..: Včas jelo v prvním čtvrtletí devět vlaků z deseti :..

Ilustrační obrázek Česká republika - Českým drahám se daří dodržovat jízdní řád čím dál více, alespoň podle statistik. Zatímco v loňském říjnu přijelo včas 85 % vlaků, v únoru a březnu už to bylo přes 91%. Z 213 tisíc vlaků vypravených minulý měsíc jich do cílové stanice dojelo 194 tisíc podle jízdního řádu. Toto číslo považuje vedení ČD za úspěch i proto, že s příchodem jara začala SŽDC opravovat několik tratí, na nichž se pak spoje častěji zpožďují. Kritici ovšem připomínají nepřesnou metodiku, kterou ČD pro sběr dat používají.

Průměr za první čtvrtletí tohoto roku je pro ČD ještě příznivější. Z celkového počtu 631.538 vypravených vlaků osobní dopravy jich včas dojelo 591.047 - tedy 93,6 %. Podle mluvčího ČD Ondřeje Kubaly si cestující na zpoždění stěžují zejména kvůli výlukám na rekonstruovaných tratích nebo závadám například na výhybkách nebo zabezpečovacím zařízení.

"I když jsme při přípravě jízdního řádu plánované výluky zohlednili, někdy stačí drobná nepředvídaná mimořádnost, jako je závada na provozovaných kolejích nebo na vozidlech, a zpoždění už se nedá zabránit," vysvětluje Miroslav Jasenčák, ředitel Odboru řízení provozu a organizování drážní dopravy ČD. "Převážná většina zpoždění dálkových vlaků přitom vzniká kvůli vnějším vlivům, které České dráhy nemohou ovlivnit," dodává. ČD už přitom musely Olomouckému kraji za zpoždění v loňském roce zaplatit 2,6 milionu korun.

zdroj: iDNES


Adys Poslat mail autorovi | 27.4.2008 (10:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Jízdní řád

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
27.04.2008 (16:36)  
Třeba takové cestování Ex 521 je teď úplná lahůdka. Na vlaku pravidelně lokomotiva na 120 km/h a cesta podle toho vypadá. Ex 521 pravidelně odstaven ve stanici Velim kde ho předjede SC (má předjíždět v Pardubicích)+10 minut, dále pobyt na odbočce Lučební +8, další odstavení v Pardubicích kvůli předjetí EC 177. Na odjezdu z Pardubic je vlak pravidelně 25 minut opožděn. U tohoto vlaku platí že na 99% dojede zpožděný do Zlína o více jak 20 minut.
Registrierter Benutzer tenzor 
27.04.2008 (15:44)  
Aspoň jedna věc v které jsou ČD opravdu dobré - kouzla se statistikami aneb od nesmělých polopravd ke smělým lžím. Copperfield hadra.
Registrierter Benutzer mac 
27.04.2008 (14:07)  
Jezdím po 220 pravidelně R a 80-90 % spojů jede na čas (=do 5 min). Zbytek je fakt modernizací koridoru a stoletou jednokolejkou - takže mi nepřijde, že by to byly interní zavinění ČD.

Os jsou na tom navíc mnohem líp, než R/IC/EC.
27.04.2008 (14:05)  
Čím více jezdí os. vlaky včas , tím více jezdí nákladní vlaky zpožděnější.
Co se týče naší vlečky- loni se přijelo na čas (+-30min) cca v 60% případů , letos už to je asi 40%
Registrierter Benutzer karosa  mail  
27.04.2008 (13:54)  
Vlaky jezdí z 91% včas. Ale je třeba neříkat jen A, ale současně říci i B, a případně i další písmena. To B bych viděl asi takto: Je pravda, že pokud chci vypravit vlak z přípojné stanice včas, nesmím čekat na zpožděný pžípoj často ani minutu. Ovšem potom si musím položit otázku, jaká je priorita vedení ČD, zda je jím co nejvyšší procento včas vypravených vlaků,a v tom případě i časté nepřípoje, nespokojenost a posléze i odchod cestujících k jinému druhu dopravy, anebo vyčkávání(samozřejmě přiměřenou dobu) na zpožděný přípoj a tím i spokojené cestující, kteří, pokud budou mít aspoň 90% záruku, že jim jejich přípoj neujede, tím vlakem pojedou příště zase. A toto by podle mně měli pochopit i úředníci na krajských, i nižších úřadech a požadovat v první řadě po ČD co nejlepší přípojové vazby, a ne je hned pokutovat za něco, co ve velké většině případů ČD ani nemohou sami ovlivnit. Ale ti ve velké většině znají vlak asi jen z obrázků ve slabikáři, když ještě chodili do základní školy.
Registrierter Benutzer Mirek.S  mail  
27.04.2008 (13:09)  
To že na sebe vlaky nečekej je hodne blbý, nekde kde jezdí vlak po půl hodine to jde, ale když nekdo jede přes půlku republiky a pak musí dve hodiny čekat..to je smutný, vlaky skutečne začali jezdit včas, jen me příjde že těch 9% opoždených vlaků vždycky potká mě..
Registrierter Benutzer Kubi 
27.04.2008 (12:53)  
spojení praha-havlíčkův brod- brno mělo zpoždění nad 5 minut celkem často, obzvláště rychlíky vyjíždějící z prahy ve 2 a ve 4, večerní spojení 685,682 i ohře jezdili vcelku na čas
27.04.2008 (12:15)  
Taková Městsksá linka (S41) P.Libeň - Roztoky u Prahy "plní" GVD na 98% nad 5 min bývá tak jeden max 2 spoje za den.Brněnské Expresy 57x jezdí také velice dobře zejména do Prahy.
Registrierter Benutzer Qaws 
27.04.2008 (12:12)  
JnR: Ty rychlíky bývají mírně zasekané, ale zase osobáky jezdí relativně včas.
Ale když se potřebuji z Třebíče do Brna dostat na určitou hodinu, tak pro jistotu jezdím o hoďku dřív osobákem, protože u toho mám "jistotu", že přijede včas (kolikrát jsme v Brně i v čase -3 min pravidelného příjezdu).
Registrierter Benutzer JnR 
27.04.2008 (12:04)  
U rychlíků Brno - Jihlava - ČB je standard zpoždění 10 minut už na odjezdu z Brna. Přitom stačí mít +5, aby mi ujel autobus, na který přestupuji. Letos jsem ho stihnul asi dvakrát :-(
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko