

Napadlo mne, že kromě Tauruse, je zde pro těžší výkony i pozapomenutý škodovácký (konstrrukčně nejmladší) stroj, (Bo Bo Bo), co úspěšně brázdí koleje SD.
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2025 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko