Česká republika - Českým drahám se daří dodržovat jízdní řád čím dál více, alespoň podle statistik. Zatímco v loňském říjnu přijelo včas 85 % vlaků, v únoru a březnu už to bylo přes 91%. Z 213 tisíc vlaků vypravených minulý měsíc jich do cílové stanice dojelo 194 tisíc podle jízdního řádu.
Toto číslo považuje vedení ČD za úspěch i proto, že s příchodem jara začala SŽDC opravovat několik tratí, na nichž se pak spoje častěji zpožďují. Kritici ovšem připomínají nepřesnou metodiku, kterou ČD pro sběr dat používají.
Průměr za první čtvrtletí tohoto roku je pro ČD ještě příznivější. Z celkového počtu 631.538 vypravených vlaků osobní dopravy jich včas dojelo 591.047 - tedy 93,6 %. Podle mluvčího ČD Ondřeje Kubaly si cestující na zpoždění stěžují zejména kvůli výlukám na rekonstruovaných tratích nebo závadám například na výhybkách nebo zabezpečovacím zařízení.
"I když jsme při přípravě jízdního řádu plánované výluky zohlednili, někdy stačí drobná nepředvídaná mimořádnost, jako je závada na provozovaných kolejích nebo na vozidlech, a zpoždění už se nedá zabránit," vysvětluje Miroslav Jasenčák, ředitel Odboru řízení provozu a organizování drážní dopravy ČD. "Převážná většina zpoždění dálkových vlaků přitom vzniká kvůli vnějším vlivům, které České dráhy nemohou ovlivnit," dodává. ČD už přitom musely Olomouckému kraji za zpoždění v loňském roce zaplatit 2,6 milionu korun.
zdroj: iDNES
| 27.4.2008 (10:00)
Na 220, nebo spíš ČB - Praha taky jezdím pravidleně (2x týdně zpravidla) a vypozoroval jsem jednu specialitku: Do Prahy odjíždím v neděli v sedm večer Ex 100 Jože Plečnikem, který má většinou nějaké menší zpoždění už na příjezdu do ČB (ale minulý týden a dneska měl takové, že jela náhradní souprava), tam nabere při přepřahu další čtrvthodinu, takže z Budějc odjíždí většinou zpožděný kolem 20 minut, až do Tábora zpoždění neztahuje, spíš nabírá (vykřížení v Horusicích a Plané n. Lužnicí), ale do Benešova už přijíždí včas. Čili, zpoždění v cílové stanici není vždy úplně směrodatné.
Ad karosa:po čtyřiceti létech služby na železnici mohu říci jediné:máte absolutní pravdu! Já sám osobně jsem byl svědkem toho,že Generální ředitel ČD po třech měsících ve funkci zjistil,že lokomotiva je oboustranná a má na obou koncích hák na spřahování. Dnes je opět ve vysoká funkci,byť ne na ČD,ale u nadřízené složky.
Když si vezmu zpoždění u televizní stanice Nova, která ve 20:10 dává reklamu, že ve 20:00 začne oblíbený seriál, který ve skutečnosti začne 20:15 - 20:17, tak ČD jezdí opravdu na čas.
Přece v říjnu bylo ještě plno výluk a v únoru nebyla žádná. To je jak kdyby se meteorologové chlubili "statistikou", že v červnu napadalo míň sněhu než v lednu.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.










