..: Renesance brejlovců: Cargo zrekonstruuje 30 kusů 753.7 :..

Ilustrační obrázekPraha - Společnost ČD Cargo se chystá na výraznou obměnu parku motorových lokomotiv. Na počátku dubna totiž vypsala výběrové řízení na 30 rekonstrukcí lokomotiv řad 750 a 753 za 600 až 900 milionů korun. Výběrové řízení je zřetelně šito na míru společnosti CZ Loko, která ČD již v roce 2005 dodala první dva takřka identické stroje řady 755.

"Vyhlášená veřejná zakázka na modernizaci 30 lokomotiv v provedení řady 753.7 vychází ze záměru společnosti ČD Cargo, a.s. nahradit některá méně hospodárná a poruchová starší hnací vozidla takovými, u nichž dojde ke zvýšení provozní spolehlivosti, zlepšení podmínek pro práci obsluhujícího personálu a zároveň ke zhospodárnění provozu," odpověděla minulý týden na dotaz ŽelPage mluvčí ČD Cargo Simona Hradilová. Odstavené vraky lokomotiv k rekonstrukci se již delší dobu shromažďují na seřaďovacím nádraží v České Třebové, některé z nich již byly použity pro identické rekonstrukce pro Unipetrol, OKD-Doprava, Viamont či italské zákazníky. Zakázka ale bude také patrně znamenat postupné vyřazování lokomotiv řady 751.

Financování modernizace je plánováno formou leasingu s následnou koupí zadavatelem. Lokomotivy tak budou po dobu realizace v majetku leasingové společnosti, jíž je bude ČD Cargo postupně splácet. Leasingové financování už používají ČD na osobní vozidla delší dobu, dceřinné Cargo k němu přikročí ale vůbec poprvé.

Zdroj: ŽelPage, Tenders Electronic Daily. Ilustrační foto: JTB.


Honza Beránek / JTB | 16.4.2008 (18:39)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Vozidla

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer happy 
16.04.2008 (22:25)  
Jedno je bohužel jisté.Toto je natolik velká dodávka,že zcela jistě zlomí vaz posledním mohykánům,řadě která nese světové prvenství v počtu vyrobených kusů("široká" pro sssr),mluvím samozřejmě o čmelácích.ALe i bardoty to budou mít patrně nahnutý.Dále by měla zmizet řada 753 a to asi definitivně a dříve než bardoty (kvůli spolehlivosti) a taktéž asi dojde k redislokaci strojů.No nechme se překvapit
Registrierter Benutzer tgw 
16.04.2008 (22:06)  
Domnívám se ,že nátěr na těchto modernizovaných brejlovcích vzhledově špatný není.Dle mého je důležitější,že budou rekonstruovány.Sníží se provozní náklady, strojvedoucí uvítají zlepšené podmínky pro práci,sníží se poruchovost,lokomotivám se prodlouží životnost.Výhled z kabiny strojvedoucího je dle mého dobrý.Pro použití při plnění úkolů,podmínek jsou důležitější funkční stroje,dobře zabezpečená a modernizovaná tratˇ a spolehhlivý personál.Tyto body jsou dle mého potřebnější, než se dohadovat o barvě stroje.
Korrespondent oder ŽP Mitglied Jakuza  mail  
16.04.2008 (21:36)  
řada 753 a 750 je už v zahraničí "známá". 755 je něco nového. Stejný důvod je proč se dneska 754 001 a 002 jmenuje 750 409 a 410. To je naprosto stejný důvod. Řada 754 taky do zahraničí nesmí/nesměla.
Druhá věc je že Bratislavské 754 do zahraničí jezdili. To že 755 byli zkoušeny na Nučicích a potom na Meziměstí a ne v Liberci a třeba v Lichkově je taky způsobeno že nemůžou do zahraničí.
Korrespondent oder ŽP Mitglied Jakuza  mail  
16.04.2008 (21:07)  
Johník: Já bych si dovolil polemizovat. Nevím jestli to bude za tečkou číslo 7 či co. ALe 755 to s nějvětší pravděpodobností nebude. Proč? Protože řada 755 nemá téměř šanci dostat papír do Němec apd. Pevnost čela a mnoho jiného. Proto by to měla být řada 753.?
Registrierter Benutzer Johník  mail  
16.04.2008 (21:03)  
Jen bych upřesnil, že lokomotivy s velkou pravděpodobností ponesou označení 755 a s řadou 753.7 budou po technické stránce velice podobné.
Korrespondent oder ŽP Mitglied Martin Grill  mail  
16.04.2008 (20:53)  
Situace s krytými vozy je asi tak nějak celorepubliková...

http://www.flickr.com/photos/czeightyfour/2340851844/in/set-72157604141467635/ - Halenkov
Registrierter Benutzer Werkie  mail  
16.04.2008 (20:24)  
Honza-loko: to jako že by vypadali jako 755 nebo tmavěmodrá kabina se světle modrým "trupem", to by byl ale pěknej hnus....
Registrierter Benutzer happy 
16.04.2008 (20:20)  
Jako že asi určitě ano
Registrierter Benutzer Honza-loko  mail  
16.04.2008 (20:09)  
Už bylo na čase. Jenom doufám že nepujdou do nevzhledného nudného firemního nátěru čd kargo, jako že asi ano...
16.04.2008 (20:06)  
Josef Nos: http://www.zelpage.cz/zpravy/5762 - posúďte sami...
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko