Praha - České dráhy v dubnu přistoupily ke změně tarifu, která přinese zlevnění traťových jízdenek a síťové jízdenky Klasik pro cestování v 1. vozové třídě všech kategorií vlaků. Cestující nově za komfortnější cestování u těchto jízdních dokladů připlatí 20 % základní ceny jízdenky místo dosavadních čtyřiceti. I nadále je možné využít 25% slevy při použití In-Karty s libovolnou zákaznickou aplikací. Od tohoto kroku si dopravce slibuje zvýšení atraktivity první třídy pro pravidelné cestující. Ceny uvedených časových jízdenek pro 2. třídu zůstávají beze změny.
„Rádi bychom nabídli cestujícím vyšší komfort za přijatelnou cenu. Oddíly první třídy se stále častěji objevují i v regionálních vlacích a například v příměstských jednotkách CityElefant jsou samozřejmostí,“ komentuje změnu náměstek generálního ředitele ČD pro osobní dopravu Petr Moravec. „Věřím, že díky tomu dá hodně lidí přednost právě vlakům před automobily, a to nejen při každodenním dojíždění do zaměstnání.“ České dráhy přitom v době aktualizace tarifu k novému GVD čelily značné kritice kvůli podstatnému zvýšení cen traťových jízdenek, což se dotklo zejména lidí dojíždějících do zaměstnání, škol nebo na delší vzdálenosti. Naopak snížena byla cena aplikace In-Gold s roční platností, která umožňuje zákazníkovi neomezeně cestovat na celé síti ČD v 1. vozové třídě a nevztahuje se pouze na povinné rezervace.
Aktuální ceny traťových jízdenek pro vybrané trasy
| Traťový úsek | Cena 2. třídy | Cena 1. třídy | ||
|---|---|---|---|---|
| Týdenní 15+ | Měsíční 15+ | Týdenní 15+ | Měsíční 15+ | |
| Lovosice - Ústí n. L. (22 km) | 264,- | 924,- | 317,- | 1 109,- |
| Ostrava - Opava (28 km) | 328,- | 1 148,- | 394,- | 1 378,- |
| Pardubice - Pečky (56 km) | 600,- | 2 100,- | 720,- | 2 520,- |
| Brno - Břeclav (59 km) | 632,- | 2 212,- | 759,- | 2 655,- |
| Praha - Kolín (62 km) | 656,- | 2 296,- | 788,- | 2 756,- |
Traťové jízdenky i síťové jízdenky Klasik jsou přenosné a platí ve všechny dny v době své platnosti na libovolný počet cest v průběhu dne.
Zdroj: České dráhy

EightyFour: ale to že chcete místo k sezení je váš problém :) S místenkou na místo na sezení nárok máte (pokud ČD náhodou nezapojí jiný vagon kde vaše místo není, pak si můžete leda stěžovat a možná vám vrátí ten doplatek za místenku), bez místenky tento nárok není. Ale ještě jsem nezažil, že by někde byla plná první třída a druhá ne, takže s tou třetí by to bylo podobně.
Bohuzel, prave takovi lide asi tu tarifni politiku a image vubec tvori. No, co se da delat:-(
Jinak k tomu co napsal "Japonec" (sorry, ale uznej, ze normalni clovek si to nezapamatuje, ani kdyz hodne chce:-)), tak to je sice pravda, ze soucasne plati, ze A by mela byt lepsi nez B a to je asi ten princip. Tzn., ze muze byt "nekolik" druhu acka, ale to konretni acko musi byt lepsi nez becko na stejnem vlaku ("pruser" by byl vlak ve slozeni A-Bmz-Bmz...).
Stejne jako petihvezdickovy hotel v Tunisku muze byt na urovni 3* (nebo 4*) hotelu ve Spanelsku a "neni" to chyba. Jak se pravilo ve Trech veteranech - trojka=stenice, dvojka=bez stenic, jednicka=s raminkama. Ale uz se nikde nepise, jaka ta raminka musi byt:-))
Jinak není volné místo = nikdo se do toho vagonu nevleze (ani na stání) ? Pokud je myšleno místo k sezení, tak na to bez místenky není nárok. Ten nápad s třetí třídou vůbec není marný..
Už traťové měsíční jízdné pro druhou třídu je nehorázně drahé, například ve srovnání s jízdenkou IDS JMK zaplatíte o 50-60 procent více a přitom je to jízdenka JEN na vlak JEN v daném úseku, kupón IDS platí pro všechny vlaky i autobusy v daných zónách.
R 1463 Úpa: A co když budu mít jízdenku do dvojky, ale jediné volné místo v celém vlaku bude v Bh? Budou mi vracet jízdné? Tohle je taky malinko mimo ;o)
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.











